WEB butikker i UK

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: WEB butikker i UK

Post by akwlinka »

Tak for alle svarene.

Jeg har kun kort fået snuset rundt, men det er godt nok nogle heftige forsendelsesomkostninger de har. (helt som her i danmark).

Jeg har bestilt direkte fra Ragna Brothers, og 300 kr. i forsendelse er en heftig merpris man skal fordele på indkøbet.
Nej så foretrækker jeg Tyskland, der er de mere humane.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: WEB butikker i UK

Post by Helle »

akwlinka wrote:Tak for alle svarene.

Jeg har kun kort fået snuset rundt, men det er godt nok nogle heftige forsendelsesomkostninger de har. (helt som her i danmark).

Jeg har bestilt direkte fra Ragna Brothers, og 300 kr. i forsendelse er en heftig merpris man skal fordele på indkøbet.
Nej så foretrækker jeg Tyskland, der er de mere humane.
Ja, det er billigere end at sende i dk ... underligt ikk'?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: WEB butikker i UK

Post by netsapiens »

Jeg fik faktisk noget sendt fra england en gagn til blot £10 .. og det var en heroscape æske, så den var sgu ikke lille.. men jeg kan for min død ikke huske fragtfirmaet
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Trixter
Posts: 5
Joined: Wed Sep 12, 2007 11:55 pm
Location: Roskilde

Re: WEB butikker i UK

Post by Trixter »

Jeg kan anbefale de her: http://boardgameclub.co.uk/. Jeg har ikke handlet specielt meget med dem, men der har ikke været nogle problemet med at levere, selvom de tager sig god tid til det. Prisen på £17 for levering til DK er heller ikke helt urimelig.
User avatar
Trixter
Posts: 5
Joined: Wed Sep 12, 2007 11:55 pm
Location: Roskilde

Re: WEB butikker i UK

Post by Trixter »

Brichs wrote:
qute wrote:
Brichs wrote: Jeg bruger personligt paypal, når jeg handler med dem. Det er nemmere, når man ikke lige er ved sin netbank.
Desværre ved jeg hvor godt paypal virker :D
Jeg har aldrig haft problemer med PayPal... nogensinde. Bruger det mindst 2 gange om måneden. hvad har du haft af problemer?
Der er desværre en markant forskel på at betale med VISA og PayPal - og den ligger i den sikkerhed du som køber har. Jeg har selv været ude for at lave en bestilling på lidt over £1000, men pakken kom aldrig frem! Pakken var sendt afsted, den var bare ikke kommet frem. Afsender var moderat hjælpsom i starten, men til sidst hørte jeg ikke noget fra ham. Så, jeg klagede til min bank og dagen efter fik jeg alle mine penge tilbage, dog med den klausul at hvis sagen ikke faldt ud til min fordel, ville pengene blive trukket igen. Super!

Hvor om alting er, så var VISA langt fra enig med afsende i, at han skulle bruge deres betalingsystem og ikke fulgte op på levering til butikkens kunder, så den regning fik han lov til at æde. Så kunne han prøve at få pengene hjem fra den kurerer han havde brugt, som så kunne prøve at få penge ud af PostDK, som var dem som havde leveret pakken til en forkert adresse.

Og hvad har det så med PayPal at gøre? Jo, hvis jeg havde betale med VISA over PayPal, så havde min bank ikke kunnet hjælpe, da overførslen mellem VISA og PayPal var gået helt efter bogen. Hvad for nogle aftaler jeg så har med PayPal og deres kunder han VISA igen ting med at gøre. Så det er helt op til PayPal at afgøre den slags klagesage om levering osv. PayPal er bare en del mere tung at danse med må jeg desværre sande.

Så længe alle levere osv. er PayPal fino. Det er først når der kommer leveringsproblemer at de er en del mere "grå" i kanten. Det er blot en lille ting til eftertanke :)
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: WEB butikker i UK

Post by Brichs »

netsapiens wrote:Jeg fik faktisk noget sendt fra england en gagn til blot £10 .. og det var en heroscape æske, så den var sgu ikke lille.. men jeg kan for min død ikke huske fragtfirmaet
Jeg har fået helt ned på £3.
Givet, det var også kun Space Beans og en pakke Fluxx Blanxx, og kunne være i hvad der i Dk svarer til et maxibrev. Men stadigvæk, det koster mindst 21 kroner at sende et maxibrev på den størrelse (mindst 100 gram) til UK, så følte mig ikke snydt :D
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: WEB butikker i UK

Post by akwlinka »

har i går foretaget mit første indkøb i England og det blev Leisuregames det vandt.

Glory to Rome
Canal Mania
Third world Debt.

BEtalt med kreditkort

Så nu er det bare at vente.

Porto blev 13£, så det var jo ikke så slemt endda.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: WEB butikker i UK

Post by Frouvne »

Trixter wrote: [...]Så længe alle levere osv. er PayPal fino. Det er først når der kommer leveringsproblemer at de er en del mere "grå" i kanten. Det er blot en lille ting til eftertanke :)
En lille ting, der under de rette (uheldige) omstændigheder dog ikke føles så lille endda! De samme potentielle problemer knytter sig til kontooverførsler, hvor man heller ikke som forbruger er sikret, hvis der er problemer med sælgeren og levering.
frouvne, administrator

Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: WEB butikker i UK

Post by MesterLars »

Har lige fået Brass fra gamesInfinity Games UK til 285 kr. inkl fragt. Så det er jeg godt tilfreds med.

Levering:
Fragt var 7£ - og det kom med post dk som brev. Indpakningen var forsvarlig og spillet var i perfekt stand. Så de kan godt anbefales.

Udvalg:
Udvalget er fint- i hvert fald på nyere og kendte spil. Ofte er de dog ikke på lager.

Pris:
Middel. Er generelt lidt billigere end de danske web-shops - dog uden man får dem kastet i nakken.
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: WEB butikker i UK

Post by Rune Petersen »

Et spørgsmål til jer der har handlet hos GamesLore: Hvad er jeres oplevelse af leveringstiden?

Jeg har i mandags lagt en stor ordre hos dem og i den forbindelse forespurgt hvor længe det sådan i grove træk vil tage at levere, men har ikke modtaget noget svar. Så jeg er naturligvis en kende nysgerrig nu.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: WEB butikker i UK

Post by Andrea »

Min oplevelse er også, at de ikke svarer på mails. Til gengæld har det kun ca. en uge eller endda under, de gange jeg har handlet der.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: WEB butikker i UK

Post by Rune Petersen »

Ok, tak for det. Jeg synes det var spøjst, at jeg ikke fik anden information end en ordrebekræftelse. Sådan vælger de åbenbart at køre tingene
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: WEB butikker i UK

Post by Mik »

PayPal er langt nemmere end Visa, da man jo blot skal indtaste sit kodeord og ikke et langt Visakortnummer, udløbstid og hvad ved jeg.

Til gengæld er PayPal dyrere, da vi jo alligevel skal betale for en Visatransaktion ovenip gehyret til PayPal.
Og endelig er sikkerheden noget lavere, da PayPals klagetid kun er på et par uger (eller er det 20 dage?). Under alle omstændigheder ikke nok til at man altid kan nå at reagere.

Jeg havde for eksempel en gang en sag hvor jeg havde bestilt en pakke i begyndelsen af december, men jeg regnede med at pakken blot blev opholdt af almindelig juletravlhed. Så djeg blev ikke bekymret førend i begyndelsen af januar, hvor PayPal blot afviste min sag med at 'klagetiden var overskrevet'. Jeg tror nu nok at jeg efterfølgende fik mine penge retur fra sælger, men det fik i hvert fald mine øjne op for at man skal være hurtig med at klage i PayPal-sager.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: WEB butikker i UK

Post by Mik »

Af engelske sælgere kan jeg anbefale

www.leisuregames.com
www.esdeviumgames.com
www.thegamesstore.com
www.spiritgames.co.uk
www.jklmgames.co.uk

samt min gode ven Pevans (Paul Evans)
tidligere udgiver af Games Games Games (som kunne købes i Fantask
www.pevans.co.uk/Games/

samt diverse småudgivere så som Ragnar brothers, Fiendish Games etc.
Image
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 66
Joined: Thu Feb 26, 2009 4:57 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Location: Nibe

Re: WEB butikker i UK

Post by Pulazzo »

Jeg vil oxo gerne anbefale
http://www.herongames.com
som på trods af .com navnet altså er er UK shop.
Manden bag hedder Keith og svarer personligt på alle mails - ret hurtigt endda!

Portoen oplyses når man har afgivet en order-request, i en mail fra fyren himself.
Han sender såvidt muligt ordren så biligt som det kan lade sig gøre (eks. splitte en ordre i 2).
Portoen er ca. 8-9£ <2kg. Derover er det 20£. Tjek evt. spillenes vægt på iguk.co.uk.
Mvh. Henrik
Post Reply