Gode brætspilsbutikker i Berlin?

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
Hans
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Mon May 29, 2006 2:34 pm
Location: København, Amager

Gode brætspilsbutikker i Berlin?

Post by Hans »

Hej alle.

Jeg skal til Berlin om et par uger, og håber på at kunne shoppe lidt til hylderne. Er der nogen af jer der kender nogle gode brætspilsbutikker i Berlin?

Hans.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gode brætStspilsbutikker i Berlin?

Post by Mik »

For standard spil (dvs. alle tyske spil fra de store udgivere: Ravensburger, Kosmos, Hans im Glück osv.) kan KaDeWe på Kurfürstendamm anbefales. Her i dette luksusvarehus kan du stort set finde alt hvad hjertet begærer - og naturligvis også spil.

Jeg har ikke haft tid til at besøge egentlige spilbutikker i Berlin, men kan nævne følgende adresser:


Spielbrett - strategispil, rollespil, børnespil, importspil
Berliner Str. 132
(U-Banen: Blissestrasse)


Morgenwelt, Boghandel - Rollespil, miniatures, brætspil
Markelstrasse 56
(U-banen: Walther-Schreiber-Platz)
http://www.morgenwelt.org


Kerber, Workshop m/spillecafé og salg
Drakestraße 35 A
(S-Banen: Lichterfelde-West)
http://www.spielewerkstatt-kerber.de
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Gode brætspilsbutikker i Berlin?

Post by larkin »

Som sagt kan det anbefales at kigge i de store varehuse, hvor der er et pænt udvalg.

Ellers kan også jeg anbefale Spielbrett, der har en søsterbutik i Kreuzberg på Körtestrasse (lige ved Süd Stern U-bahn). De har et stort udvalg og sågar en lille sektion med engelsksprogede spil.

Der findes også en sympatisk lille brætspilscafe i Friedrichshain på Kopernikusstrasse (ved Warschauerstr. U- og S-bahn). Her kan man ud over at leje spil også købe......

De andre steder kender jeg ikke, men jeg mener at der findes et bar lister på Bordgamegeek.com med adresser..

God tur
Hans
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Mon May 29, 2006 2:34 pm
Location: København, Amager

Re: Gode brætspilsbutikker i Berlin?

Post by Hans »

Mange tak for hjælpen, det er jeg glad for!
hadriya9091
Posts: 1
Joined: Mon Mar 04, 2013 12:31 pm

Re: Gode brætspilsbutikker i Berlin?

Post by hadriya9091 »

Jeg er virkelig takknemlig for å motta informasjon fra erfarne folk, og jeg håper at dette innlegget vil hjelpe andre også!
Hadriya
Post Reply