Spilgalleriet ser dagen lys

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Spilgalleriet »

Efter længere tids overvejelse har jeg valgt, at oprette et firma til salg af brætspil.

Målsætningen med firmaet er, at sælge brætspil til SFO'er og klubber, og måske også børnehaver i fremtiden. Kvaliteten af spil til børn er i dag så høj, at det er en skam at institutionerne ikke bliver præcenteret for dem.

Jeg vil også en gang imellem komme med tilbud til jer herinde, men det vil mest være drevet af de spil som jeg selv personligt er interesseret i.

Hvis I har kendskab til spil som vil være et stort hit hos børn, så må i meget gerne give mig besked.


Med venlig hilsen

Spilgalleriet
v/ Danny Askholm Nielsen
(aka Foppwin)

Jeg har oprettet denne bruger for, at kunne skabe difference mellem mig som person og som firma.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Helle »

Hej Danny,

Tillykke med 'Spilgalleriet'

Jeg synes, at det er fedt, at du melder klart ud og opretter en særlig profil. Det har andre firmaer også gjort, og det er godt, at folk kan være på som brugere og firma særskilt.

Altså hvis du leder efter spil til børn (børnehaver), så vil du med fordel kunne se på hvad firmaet edutoy har (de distribuerer i dk) - de har varer fra Haba, Beleduc mm, som er nogle af de firmaer, der har kvalitetsbørnespil. De har meget hø, men de har også store dele af Habas sortiment. Det kan selvfølgelig også bare købes direkte fra Tyskland :-). Min fornemmelse er, at markedet for børnespil er lidt svært, fordi børnene meget gerne vil have det, der er populært, forældre synes ikke, at mange spil er nødvendige - og at der er mange dårlige spil. Jeg er i gang med at ville lave en artikel om børnespil, men jeg er ikke kommet så langt endnu, andet end, at jeg har printet litteratur :-).Jeg ville anbefale dig at finde en række gode spil frem og lave gode beskrivelser og regler på dansk, fremfor at have 200 forskellige spil. At der er regler på dansk kan ofte have betydning for om det er overskueligt for personalet at sætte sig ind i regler. På Haba.de kan du selv læse regler til deres spil, så du får en fornemmelse af, om et spil er interessant.

Held og lykke,

Helle
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Spilgalleriet »

Det er også min opfattelse at forældrene køber det med en sjov front, eller det som børnene ønsker sig (nok noget de har prøvet i SFO'en). Guldbrikken er et godt udgangspunkt, men den drukner lidt i alle de andre priser, for vi kan ikke forvente at forældrene kan se den store forskel endnu.

Min vurdering er derfor at SFO'er og klubber er mere risikovillig, så derfor vil salgsmaterialet også være mod dem, og hvad spillet kan bidrage med til det pædagogiske. Udvalget vil også være småt, for jeg vil hellere sælge kvalitet. Vi snakker som udgangspunkt ca. 5 spil pr. institutionsområde.

Her i opstarten vil jeg tage ud til nogle institutioner, som lave spille dage med børnene. Så kan jeg vudere hvad børnene kan lide, og hvad de voksne finder interessant.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Helle »

Spilgalleriet wrote:Det er også min opfattelse at forældrene køber det med en sjov front, eller det som børnene ønsker sig (nok noget de har prøvet i SFO'en). Guldbrikken er et godt udgangspunkt, men den drukner lidt i alle de andre priser, for vi kan ikke forvente at forældrene kan se den store forskel endnu.

Min vurdering er derfor at SFO'er og klubber er mere risikovillig, så derfor vil salgsmaterialet også være mod dem, og hvad spillet kan bidrage med til det pædagogiske. Udvalget vil også være småt, for jeg vil hellere sælge kvalitet. Vi snakker som udgangspunkt ca. 5 spil pr. institutionsområde.

Her i opstarten vil jeg tage ud til nogle institutioner, som lave spille dage med børnene. Så kan jeg vudere hvad børnene kan lide, og hvad de voksne finder interessant.
Lyder fornuftigt - hvis jeg skulle sælge spil til institutioner, ville jeg se på, hvilke pædagogiske behov institutionerne har. Ikke bare hvad børnene synes er sjovt - men anbefale spil efter, hvilke udfordringer og styrker den konkrete institution har. Lige præcis det er faktisk et stykke arbejde, som jeg synes ville være helt vildt spændende at lave. :D
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Spilgalleriet »

Helle wrote:
Spilgalleriet wrote:Det er også min opfattelse at forældrene køber det med en sjov front, eller det som børnene ønsker sig (nok noget de har prøvet i SFO'en). Guldbrikken er et godt udgangspunkt, men den drukner lidt i alle de andre priser, for vi kan ikke forvente at forældrene kan se den store forskel endnu.

Min vurdering er derfor at SFO'er og klubber er mere risikovillig, så derfor vil salgsmaterialet også være mod dem, og hvad spillet kan bidrage med til det pædagogiske. Udvalget vil også være småt, for jeg vil hellere sælge kvalitet. Vi snakker som udgangspunkt ca. 5 spil pr. institutionsområde.

Her i opstarten vil jeg tage ud til nogle institutioner, som lave spille dage med børnene. Så kan jeg vudere hvad børnene kan lide, og hvad de voksne finder interessant.
Lyder fornuftigt - hvis jeg skulle sælge spil til institutioner, ville jeg se på, hvilke pædagogiske behov institutionerne har. Ikke bare hvad børnene synes er sjovt - men anbefale spil efter, hvilke udfordringer og styrker den konkrete institution har. Lige præcis det er faktisk et stykke arbejde, som jeg synes ville være helt vildt spændende at lave. :D
Derfor er konen, som er pædagog, også taget med på råd :)

Den pædagogiske indgangsvindel er helt klart noget af det vigtigste.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by ozimek »

I "vores" børnehave har de en del HABA, men også andre spil, som jeg ikke umiddelbart kunne genkende ved et hurtigt kig i skabet.

Generelt med spil til børn er udfordringen nok, at børnene (og dermed ikke-gamer forældrerne) primært lader sig lokke af kendte figurer på forsiden af æsken (fx Hello Kitty, Cars, Byggemand Bob og den slags.). De kan ikke gennemskue om selve spillet er godt. Det problem er garanteret/forhåbenligt LANGT mindre ved salg til institutioner. :)

Jeg troede egenligt der var nogle ret fastlåste kanaler, som offentlige institutioner handlede igennem, men det er måske ikke tilfældet? Måske er der en business case i at tilbude at komme rundt og lære spillene fra sig? :idea: Det kunne i hvert fald være ret sjovt.

Held og lykke med forretningen! :)
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by akwlinka »

Det vigtigste, sådan som jeg ser det, er at finde de institutioner hvor der er voksne der har bare en minimal interesse for spil, ellers bliver det bare en boks der ligger på hylden uden meget at blive brugt til.

Har man først en spilinteresseret voksen, så kommer der hurtigt spillende børn, og med dem kommer der også spillende forældre. Tag det fra en der har kendskab på nærmeste hold til sådan en SFO.

Min veninde arbejder i en SFO og interessere sig for spil. De spiller meget der, og også gode spil, som Suleika, Ticket to Ride, Carcassonne osv i den dur. Og om få dage skal hun ud og "lære" en del af forældrene at spille brætspil.
Image
Spilgalleriet
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 18
Joined: Thu Sep 01, 2011 10:44 am

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Spilgalleriet »

Jeg har valgt, at starte i mit barns institution. På den måde er jeg sikker på, at der er et barn, der er glad for at spille.

Det er svært at vide hvor der er interesserede voksne, så derfor har jeg tænkt mig i starten, at tage ud og spille sammen med børnene (og de voksne)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Spilgalleriet ser dagen lys

Post by Frouvne »

Spilgalleriet wrote:Efter længere tids overvejelse har jeg valgt, at oprette et firma til salg af brætspil. [...]
Tillykke med det store skridt, Danny! Håber, at du vil få fornøjelse af det og på sigt også en smule økonomi. Som udgangspunkt kan jeg rigtig godt lide, at du også har en mission med projektet. Held og lykke med det!
Spilgalleriet wrote:[...] Min vurdering er derfor at SFO'er og klubber er mere risikovillig, så derfor vil salgsmaterialet også være mod dem, og hvad spillet kan bidrage med til det pædagogiske. Udvalget vil også være småt, for jeg vil hellere sælge kvalitet. Vi snakker som udgangspunkt ca. 5 spil pr. institutionsområde. [...]
Jeg tror som udgangspunkt, at det er helt rigtigt at henvende sig til den lidt ældre aldersgruppe og at der selvfølgelig skal fokuseres på kvalitetstitler. Umiddelbart tror jeg dog at et udvalg på 5 spil pr. institutionsområde er alt for småt. Får du fat i nogle af de ældre børn med et par spil, skal det være let at finde ud af hvilke skridt der skal følge derefter. Og det syntes jeg, dit sortiment bør afspejle.

Jeg ser meget frem til at følge projektets udvikling.
frouvne, administrator

Image
Post Reply