Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

JesperB wrote:Og det betyder vores fragt kommer til at ligge på 60,- da vi læææææænge har taget 50 i fragt. Hvis nogle har nogle fornuftige/billigere/bedre alternativer høre vi meget gerne :-)
Boardgamers alternativ med GLS Pakkeshop virker rigtig godt i mit område. Når man alligevel ikke er hjemme i løbet af dagen, hvor pakkerne ankommer er det en fornøjelse at modtage en sms om at ens pakke er ankommet og at man så kan hente pakken på vejen hjem. Som hovedregel afhenter jeg i den lokale Blockbuster, der ligger tættere på mit hjem end posthuset, har åbent væsentligt længere og hvor der sjældent er kø. Og så ser det endda ud til at løsningen er noget billigere end Post Danmark, som jeg ellers gerne så var de bedste... men i praksis er det åbenbart ikke sådan mere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Forhandlerliste

Post by glorn »

listen mangler http://www.exim.dk/

de virker lidt dyre, men det var dem der holdt lagersalg i lallerød.
David.
User avatar
normann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 79
Joined: Mon Jul 30, 2007 10:06 pm
Favoritspil: Dominion, Saint Petersburg, Settlers, Thurn & Taxis.
Location: Randers C
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by normann »

Jeg tror at informationerne på side 1 omkring den engelske butik Games Lore trænger til en opdatering. Jeg handler normalt dér, og de tilbyder i dag også betaling med kreditkort udover PayPal. Desuden er der ikke nogen fast forsendelsespris på £14,70, som der er angivet. Små pakker kan sendes med luftpost, hvor portoen ligger fra ca. £4 (inkl. moms) og opefter. Man kan dog også få sendt varerne som "Parcelforce Euro" (for tilpas store bestillinger er det den eneste mulige forsendelsesform), hvor priserne starter på £17,40 (inkl. moms), men forsendelsesprisen bliver dyrere, jo mere man bestiller. Jeg har normalt fået mine spil derfra på 2-3 dage, når der leveres med "Parcelforce Euro". Jeg modtager dog ikke selv fysisk pakkerne, så jeg ved ikke, hvem der leverer dem i Danmark, men med så hurtig levering tvivler jeg på, at det er Post Danmark.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forhandlerliste

Post by Sir William »

Tror egentlig også I kan sætte www.coolshop.dk på listen, de har et nogenlunde pænt udvalg f.eks. 7 Wonders til 369 kr. og de har fri fragt på alt hvad man køber hos dem.
User avatar
Omalley
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Thu Mar 24, 2011 4:26 pm

Re: Forhandlerliste

Post by Omalley »

Jeg var inde på de engelske forhandlere, der var to links jeg ikke fik til at virke.

The game player
Morat games
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by ozimek »

Måske skulle "forsiden" også have et link til www.boardgameprices.com?

Den fungerer ikke altid optimalt, fordi navnene ikke er konsistente på tværs af netbutikker, men det kan være et godt sted at starte.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

ozimek wrote:Måske skulle "forsiden" også have et link til www.boardgameprices.com?

Den fungerer ikke altid optimalt, fordi navnene ikke er konsistente på tværs af netbutikker, men det kan være et godt sted at starte.
Jeg overvejer i hvert tilfælde at have links til et par fysiske butikker og nogle online-butikker på forsiden udvalgt ud fra nogle kriterier såsom: udvalg, pris og service. Boardgameprices.com kunne være et supplement hertil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Jeg har fjernet Morat og The Games Player (+ Papspil.dk)

Jeg har kigget lidt på Coolshop - så vidt jeg kan se, har de kun en håndfuld "rigtige" brætspil. For at undgå, at forhandlerlisten bliver alt for lang og ubrugelig, vil jeg lige se deres udvalg an.

Boardgameprices kan sagtens tilføjes. Jeg synes personligt ikke den er meget bevendt, netop pga. variationer i spiltitel, men hvis andre synes det er en god idé, så fint :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by ozimek »

Frouvne wrote:
ozimek wrote:Måske skulle "forsiden" også have et link til www.boardgameprices.com?

Den fungerer ikke altid optimalt, fordi navnene ikke er konsistente på tværs af netbutikker, men det kan være et godt sted at starte.
Jeg overvejer i hvert tilfælde at have links til et par fysiske butikker og nogle online-butikker på forsiden udvalgt ud fra nogle kriterier såsom: udvalg, pris og service. Boardgameprices.com kunne være et supplement hertil.
Jeg mente ikke forsiden af germangames.dk, men bare "forsiden" af denne tråd. Derfor: " "" " :lol:

Coolshop har faktisk et rimeligt udvalg af brætspil. 131 forskellige:
http://www.coolshop.dk/catalog/advanced ... =2a&page=3

..og det til ret konkurrencedygtige priser.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

ozimek wrote:[...] Jeg mente ikke forsiden af germangames.dk, men bare "forsiden" af denne tråd. Derfor: " "" " :lol: [...]
Nåh, heldigvis forstod Gunness det åbenbart. Tiltagene på forsiden vil stadig blive overvejet... men det er så en anden historie. Tror iøvrigt at Gunness har ret i, at man skal passe på ikke at lave listen for omfattende, hvis den skal gøre det lettere at finde frem til en god forhandler. Måske man skulle skære den yderligere ned og så i øvrigt linke til en mere fuldstændig liste på BGG?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forhandlerliste

Post by Sir William »

Vil nu altså også mene, at Coolshop har et ganske imponerende udvalg af brætspil til alle grupper af spillere og aldre.

Spil som 7 Wonders, Axis and allies 1942, Dixit Odyssey, Horus Heresy Board Game Warhammer 40K, Heck Meck, Spøgelsestrappen, Mondo, Puerto Rico, Robo Rally, Runewars, Smallworld og Talisman.

Så det er alligevel spil som du ikke finder i så mange fysiske butikker plus der også er den lidt lettere genre som henvender sig til familie hygge.

Priserne virker meget konkurrencedygtige plus der er fri fragt og pris garanti på deres varer. Så kan du finde nogen der er billigere inkl. fragt så får du det til den pris.

Køber mange computerspil den vej igennem og selv om udvalget selvfølgelig ikke er på niveau med f.eks. Boardgamer.dk, så har det et udvalg der er større end så mange andre.

Så det var både priserne, prisgarantien og den frie fragt samt god erfaringer med dem, at jeg valgte at foreslå dem.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Min fejl - jeg klikkede bare "voksenspil" i deres brætspilssektion, og det er en ret tyndbenet liste, der kom op. Jeg kan godt se, at de har en del mere.

Og jeg har også gode erfaringer med dem :)

Men ja, jeg kan tilføje dem, og så må vi i øvrigt se, om listen kan gøres bedre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 66
Joined: Thu Feb 26, 2009 4:57 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Location: Nibe

Re: Forhandlerliste

Post by Pulazzo »

Indrømmet - jeg har ikke bladret alle sider i denne tråd igennem - men jeg har dog lavet en søgning! Derfor undskylder jeg evt. redundant information =)

http://www.thebookdepository.com sender igen til Danmark. Man kan finde en stor del af FFGs spil derinde, samt Wizards of The Coast. Gratis fragt.

http://www.the13thfloor.co.uk har en masse forskellige spil, figurer, rpg og tilbehør. Gratis fragt - dog sender de ikke meget tunge spil ud af UK.

http://www.maelstromgames.co.uk har vist kun FFG-brætspil, men også oceaner af figurspil. Gratis fragt.

Mvh. Henrik


Rettet: fejl i url
Mvh. Henrik
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Jeg checker lige op på dem. Interessant med The Book Depository. Jf vores tråd om dem har der i hvert fald tidligere været en del bøvl med lager & levering, men det kan jo tænkes, at det er gået i orden alt sammen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by Larsine »

Det ser ud til at:
12 Spiel - 10 €. Image/Image. DPD el. DHL

Er blevet overtaget af:
Spiele-Offensive - €10 ved køb under 40 €, herefter 6 € Image/Image. GLS.
Post Reply