Endelig, endelig

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Indlæg: 92
Tilmeldt: tirs jan 10, 2012 1:36 am
Geografisk sted: 2400 København NV

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Affenberg » lør feb 04, 2012 2:24 pm

Johnny Ebsen skrev:Her er den så....

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/118337/urbanization

Kommer på gaden til Maj, men kan ses i Nürnberg, i Februar.

Johnny



Tillykke med Urbanization Johnny! Det spil ser rigtig spændende ud.


Til de nysgerrige er der dukket et billede af spillet op fra Nürnberg:

Billede

Som jeg har forstået det ud fra denne tråd, http://boardgamegeek.com/blogpost/7689/ ... 2-days-1-2 så er udgaven på billedet en prototype udgave. Er det korrekt?
Men jeg tænker at det ikke kan være en prototype udgave, hvis spillet skal udgives i maj.

Brugeravatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Indlæg: 1265
Tilmeldt: man dec 01, 2008 1:41 pm
Geografisk sted: Bagsværd

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Bugge » lør feb 04, 2012 3:00 pm

Johnny Ebsen skrev:Hej Mik

Mik skrev:Hvem har været udvikler på spillet (game editor)?


Uli Blennemann.


Hej Johnny,

Du må hilse Uli fra mig. Jeg er sikker på han kan huske mig. Jeg har været på Hexacon 7-8 gange og traf ham hvert år. Den første gang var Hexacon II helt tilbage i slut 80'erne, men nu er det en del år siden jeg var der sidst.

Efter at have planlagt at tage til Spiel i Essen de sidste 2-3 år, tror jeg det måske lykkes i år, og så laver jeg en slags "comeback". Mon ikke jeg så får chance til at sige hej til nogle af de 'gamle' rødder fra GHS.

Venlig hilsen

Søren

Brugeravatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Indlæg: 3642
Tilmeldt: tirs jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Geografisk sted: København Nørrebro
Kontakt:

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Mik » lør feb 04, 2012 9:51 pm

Affenberg skrev:Som jeg har forstået det ud fra denne tråd, http://boardgamegeek.com/blogpost/7689/ ... 2-days-1-2 så er udgaven på billedet en prototype udgave. Er det korrekt?
Men jeg tænker at det ikke kan være en prototype udgave, hvis spillet skal udgives i maj.

Kan af gode grunde ikke svare på det konkrete spil, men der bliver stort set aldrig præsenteret prototyper for pressen og købmændene på Nürnberg.
(Men naturligvis vil mange designere præsentere prototyper for spilredaktørerne, nu de har chancen).

På samme vis er der stort set ingen færdige NYE spil på messen (men naturligvis masser af klassikere, Essen-udgivelser osv.). De nye spil skal helst være klar til udgivelse i marts/april, således at de kan nå at være med i kampen om Spiel des Jahres, men på den anden side har der ikke været megen tid siden efterårssæsonen, så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer - og nogle gangle sløjfes en produktion helt, hvis købmændene ikke viser fornøden interesse.
Billede

Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Indlæg: 92
Tilmeldt: tirs jan 10, 2012 1:36 am
Geografisk sted: 2400 København NV

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Affenberg » lør feb 04, 2012 10:53 pm

Mik skrev:Kan af gode grunde ikke svare på det konkrete spil, men der bliver stort set aldrig præsenteret prototyper for pressen og købmændene på Nürnberg.
(Men naturligvis vil mange designere præsentere prototyper for spilredaktørerne, nu de har chancen).

På samme vis er der stort set ingen færdige NYE spil på messen (men naturligvis masser af klassikere, Essen-udgivelser osv.). De nye spil skal helst være klar til udgivelse i marts/april, således at de kan nå at være med i kampen om Spiel des Jahres, men på den anden side har der ikke været megen tid siden efterårssæsonen, så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer - og nogle gangle sløjfes en produktion helt, hvis købmændene ikke viser fornøden interesse.

Tak for den fine beskrivelse Mik! Meget sjovt at høre, hvordan det foregår i produktions og købmandsland først på året. :-)

Brugeravatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Indlæg: 21
Tilmeldt: man nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Geografisk sted: Tyskland
Kontakt:

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Johnny Ebsen » søn feb 05, 2012 3:03 pm

Mik skrev:... så de fleste spil præsenteres som pre-produktions-eksemplarer: dvs. med den korrekte grafik (stort set), men ikke i den rigtige kvalitet. Og ofte kan der stadig ske ændringer.

Netop. Spillet der blev vist i Nürnberg er en prototype. Selve brættet bliver stadig ændret så det får et lidt mere venligt udseende og træbrikkerne er endnu ikke færdige, så det er "tilfældige" dele der er brugt. Queen Games har brugt de sidste to uger til at klippe klistre alle prototyperne til Nürnberg :D .

Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Indlæg: 270
Tilmeldt: tors aug 10, 2006 9:04 am
Kontakt:

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Marcussen » fre jun 22, 2012 12:31 pm

Hej. Tillykke med det. Det ser faktisk rigtig interessant ud. Ikke normalt en genre jeg går efter, men der er noget ved udførelsen som gør at temaet står stærkt. Fedt.

Uli Blennemann...Uli, Uli, Uli... Det eneste jeg kender til ham er at han sendte mig en en-linjes (ubegrundet) e-mail der annullerede min kontrakt på Merchants & Marauders med Phalanx og 1½ års arbejde med at udvikle spillet. Før den dag havde jeg aldrig hørt om ham. Fin fyr. Godt der var andre der havde tillid til spillet.. puha... :lol:

Brugeravatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Indlæg: 21
Tilmeldt: man nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Geografisk sted: Tyskland
Kontakt:

Re: Endelig, endelig

Indlægaf Johnny Ebsen » fre jun 22, 2012 1:46 pm

Marcussen skrev:Uli Blennemann...Uli, Uli, Uli... Det eneste jeg kender til ham er at han sendte mig en en-linjes (ubegrundet) e-mail der annullerede min kontrakt på Merchants & Marauders med Phalanx og 1½ års arbejde med at udvikle spillet. Før den dag havde jeg aldrig hørt om ham. Fin fyr. Godt der var andre der havde tillid til spillet.. puha... :lol:


Jeg har egentlig gode erfaringer med samarbejdet med Uli, men jeg ved også at hele situationen omkring Phalanx var ret utilfredsstillende for ham. Før min kontrakt med Queen Games var mine oplevelser med Uli hos Phalanx heller ikke de bedste :? .

Johnny


Tilbage til "Designerforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst