Boardgamer Julebingo

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Gunness »

Vi kan jo glæde os over, at der tilsyneladende ikke er nogen overhovedet, der er ved at vinde - så feltet er åbent endnu :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Frouvne »

Til min store frustration er der en af mine plader, der endnu kun er udtrukket ét nummer på. Er der nogle af jer lidt mere garvede Bingo-spillere, der kan fortælle en totalt nybegynder, hvad der er galt i min strategi? :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Larsine »

Jeg har nu 4 potentielle muligheder for at få en række, men det skal dog siges at de er mere teoretiske end sjovt er.

Da der jo kun bliver udtrukket 72 tal, er der jo en mulighed for at der slet ikke er nogen der vinder, men det kommer jo også an på hvor mange plader der er blevet solgt. Nogle matematik-genier der kan give et bud på chance for det ene eller det andet?

Lars
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Belgarath »

Larsine wrote:Jeg har nu 4 potentielle muligheder for at få en række, men det skal dog siges at de er mere teoretiske end sjovt er.

Da der jo kun bliver udtrukket 72 tal, er der jo en mulighed for at der slet ikke er nogen der vinder, men det kommer jo også an på hvor mange plader der er blevet solgt. Nogle matematik-genier der kan give et bud på chance for det ene eller det andet?

Lars
Jeg tror kun der bliver udtrukket 60 tal. Julebingoet stopper vist allerede d. 20 såvidt jeg har forstået og herefter trækkes der så lod om præmierne hvis der ikke er nogle der har vundet.

Tobias nævnte at der var solgt ca. 100 plader i en anden tråd.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Sir William »

Konspirationsteori #1
Tobias sidder med en kopi af alle de solgte plader foran sig og sørger for at "trække" numrene, så vi ikke får en række før til allersidst. :lol: Dermed er der en hel masse der får banko på samme tid og netværket brydes ned grundet vores mails.

Endnu en dag, hvor jeg ikke kom nærmere 1 række :cry: Derimod blev sandsynligheden for banko på 2 forskellige plader med samme nummer øget markant!
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Tobias »

Tobias sidder med en kopi af alle de solgte plader foran sig og sørger for at "trække" numrene, så vi ikke får en række før til allersidst.
Der er endnu ondere konspirations teorier, der siger at han helt sørger for, at der ikke bliver nogle vindere og derved skummer fløden selv :lol:
Last edited by Tobias on Tue Dec 08, 2009 10:15 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Sir William »

Tobias wrote:
Tobias sidder med en kopi af alle de solgte plader foran sig og sørger for at "trække" numrene, så vi ikke får en række før til allersidst.
Der er endnu ondere konspirations teorier, der siger at han helt sørger for, at der ikke bliver nogle vindere og derved skummer fløden selv. :twisted:
:shock: :cry:

Nej nej da, det kunne vi jo ikke tro om dig :P . Du har jo også lovet at trække lod hvis ikke der er nogen der vinder :D

Kan du ikke snart trække de 2 numre jeg mangler for en række?? Tør desværre ikke skrive dem, da det jo plejer at have en modsat virkning alle andre steder :) Men bare dem som jeg tænker på......... NU!
User avatar
Nissen
Posts: 8
Joined: Fri Nov 27, 2009 6:39 pm

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Nissen »

Som Tobias' assistent her i julemåneden har jeg lovet ham at give følgende besked videre:

For at imødekomme de mange forpinte sjæle, der endnu ikke har vundet noget som helst i bingo, har Tobias valgt at donere et signeret eksemplar af War of the Ring i Deluxe-udgave til samtlige deltagere i konkurrencen. Tobias vil, iført sit eget hjemmesyede Gandalf-kostume, personligt overbringe spillene til jer alle den 20. december kl. 23.30. Eneste krav for at modtage gaven er, at I skal brøle "YOU SHALL NOT PASS!" så højt, at hans påklistrede skæg falder af.

Fortsat god fornøjelse med konkurrencen.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Andrea »

Nissen wrote:Som Tobias' assistent her i julemåneden har jeg lovet ham at give følgende besked videre:

For at imødekomme de mange forpinte sjæle, der endnu ikke har vundet noget som helst i bingo, har Tobias valgt at donere et signeret eksemplar af War of the Ring i Deluxe-udgave til samtlige deltagere i konkurrencen. Tobias vil, iført sit eget hjemmesyede Gandalf-kostume, personligt overbringe spillene til jer alle den 20. december kl. 23.30. Eneste krav for at modtage gaven er, at I skal brøle "YOU SHALL NOT PASS!" så højt, at hans påklistrede skæg falder af.
... jeg sværger, jeg har kameraet liggende tæt ved hoveddøren resten af december... :D :D :D
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Tobias »

HA!
Eneste krav for at modtage gaven er, at I skal brøle "YOU SHALL NOT PASS!" så højt, at hans påklistrede skæg falder af.
og så skal man selvfølgelig også ligne en Balrog :D

Damn you nisse. Det bliver dyrt :cry:
Image
User avatar
Nissen
Posts: 8
Joined: Fri Nov 27, 2009 6:39 pm

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Nissen »

Skizofreni er svær ting, og meget modsætningsfyldt, så vi diskuterer med os selv - men alligevel foretrækker vi levering af Settlers of Catan i Luksusudgaven i stedet, så kan du lige sørge for det i stedet Tobias?

Hilsen
nissen (og ikke Nissen)
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Tobias »

Skizofreni er svær ting, og meget modsætningsfyldt, så vi diskuterer med os selv
Da denne leg efterhånden er blevet alt for dyr for mig (og skræmmende) har jeg udtrukket nogle ekstra gode lottonumre denne gang, så min ubehagelige Golumnisse ikke lover flere ting.
De nye tal er lagt på forsiden.
nissen (og ikke Nissen)
Til gengæld kan jeg ånde lettet op over, at min nisse ikke er Pia Nissen, hvilket havde virkelig skræmmende! Så hellere en Golum nisse, trods alt.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Sir William »

Nissen wrote:Skizofreni er svær ting, og meget modsætningsfyldt, så vi diskuterer med os selv - men alligevel foretrækker vi levering af Settlers of Catan i Luksusudgaven i stedet, så kan du lige sørge for det i stedet Tobias?

Hilsen
nissen (og ikke Nissen)
Hvis det er Settlers udgaven i den der store kasse med de utrolig flotte figurer, så skal jeg med glæde klæde mig ud som en Balrog 8) *klapper lystigt i sine hænder*
Henrik Madsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 104
Joined: Tue Jan 13, 2009 10:00 am
Location: Mårslet

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Henrik Madsen »

Jeg tror mine plader er gået i stykker. Jeg har ikke kunnet kryse nogle nummere af de to sidste dage og de har ellers virket den første uge. :? Tror I jeg kan få dem byttet?
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Boardgamer Julebingo

Post by Gunness »

Der er efterhånden for mange nisser herinde. Men Nissen, det er mig! Og det er mig, der vinder War of the Ring. Eller Settlers. Eller hvad præmien nu er :D

Image
I øvrigt mener jeg, at rygterne om overvægt af brætspilsudsendelser i tv er stærkt overdrevne

Mvh
Christian Nissen
Generaldirektør i DR 1994-2004, nuværende bingoman
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply