Salem (Kickstarter)

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Salem (Kickstarter)

Post by netsapiens »

Dejligt at det bliver til noget, så mangler vi bare at det ikke er en skuffelse. :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Ja, det er jo altid risikoen ved de her projekter. Men hvis det er blevet prøvespillet ca. 300 gange, må man gå ud fra, at der er et eller andet ved det. Med mindre designeren er masochist :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Jeg har sendt en pb til jer fire, der gerne ville være med.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Stony »

Der er ikke ret mange opdateringer på kickstarter siden. Blev der meldt en forventet leveringsdato?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Mik »

Gunness wrote:Ja, det er jo altid risikoen ved de her projekter. Men hvis det er blevet prøvespillet ca. 300 gange, må man gå ud fra, at der er et eller andet ved det. Med mindre designeren er masochist :)
Jeg går absolut ikke ud fra at der er noget galt med dette spil, men din ræsonering er forkert.

Jeg kan give dig en list på hundredvis af spil som ligger nederst på BGG ratingskalaen, og som alle er spillet og elsket af designeren og udgiveren. Jeg har også hele skabe fyldt med spil jeg købt i Essen, og som så rigtig gode ud, blot for at komme hjem med en ultradyb skuffelse.

Så blot fordi der findes en lille gruppe fans som er supervilde med deres eget spil, er det altså ikke sikkert at andre deler deres smag.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

@Steen: den eneste estimat jeg har fået hedder juni måned.
@Mik: Jeg kan ikke se, at mit ræsonnement er forkert. Med mindre, at designeren spiller med de samme tre personer hele tiden, vil der typisk være nogen, der råber vagt i gevær på et tidspunkt, hvis designet slet ikke fungerer. Men jeg siger jo heller ikke, at det nødvendigvis er godt. Jeg siger bare, at der nok er et eller andet ved det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Mik »

Gunness wrote:@Mik: Jeg kan ikke se, at mit ræsonnement er forkert. Med mindre, at designeren spiller med de samme tre personer hele tiden, vil der typisk være nogen, der råber vagt i gevær på et tidspunkt, hvis designet slet ikke fungerer. Men jeg siger jo heller ikke, at det nødvendigvis er godt. Jeg siger bare, at der nok er et eller andet ved det.
Jeg vil blot give dig eet eksempel:
Image
Der findes hundredvis af andre - endnu værre spil.

Sig endelig til, hvis du ønsker at købe mit eksemplar!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Stony »

Jeg ved ikke hvor du vil hen med dit argument/eksempel. Selvfølgelig kan man altid risikere at købe noget man ikke bryder sig om. Selvfølgelig er der altid nogen der kan lide et bestemt spil, for ellers var det næppe blevet udgivet. Man kan så krydse fingre, og håbe at man ikke køber noget der rammer ved siden af ens egen smag. Det kan man også risikere i den modsatte ende af BGG hitliste. Powergrid. Er det et godt spil? Sikkert. Ellers lå det vel ikke der. Men jeg kan stadig ikke lide det. Med 300 prøvespilninger lader der i det mindste til at være gjort en grundig indsats for at få lavet spillet "rigtigt", så dem der spiller det rent faktisk har fornøjelse med det. Jeg vil æde min hat på, at der er mange spil der er udgivet efter væsentligt færre gennemspilninger. Både i den ene og den anden ende af BGG's hitliste.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Brichs »

Stony wrote:Jeg ved ikke hvor du vil hen med dit argument/eksempel.
Jeg tror nogle gange bare Mik er besværlig for at være besværlig ;)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Stony »

Brichs wrote:Jeg tror nogle gange bare Mik er besværlig for at være besværlig ;)
Det tror jeg så ikke. Jeg har set flere eksempler på humor jeg ikke synes jeg helt fangede. Jeg har set lettere pedantiske diskussioner frem og tilbage over noget der egentlig burde være ligegyldig. (Hvilket jeg også selv kan falde i.) Men besværlig for at være besværlig? Absolut ikke.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Mik »

Jeg tror ikke at jeg kender til spil som ikke har været spiltestede hundredvis af gange. Nogle af dem er derefter blevet skrinlagte. Nu kender jeg i sagens natur kun gode spildesignere, så jeg skal ikke gøre mig til dommer over alle. Men 300 gange er trods alt ikke mange, hvis man tæller det hele med (fra første test til det færdige produkt).

Uanset set hvad, så var min pointe, at ikke nok så mange spiltests garanterer et godt spil.
Igen, det har intet med det relevante spil at gøre - blot en anke imod påstanden om at et spil som er testet 300 gange nødvendigvis er godt.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Brichs »

Stony wrote:
Brichs wrote:Jeg tror nogle gange bare Mik er besværlig for at være besværlig ;)
Det tror jeg så ikke. Jeg har set flere eksempler på humor jeg ikke synes jeg helt fangede. Jeg har set lettere pedantiske diskussioner frem og tilbage over noget der egentlig burde være ligegyldig. (Hvilket jeg også selv kan falde i.) Men besværlig for at være besværlig? Absolut ikke.
Jeg tror også det var derfor jeg smed min smiley med ind - men fair nok, min dårlig humor kan ingen gardere sig imod :P
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Mik wrote:blot en anke imod påstanden om at et spil som er testet 300 gange nødvendigvis er godt.
Én gang til for dem, der har svært ved at læse og forstå - jeg har ikke skrevet, at spillet nødvendigvis bliver godt, selv om det er testet mange gange. EOD herfra.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Stony »

Gunness wrote:
Mik wrote:blot en anke imod påstanden om at et spil som er testet 300 gange nødvendigvis er godt.
Én gang til for dem, der har svært ved at læse og forstå - jeg har ikke skrevet, at spillet nødvendigvis bliver godt, selv om det er testet mange gange. EOD herfra.
Sur sur sur... "der er et eller andet ved det"... Et eller andet skidt? Nej vel?

* Drillepinden løber i dækning, inden Jacob begynder at kaste med ting *
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Salem (Kickstarter)

Post by Gunness »

Hehe, drillepind Steen, "et eller andet" = visse kvaliteter. Fx. nogle spændende mekanismer eller et nyskabende tema. Det gør ikke nødvendigvis spillet set som helhed godt.
(jeg håber du kan høre hvad jeg siger fra dit skjulested!)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply