Messe/lagersalg i Allerød

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Foppwin »

maxell wrote: iøvrigt rendte jeg ind i Foppwin som jeg ikke før har hilst på, så det var rigtig rart at møde dig :)
Det var også rart at møde dig og familien. Selv om vi ses til Con'en i Maj, så er det altid godt at få sat ansigt på personerne herindefra.

Vi havde allerede udvalgt os Finca, men det er altid dejligt at stå og savle over æskerne, og drømme om at budgettet og hyldemeterne tillod at man købte flere spil.
Danny

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Mikkel »

Så fik jeg endelig det spil jeg har drømt om siden jeg begyndte at købe spil: Agricola! Og Helle syntes at Mystery Express så spændene ud, så det røg ned i kurven. Så var ham Martin der solgte spillene, så sød at forære min søn en pakke med Bagugans :) En flinker og snaksagelig fyr, ham Martin :)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Robert »

maxell wrote:Så fik jeg endelig det spil jeg har drømt om siden jeg begyndte at købe spil: Agricola!
Tak for det :mrgreen:
Du kom før mig og sparede mig for en hel del penge og/eller et svært valg. Agricola står ret højt på min ønskeliste, men dog helst sammen med "Goodies".
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by JesperB »

Hejsa Mikkel

Hvis du ikke er opmærksom på det er der kommet en udvidelse der hedder The Goodies til agricola, hvor der er en masse veggiemeeple og animeeple med, hvis man ikke vil jagte de ting enkeltvis, og kan lide Agricola (og ikke ville lave det hele selv af clay). Så kan jeg klart anbefale dig at kigge efter den udvidelse hvis du falder den over billigt.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Mikkel »

Robert wrote:
maxell wrote:Så fik jeg endelig det spil jeg har drømt om siden jeg begyndte at købe spil: Agricola!
Tak for det :mrgreen:
Du kom før mig og sparede mig for en hel del penge og/eller et svært valg. Agricola står ret højt på min ønskeliste, men dog helst sammen med "Goodies".
Velbekomme :) Det var virkelig svært, for har aldrig før set SÅ mange brætspil før i mit liv, så vidste ikke rigtig hvad jeg skulle vælge. Og jeg fik gået mange runder rundter rundt om de borde :D Og som Foppwin og jeg blev enige om, så kunne man sagtens købe dem alle sammen, hvis økonomien var til det...og pladsen.

Men endte så alligevel med at nuppe det.
JesperB wrote:Hejsa Mikkel

Hvis du ikke er opmærksom på det er der kommet en udvidelse der hedder The Goodies til agricola, hvor der er en masse veggiemeeple og animeeple med, hvis man ikke vil jagte de ting enkeltvis, og kan lide Agricola (og ikke ville lave det hele selv af clay). Så kan jeg klart anbefale dig at kigge efter den udvidelse hvis du falder den over billigt.
Hej Jesper - tak for info!
Nu vil jeg lige gennemgå basisreglerne og så vil jeg helt sikkert se på den udvidelse :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Sir William »

Mit store problem lige nu er at modstå trangen til at smutte forbi i morgen, på lørdag og på søndag..

Der var sååå mange dejlige spændende spil, så f.eks. først Sid Meiers Civ efter jeg havde besluttet mig.

Vi kan så se frem til, at han gentager succesen til november igen. Han gør det vist 2 gange årligt.

En rigtig kundeminded sælger ham Martin, kunne også jeres navne - Mikkel bla. - og kunne også fortælle mig hvad I havde købt.

Han savner vist nok nogle at spille med, hans egen personlige samling var 600 spil og mange af dem var ikke spillet endnu. Har gjort reklame for denne side, men det havde I adnre vist nok også.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Mikkel »

Sir William wrote: En rigtig kundeminded sælger ham Martin, kunne også jeres navne - Mikkel bla. - og kunne også fortælle mig hvad I havde købt.

Han savner vist nok nogle at spille med, hans egen personlige samling var 600 spil og mange af dem var ikke spillet endnu. Har gjort reklame for denne side, men det havde I adnre vist nok også.
Ja, det må man sige. Vi var der allerede 14:45, men vi måtte gerne gå ind. Selvom om ham og hans kæreste(?) var i fuld sving med at sætte spil op, så var de rigtig søde og havde tid til at svare på spørgsmål selvom de havde rigtig travlt.

Super I har fortalt ham om denne side, især hvis han savner nogle spille-buddies. Vi fortalte ham også om Djengis Con og han spurgte intereseret ind til det.

Men så må vi på den igen, næste gang han er på messe :)
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Bugge »

Ja, Jeg nåede også frem lidt efter kl.18.00, og i havde været flinke at gemme nogle få spil til mig :lol:

Selv med 30% rabat, var der mange spil, der ikke nåede ned på en konkurrence dygtig pris. At spare 10% på de andre Webshops eller 30-40kr, er ikke rigtig fedt, når man skal brænde 50kr af på Benzin og et par timer på oplevelsen.

Alligevel var der stadigvæk så mange spil, at det var muligt at lave en gos handel, og til slut købte jeg,

Power Grid, Wings Of War: Famous Aces og Homesteaders

til 600 bobs, hvilket er en fair pris.

Men så er der det med Homesteaders. Jeg blev godt nok advaret mod at indholdet var af ringe kvalitet, hvorfor jeg blev tilbudt en "fastpris" på 200kr, men jeg havde spillet det på Djengis Con sidste år, og der syntes jeg det var af OK kvalitet. I den sammenhæng, hvem af jer var det jeg spillede med? Var du med Stony? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, fordi,

Da jeg kom hjem og lukkede Homesteaders op, var indeholdet godt nok elendigt, og alle Auction og Building Tiles var "punched Out". Det var godt nok en overraskelse, da spillet var i Folie, men folien sad noget løst sammenlignet med hvad man er vant til, så jeg tror det er en genindbindning. Det forklarer den gode pris, men alligevel :(

Nå men, ved nærmere eftersyn fandt jeg ud af, at det var "Made in China", og så huskede jeg en tråd i Forumet her, hvor vi netop diskuterede kvalietet af spil produceret i Kina.

Derfor starter jeg min egen simple tråd om spil, man skal være opmærksom på, om de er produceret i Kina, så man kan være opmærksom på, at hvis man er ude efter spillet, gør man klogt i at købe et eksemplar, der er produceret et andet sted.

Søren
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Frouvne »

Der var mange problemer med produktionen af Homesteaders. Se f.eks. nedenstående link:

http://boardgamegeek.com/thread/630431/ ... rade-packs

Heldigvis er det et virkelig godt spil, hvilket gør det lidt lettere at leve med halvdårlige spilkomponenter!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Jens_Hoppe »

Bugge wrote:Men så er der det med Homesteaders. Jeg blev godt nok advaret mod at indholdet var af ringe kvalitet, hvorfor jeg blev tilbudt en "fastpris" på 200kr, men jeg havde spillet det på Djengis Con sidste år, og der syntes jeg det var af OK kvalitet. I den sammenhæng, hvem af jer var det jeg spillede med?
Jeg havde mit eksemplar med, og selvom jeg godt nok introducerede det til nogle andre, kan det jo godt have været mit eksemplar du spillede med.
Bugge wrote:Da jeg kom hjem og lukkede Homesteaders op, var indeholdet godt nok elendigt, og alle Auction og Building Tiles var "punched Out". Det var godt nok en overraskelse, da spillet var i Folie, men folien sad noget løst sammenlignet med hvad man er vant til, så jeg tror det er en genindbindning. Det forklarer den gode pris, men alligevel :(
Med Homesteaders tror jeg man skal være glad hvis tiles'ene er udstandset bare nogenlunde nøjagtigt, og hvis der ikke er åbenlyst meget mug på komponenterne... :evil: :? :shock: :roll:

Homesteaders var, komponentmæssigt, en kæmpe fadæse for et nyt firma. Efter sigende var det så greelt, at de modtog endelige "prøver" fra fabrikken på hvordan det færdige produkt ville være, og de var en meget bedre kvalitet end det der endte med at blive produceret... Det rene snyd og humbug fra fabrikken, med andre ord.
Bugge wrote:Derfor starter jeg min egen simple tråd om spil, man skal være opmærksom på, om de er produceret i Kina, så man kan være opmærksom på, at hvis man er ude efter spillet, gør man klogt i at købe et eksemplar, der er produceret et andet sted.
For et givet spil tror jeg nu ikke at man (som oftest) har noget valg... Mange firmaer producerer deres spil i Kina i dag, og heldigvis er de fleste fabrikker derovre ved at have godt styr på det efterhånden.
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Bugge »

Hej Jens,

Jeg husker det nu, det var dit eksemplar og med dig jeg spillede. Er det et "2nd. Ed." eksemplar?

S
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 84 times

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by Jens_Hoppe »

Bugge wrote:Jeg husker det nu, det var dit eksemplar og med dig jeg spillede. Er det et "2nd. Ed." eksemplar?
Nej, 1. udgave... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Messe/lagersalg i Allerød

Post by glorn »

tog derud med en ven. det blev til descent og kingsburg plus udvidelse.
David.
Post Reply