BSG på amazon.com

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

BSG på amazon.com

Post by netsapiens »

Battlestar Galactica kan p.t. preorderes fra amazon.com til ca. $26 + $8 i fragt = ca. 150 DKK totalt set...

Edit: Fjernet kommentar omkring prisen på amazon.co.uk i sammenligning med den amerikanske side.
Last edited by netsapiens on Sat Aug 23, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: BSG på amazon.com

Post by Stony »

...men hvis du bestiller fra Amazon.com, risikerer du vel at skulle betale importmoms plus gebyr til fragtmanden. Og hvis det er UPS der fragter, tager de rask væk et par hundrede kroner bare i gebyr.

Amazon.co.uk skal i øvrigt afkræve dansk moms. Det skal man så snart man kommer over en bagatelgrænse på (vistnok) 50.000 kroner i omsætning til modtagere i det pågældende land.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: BSG på amazon.com

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Hold jer til gengæld fra amazon.co.uk som lader til at være blevet glade for at beregne dansk moms, også af fragten til Danmark, så der er det altså alt for dyrt.
Det har de nu gjort i årevis...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: BSG på amazon.com

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.
Jeg beklager min uvidenhed.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: BSG på amazon.com

Post by qute »

netsapiens wrote:
Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.
Jeg beklager min uvidenhed.
Det er okay, vi har lært at bære over med dig :P :wink:

Men uhyreligt irriterende at de opkræver dansk moms.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BSG på amazon.com

Post by Larsine »

qute wrote:
netsapiens wrote:
Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.
Jeg beklager min uvidenhed.
Det er okay, vi har lært at bære over med dig :P :wink:

Men uhyreligt irriterende at de opkræver dansk moms.
Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.

Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).

Lars
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: BSG på amazon.com

Post by netsapiens »

Larsine wrote:.....Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
..for dem der har familie i England :)

For dem der istedet har familie i flyvebranchen findes der endnu bedre alternativer :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: BSG på amazon.com

Post by Andrea »

Larsine wrote: Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.
Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
Pas nu på med, hvad du røber - ellers bliver du bare lokket til at skaffe nogle billige spil ;)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: BSG på amazon.com

Post by qute »

Andrea wrote:
Larsine wrote: Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.
Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
Pas nu på med, hvad du røber - ellers bliver du bare lokket til at skaffe nogle billige spil ;)
Ha ha, jeg sad også og fik skumle tanker :P
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: BSG på amazon.com

Post by Brichs »

Larsine wrote: Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
For lige at forsvare arbejdspladsen en smule, det er ikke Post DK der er problemet - det er nu Skat, der står og åbner pakker og fortolder dem.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BSG på amazon.com

Post by Larsine »

Brichs wrote:
Larsine wrote: Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
For lige at forsvare arbejdspladsen en smule, det er ikke Post DK der er problemet - det er nu Skat, der står og åbner pakker og fortolder dem.
Er du sikker? Hvis jeg husker rigtigt så er det PostDK der foretager den fysiske fortoldning, på Skats vegne, og for det får PostDK gebyret på DKK 150,-.

Det skriver Post Danmark da også selv på denne hjemmeside:
http://postdanmark.dk/contentfull.dk?co ... ml&lang=dk
PostDK wrote: I forbindelse med Post Danmarks registrering/fortoldning af forsendelsens indhold, vil der blive opkrævet et fortoldningsgebyr på 150 kr. inkl. moms for 1. varelinje og 34 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinje...
Selvfølgelig tjener PostDK ikke på dette, men det er stadig en udgift for mig, og når jeg køber en vare til DKK 85,- i USA, så er et fortoldningsgebyr på DKK 150,- en urimelig post oven på. De DKK 21,25 i moms er jo nærmest peanuts i det regnskab.

Jeg vil gerne betale moms og evt. told, men som privatperson kan jeg ikke selv fortolde mine vare, men må satse på at den slipper gennem PostDKs kontrol.

Og det er et lotteri, for jeg kender mange der har fået varer igennem uden fortoldning, medens jeg selv har betalt ind til flere gange (da gebyret "kun" var DKK 75,-)

Lars
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: BSG på amazon.com

Post by Brichs »

Okay, forkert formuleret af mig. jo, det er PDK der foretager den fysiske fortoldning - korrekt. Men det er faktisk told & skat der får de 150,-, og post DK er tvunget til at ansatte de folk, T&S "anbefaler".

Og kan så i øvrigt fortælle at det internationale postcenter for tiden kører hetz mod Amazon-pakker fra US...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply