Kickstarter - Salmon Run

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Jeg lurer på Salmon Run.

http://www.kickstarter.com/projects/167 ... hs-lifetim

Og i den forbindelse tænker jeg på om der er andre der er interesserede? Så bliver fragten pr. enhed alt andet lige mindre, og skulle den blive stoppet i tolden, får vi også fordelt gebyret på lidt flere.
Sidst spillet:
Image
patrick
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 63
Joined: Sat May 28, 2011 3:20 pm
Favoritspil: Eclipse og Ti3 (med begge expansions)
Location: Kolding
Contact:

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by patrick »

Har du spurgt om de kommer til essen?

For så kunne man jo hente spiller dernede, og helt sikkert komme udenom told osv.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Næ, men med 52 dage tilbage i løbetid på kickstarter projektet er jeg stærkt skeptisk.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Legius »

kunne da godt tænke mig at hoppe med på vognen. Og bare til info "Est. delivery:Mar 2013
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Mik »

Jeg har det fra pålidelig kilde at der også bliver en Essen Messe i 2013...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Jeg har fra pålidelig kilde, at der er tilstrækkelig langt mellem marts 2013 og afholdelse af spilmesse i Essen, til at den mulighed kun vil være interessant for en meget lille skare.
Sidst spillet:
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Technosmølf »

Hejsa,

Den vil jeg også gerne hoppe med på. Synes det lyder spændende.

Mvh
Morten
Hilsen Morten

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Der tænker jeg at den geografiske placering måske er en hindring...? Med mindre du regner med at komme forbi hovedstadsregionen, så vil der i hvert fald løbe en gang PostDK oven i, for som udgangspunkt vil spillene blive sendt til en enkelt modtager. Det er muligt at det stadig giver mening, men det tager i hvert fald toppen af den økonomiske gevinst der vil kunne være ved sambestilling.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Jeg regnede lige lidt på det.

Hvis man bestiller alene, koster det $40 for COHO niveauet, som også er det man får hvis man bestiller mere end et enkelt eksemplar. Plus $35 for forsendelse. Dertil sidder man alene med "risikoen" for at betale moms (ca. 110 kroner) samt gebyr, som alt afhængig af hvem der leverer vil ligge mellem 60 og 200 kroner. Lad os for eksemplets skyld regne med noget midt imellem.
$40+$35 = ca. 440 + ca. 110 + ca. 120 = 440 eller 670 kroner alt afhængig af om pakken bliver "fanget".

Hvis man bestiller fire styk (den største pakke der er mulig blandt deres kickstarter tilbud) bliver prisen $140 for de fire eksemplarer samt $50 i forsendelse. Det giver ca. 1120 kroner. Så er der eventuelt moms og gebyr på 280 + ca. 120. Delt på fire personer giver det 280 eller 380 alt afhængig af om pakken bliver "fanget".
Hertil skal så tillægges en gang PostDK for dem der bor så langt væk, at personlig aflevering ikke er realistisk. Det er 67 kroner for en pakke på op til 3 kg. hvis det bestilles uden omdeling.

Så jo, det kan faktisk godt se ud til at give mening alligevel.
Sidst spillet:
Image
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Technosmølf »

Hejsa igen,

Jeg håber/satser på at den når frem inden Djengis con, så kunne jeg nok få en af de andre her fra Århus til at tage den med tilbage :-) ellers må posten jo ud og løbe.
Hilsen Morten

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Mikkel »

Det her spil ser vældig spændene ud!

Men du skriver, Stony, at det bliver alt imellem 280 og 380. Det er jo ikke så galt.
Er det virkelig inkl. det hele hvis man bliver "snuppet"? Og hvor mange kan der være plads til?
Og hvornår skal betalingen falde?

:)
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by JoelP »

Tjekkede lige for sjov hvad det ville koste via shopusa.com. 340 kr pr spil, hvis i bestiller pakken til 140$ Men jeg har også ret dårlige erfaringer med at få ting gennem tolden :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

maxell wrote:Det her spil ser vældig spændene ud!

Men du skriver, Stony, at det bliver alt imellem 280 og 380. Det er jo ikke så galt.
Er det virkelig inkl. det hele hvis man bliver "snuppet"? Og hvor mange kan der være plads til?
Og hvornår skal betalingen falde?

:)
Ja, så vidt jeg kan regne mig frem til, er worst case lige omkring 400. Spillets pris. Fragt. 25% moms for begge dele. Ingen told idet vi holder os under 1500. Og så det sædvanlige gebyr fra dem der import-behandler pakken.
Betalingen lægger jeg gerne ud for. Pengene bliver trukket fra min konto når kickstarter projektet er nået i mål om knapt 50 dage, så der vil jeg sætte pris på at folk overfører.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Robert »

Hvis der stadig er plads nupper jeg også gerne en kopi. Det ser meget interessant ud.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter - Salmon Run

Post by Stony »

Jamen så lyder det til at vi er fire, hvilket umiddelbart er det højeste man kan bestille, med mindre man vil igang med at bestille mere end 1 pakke. Det vil dog samtidig gøre at man ryger over bagatelgrænsen for fortolding.

Stony
Legius
Technosmølf
Robert

Jeg afleverer en bestilling.
Sidst spillet:
Image
Post Reply