Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Stony har jo lavet noget med Google maps til at placere forummets medlemmer. Det kunne være en mulighed.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forhandlerliste

Post by Sir William »

Play.com er begyndt at forhandle brætspil. I første omgang de mere familieorienteret, men det kan jo være det ændres.

Har tidligere handlet hos dem - spil og film - og forsendelsen har altid været gratis.

De ligger på Jersey og betragtes derfor som 3. land, men med en toldtarif på 0% kunne det vel være attraktivt at følge med i deres fremtidige udvalg.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Forhandlerliste

Post by netsapiens »

Play har faktisk flere gange haft en række mere interessante brætspil, de kan bare være noget svære at grave frem i deres samling :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Helle »

Sir William wrote:Play.com er begyndt at forhandle brætspil. I første omgang de mere familieorienteret, men det kan jo være det ændres.

Har tidligere handlet hos dem - spil og film - og forsendelsen har altid været gratis.

De ligger på Jersey og betragtes derfor som 3. land, men med en toldtarif på 0% kunne det vel være attraktivt at følge med i deres fremtidige udvalg.
Men så skal du huske momsen .... som Postdanmark tager sig af - og ellers skal du selv angive den ....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Chancen for at blive knaldet i tolden med Play-forsendelser er til at overskue, så længe der er tale om små pakker. Men i brætspilstørrelse kan man nok lige så godt stille sig op med de 155/160 kr. til Post Danmark + moms :)

I øvrigt sender Play ikke gadgets og en del af deres øvrige varer til andet end England, så måske gælder det også for brætspil?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Chancen for at blive knaldet i tolden med Play-forsendelser er til at overskue [...]
Jeg hørte på et tidspunkt, at man skulle regne med, at ca. 10% af pakkerne blev snuppet. Denne rate passer meget godt med mine egne erfaringer med Play.com. Da Play.com pakker og sender alle varer individuelt øger det frekvensen hvormed man vil støde ind i dette problem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by Larsine »

Gunness wrote:Chancen for at blive knaldet i tolden med Play-forsendelser er til at overskue, så længe der er tale om små pakker. Men i brætspilstørrelse kan man nok lige så godt stille sig op med de 155/160 kr. til Post Danmark + moms :)
Det kommer godt nok an på hvad man definere som "overskue".

66% af alle mine pakker fra USA har kostet moms og gebyr. Det har begge gang endt med at det havde været billiger at købe det i Fantask. Desværre troede jeg ikke de kunne skaffe det og købte i USA, hvorefter Fantask alligevel fik nogle.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Play sender fra Jersey, ikke fra USA. Det gør en ret stor forskel.

Og jeg har 7-9-13 endnu ikke været uheldig, trods en del forsendelser.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forhandlerliste

Post by Sir William »

Har selv fået 4 pakker fra Play, hvor kun den ene skulle hentes på postkontoret og selv om jeg virkelig forsøgte, slap jeg ikke for at betale en vis del af pakkens værdi.

Selv efter det, var varen fortsat billigere og sammenholdt med de andre varer jeg har fået, så kan jeg godt klare at skulle betale en "bod" for hver 4. vare.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

http://spilcompagniet.dk er jeg ikke stødt på før - men de har faktisk en række gode spil!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Forhandlerliste

Post by Brichs »

Frouvne wrote:http://spilcompagniet.dk er jeg ikke stødt på før - men de har faktisk en række gode spil!
Og de er ganske billige.

En historie om FANTASTISK kundeservice fra spilcompagniet:

Svigerfar havde købt Dominion til min kæreste i julegave.
Firmaet har indpakket gaven gratis. Da min kæreste åbner den, har hun et klassisk juleaftens-ansigt, hvorefter hun siger: "Domino...i en luksusudgave...næææh".
Svigerfar panikker jo, og ringer til firmaet efter jul. Firmaet vælger at køre fra frederikssund til måløv, for at bytte pakkerne over, i løbet af 2 dage.
Simpelthen bedste service i lang tid.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Det er altid rart at høre om de firmaer som er gode til at rette deres fejl.
Kun sørgeligt at vi aldrig hører om ros til firmaer som IKKE laver fejl...
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Mik wrote:Det er altid rart at høre om de firmaer som er gode til at rette deres fejl.
Kun sørgeligt at vi aldrig hører om ros til firmaer som IKKE laver fejl...
Samme tanke har jeg haft. F.eks. glæder det mig rigtig meget, at der aldrig er noget bøvl med Fantasy Flight Games, når de skal sende mig plastik-figurer til deres spil; de skriver straks retur og sender prompte. Men hvorfor i alverden skal jeg igennem den procedure 3 ud af 4 gange, jeg køber et af deres spil? Som udgangspunkt går jeg altid ud fra, at jeg ikke kan komme til at spille deres spil før ca. en uge efter jeg har fået spillet, da jeg lige skal have de manglende brikker frem. Og det er vel ikke noget, man skal høste ros for!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Forhandlerliste

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Samme tanke har jeg haft. F.eks. glæder det mig rigtig meget, at der aldrig er noget bøvl med Fantasy Flight Games, når de skal sende mig plastik-figurer til deres spil; de skriver straks retur og sender prompte. Men hvorfor i alverden skal jeg igennem den procedure 3 ud af 4 gange, jeg køber et af deres spil? Som udgangspunkt går jeg altid ud fra, at jeg ikke kan komme til at spille deres spil før ca. en uge efter jeg har fået spillet, da jeg lige skal have de manglende brikker frem. Og det er vel ikke noget, man skal høste ros for!
Du er godt nok uheldig - jeg har kun haft brug for at kontakte dem én gang, og vi har trods alt en del FFG-spil :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Samme tanke har jeg haft. F.eks. glæder det mig rigtig meget, at der aldrig er noget bøvl med Fantasy Flight Games, når de skal sende mig plastik-figurer til deres spil; de skriver straks retur og sender prompte. Men hvorfor i alverden skal jeg igennem den procedure 3 ud af 4 gange, jeg køber et af deres spil? Som udgangspunkt går jeg altid ud fra, at jeg ikke kan komme til at spille deres spil før ca. en uge efter jeg har fået spillet, da jeg lige skal have de manglende brikker frem. Og det er vel ikke noget, man skal høste ros for!
Du er godt nok uheldig - jeg har kun haft brug for at kontakte dem én gang, og vi har trods alt en del FFG-spil :)
Måske er jeg meget, meget uheldig. Som du jo nok kan forstå af ovenstående, har jeg FFG mistænkt for at sløse med kvalitetskontrollerne. Men det kan selvfølgelig være førstnævnte, der er tilfældet.
frouvne, administrator

Image
Post Reply