Page 2 of 3

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sat Aug 11, 2012 5:08 pm
by Allan Jacobsen
Ok, første spil med andre gik meget dårlig...men sådan er det vel af og til :)

Jeg er dog overbevist om, at jeg skal gå videre med spillet, for det kan godt blive til noget ganske fornøjeligt.

Et af de store problemer var, at mange af tingene var no-brainers...eller direkte modsætningsfyldte. Så nu skal jeg lige have tænkt over, hvordan jeg får knækket koden med kortene.

Et par overvejelser:
- kortene må ikke være for stærke
- man skal kunne købe nogle instants, dvs. der skal være to forskellige slags kort
- der er en politisk runde. Den skal omtænkes helt og aldeles.

Men når jeg lige for tiden, så vil jeg lave et lille regelsæt, som er mere tilgængeligt, for ellers kan I jo ikke følge med, hvad jeg snakker om :)

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 8:48 am
by Helle
Allan Jacobsen wrote:I dag skal det præsenteres for andre...det bliver spændende at høre, om ideen er holdbar eller om det hele skal omtænkes...
Og hvordan gik det så?

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 9:30 am
by Stony
Helle Helle Helle... Nu skal jeg sammenfatte det for dig. :)
Allan Jacobsen wrote:Ok, første spil med andre gik meget dårlig...men sådan er det vel af og til :)

Jeg er dog overbevist om, at jeg skal gå videre med spillet, for det kan godt blive til noget ganske fornøjeligt.

Et af de store problemer var, at mange af tingene var no-brainers...eller direkte modsætningsfyldte. Så nu skal jeg lige have tænkt over, hvordan jeg får knækket koden med kortene.

Et par overvejelser:
- kortene må ikke være for stærke
- man skal kunne købe nogle instants, dvs. der skal være to forskellige slags kort
- der er en politisk runde. Den skal omtænkes helt og aldeles.

Men når jeg lige for tiden, så vil jeg lave et lille regelsæt, som er mere tilgængeligt, for ellers kan I jo ikke følge med, hvad jeg snakker om :)

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 12:24 pm
by Allan Jacobsen
Helle wrote:
Allan Jacobsen wrote:I dag skal det præsenteres for andre...det bliver spændende at høre, om ideen er holdbar eller om det hele skal omtænkes...
Og hvordan gik det så?
Hehe, Stony :)

Helle - det gik ikke rigtig godt, men de synes, at præmissen og ideen var holdbar, og at det sagtens kunne udvikles til noget brugbart. Målet er at få tilmelde det til Fastaval 2013 :)

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 12:50 pm
by Helle
Stony wrote:Helle Helle Helle... Nu skal jeg sammenfatte det for dig. :)
Allan Jacobsen wrote:Ok, første spil med andre gik meget dårlig...men sådan er det vel af og til :)

Jeg er dog overbevist om, at jeg skal gå videre med spillet, for det kan godt blive til noget ganske fornøjeligt.

Et af de store problemer var, at mange af tingene var no-brainers...eller direkte modsætningsfyldte. Så nu skal jeg lige have tænkt over, hvordan jeg får knækket koden med kortene.

Et par overvejelser:
- kortene må ikke være for stærke
- man skal kunne købe nogle instants, dvs. der skal være to forskellige slags kort
- der er en politisk runde. Den skal omtænkes helt og aldeles.

Men når jeg lige for tiden, så vil jeg lave et lille regelsæt, som er mere tilgængeligt, for ellers kan I jo ikke følge med, hvad jeg snakker om :)
HØ ... jeg havde ikke set, at der var en side 2 ... jeg læste sidste indlæg på side 1 .... og kunne se, at det skulle testes i går.
Beklager meget ....

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 9:19 pm
by Frouvne
Allan Jacobsen wrote:I dag skal det præsenteres for andre...det bliver spændende at høre, om ideen er holdbar eller om det hele skal omtænkes...
Held og lykke!

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 9:21 pm
by Helle
Frouvne wrote:
Allan Jacobsen wrote:I dag skal det præsenteres for andre...det bliver spændende at høre, om ideen er holdbar eller om det hele skal omtænkes...
Held og lykke!
Og du var så OGSÅ ikke helt med ... det var i går - og det er lagt på ovenfor, hvordan det gik ... tihi

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Sun Aug 12, 2012 9:26 pm
by Frouvne
Helle wrote:
Frouvne wrote:
Allan Jacobsen wrote:I dag skal det præsenteres for andre...det bliver spændende at høre, om ideen er holdbar eller om det hele skal omtænkes...
Held og lykke!
Og du var så OGSÅ ikke helt med ... det var i går - og det er lagt på ovenfor, hvordan det gik ... tihi
:oops:

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Wed Aug 15, 2012 11:16 pm
by Allan Jacobsen
Hvornår skal man dog få tid til det?!?

Er gået i stå med planlægningen af kort, men har tilgengæld omtænkt det lidt.

Fra at være et fast bræt, vil jeg prøve at arbejde på følgende:
Modular board - lidt a la Ad Astra
Variable Player Powers

Men ak, det er kun ideer, der ikke lige kan testes pga. travlhed...

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Mon Sep 03, 2012 11:37 am
by Fastaval-pap
Måske var dette noget for dig, motivationsfaktor, sparring og mulighed for at nå et publikum: viewtopic.php?uid=1227&f=48&t=5218&start=0

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Wed Sep 05, 2012 9:08 pm
by Allan Jacobsen
Fastaval-pap wrote:Måske var dette noget for dig, motivationsfaktor, sparring og mulighed for at nå et publikum: viewtopic.php?uid=1227&f=48&t=5218&start=0
Det er også målet. Har godt nok ikke lavet noget i et par uger nu, fordi jeg har haft travlt med Odense Internationale Film Festival. Men nu går jeg til tegnebordet igen :)

1. oktober er også en fin deadline...så har jeg næsten en måned til at få styr på regler og alt det tekniske og en hel del tid til at få det spiltestet, tweaket osv. :)

Har netop lige oprettet en profil på papskubber.dk også.

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Thu Sep 06, 2012 6:51 pm
by Allan Jacobsen
Jeg gør det sgu nok lidt omvendt...

Men har faktisk skrevet reglerne nu. Nu mangler jeg bare alle kort ;)

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Thu Sep 13, 2012 10:14 am
by Fastaval-pap
Allan Jacobsen wrote:
Fastaval-pap wrote:Måske var dette noget for dig, motivationsfaktor, sparring og mulighed for at nå et publikum: viewtopic.php?uid=1227&f=48&t=5218&start=0
Det er også målet. Har godt nok ikke lavet noget i et par uger nu, fordi jeg har haft travlt med Odense Internationale Film Festival. Men nu går jeg til tegnebordet igen :)

1. oktober er også en fin deadline...så har jeg næsten en måned til at få styr på regler og alt det tekniske og en hel del tid til at få det spiltestet, tweaket osv. :)

Har netop lige oprettet en profil på papskubber.dk også.
Fedt. Husk, det er absolut ikke sådan at man skal have et færdigt spil 1. oktober! Det man skal have er et projekt/idé som man laver et lille skriv om så vi kan vurdere hvilke spil der skal med på Fastaval. Derefter arbejder de udvalgte så videre med spil hen mod påsken 2013.

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Thu Oct 11, 2012 10:27 am
by Allan Jacobsen
Så blev spillet dæleme udvalgt til Fastaval...!

På baggrund af denne synopsis: http://allanfjord.dk/synopsis.pdf

Som I kan se er spillet ændret lidt. Mindre fokus på actionkort, og så er det blevet til et workerplacement spil, hvor den sidste worker en person skal placere, er en sabotør på en andens rumskib.

Regner med at have en testbar udgave klar i løbet af oktober, så hvis du lige har en spilgruppe på 2-4 spillere, og gerne vil teste, så sig endelig til :)

Re: Planet Rush - første forsøg på brætspilsdesign

Posted: Thu Oct 11, 2012 1:03 pm
by Sir William
Rigtig mange gange tillykke med udvælgelsen og efter at have læst Synopsis, så kunne det være sjovt at prøve. Det er lige et spil for mig :twisted: