Et tilbud om et tilbud :)

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Et tilbud om et tilbud :)

Post by Boardgamer.dk »

Nu ved jeg ikke hvor mange Germangames medlemmer der også "like"er boardgamer.dk'sfacebook gruppe, så jeg tillader mig lige at poste her også.

Jeg skal bestille ind til genopbygningen af lageret i starten af næste uge, og i det omfang at jeg overhovedet kan FÅ varerne, så er jeg meget interesseret i at høre hvad folk helst vil se på hylderne i de første par uger.
Jeg regner med at køre med lidt opstarts-udsalg, så hvis der er noget på ønskelisten som ikke er komplet umuligt at få, eller måske kommer i løbet af februar, så er her måske en chance for at få det til en god pris :) .
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Stunke »

Ide til forretningsgrundlag: abonnementsordning paa Fantasy Flight Games's Living Card Games.
Der er ret ofte folk der efterspoerger en Europaeisk model af samme type som den TeamCovenant tilbyder.

http://teamcovenant.com/store/covenant-lcg-subscription

For en netbutik maa det vaere rart at vide at man allerede har en indtaegt i hus, samt at vide praecis hvor meget man skal koebe hjem ad gangen.
Hvis du goer det, saa proev lige at droppe en bemaerkning om det rundt omkring paa BGG's LCG boards. Jeg tror der er penge at tjene.
Det eneste problem er naturligvis om din leverandoer kan give dig kortene i haende hurtigt nok. UK er nogen gange en uge hurtigere ude end DK.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Boardgamer.dk »

Hastigheden i leverancen er desværre ikke det eneste problem.
Der er også problemet med selve abonnementsdelen. Min webshop-software kan i skrivende stund ikke finde ud af at fakturere på abonnementsbasis, så det er ikke muligt for mig.
Jeg kan se at de bruger paypal i england, men jeg er usikker på om det er lovligt i Danmark, da de reelt fakturerer pr. måned, ikke pr. produkt.
Men min webshop HAR faktisk et paypal modul, så hvis det er lovligt, så er det faktisk også muligt.
Jeg må hellere lige kigge lidt på lovgivningen på området. Jeg fik lige et par gode idéer til hvordan det måske kan lade sig gøre.
Tak for link Stunke, det var inspirerende. Jeg vender tilbage med information, så snart jeg har det :)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by JesperB »

Nu skal jeg på ingenmåde blande mig i din forretning e.l. Men bare dele et par erfaringer. I forbindelse med papspil.dk kørte jeg mulighed for upfront at bestille en hele serie af nogle af de forskellige lig sæt, jeg tror på den måde jeg var oppe på at have forudbestilling (og betaling) for 15 sæt af Lord of the rings første serie af adventers pacis og skulle bare sørge for at bestille dem hjem og sende.

Jeg er klar over det ikke som sådan er abonnents delen der nok bliver efterspurgt her, men måske bedre end ingen ting :-)

Mht. Ønsker til spil,

Mice and Mystics
Robinson cruseo, adventures on a cursed Island
Packs til netrunner
Packs til lords of the rings
Star wars lcg
Relic
Udvidelse til lords of waterdeep
Zombiecide
Police precint

Jeg ved en del af dem ikke er udkommet endnu, men jeg tvivler på jeg er den eneste der kigger efter mange af de titler her :-)
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Boardgamer.dk »

Jeg har faktisk netop i dag indset en anmodning om forhåndsbesked til forbrugerombudsmanden.
Jeg tror jeg har brug for dette, fordi en fast, månedlig aftale afføder nogen interessante problemer.
  • Må man fakturere den primo måneden, men først sende ultimo?
    Hvad når der udgives en større expansion og der ikke kommer en pack?
    Hvis der går en kalendermåned uden en pack, er det så ok at fakturere, og efterfølgende kreditere?
    Hvordan skal aftalen mellem kunde og forretning strikkes sammen?
Det er den slags ting der holder mig vågen om natten for tiden :)

Men jeg har en KLAR forventning om at jeg kommer til at lave nogen abonnementsmodeller med forudbetaling for eks. 6 pakker eller 12 pakker, á la det som Stunke linkede til.
Det bryder så vidt jeg kan se ikke mod markedsføringslovgivningen, så længe jeg kan finde en metode til at lave en aftaleindgåelse, knyttet til produktet. Det kan godt være det bliver en semi-manuel proces hvor man skal lave en aftaleindgåelse først, hvorefter jeg kan give de kunder der har accepteret den aftale, adgang til de specifikke produkter.

Men lige nu har jeg 120 varenumre på vej.. og dem som allerede ER oprettet i systemet skal tilpasses min nye produktdatamodel, og dem som ikke er oprettet, skal oprettes. Så jeg gemmer lige det med abonnementet til medio eller ultimo februar.
Jeg synes bare lige jeg ville holde jer opdateret.
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Jesper Amstrup »

Blandt os herinde er der måske ikke den store afsætningsmulighed, men jeg savner et sted der har et godt udvalg af spil på dansk eller med danske regler. Det kunne være fedt hvis de fik deres egen kategori i shoppen. Det er altid et problem hvis man skal give et spil i gave, eller pege nye spillere i den rigtige retning, at reglerne ikke er på dansk. Det er selvfølgelig let nok for os at tyde dem, men for de fleste som ikke er vant til regler på mere end 1-2 sider, er en regelbog på 8-12 sider en stor mundfuld - endnu større hvis den er på engelsk.

Prisen skal selvfølgelig også helst være rigtig. 499,- for Ubongo er... uhm... en smule i overkanten. Trods det er det prisen de fleste steder. Jeg har før spillet Ubongo, og folk har spurgt hvor de kan købe det. Når de hører prisen daler interessen med det samme.

Det er muligt at finde "danske" spil som vi kan lide, men de er spredt ud og det er nærmest en tilfældighed hvis man løber ind i noget.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Stunke »

Boardgamer.dk wrote:J...
Men jeg har en KLAR forventning om at jeg kommer til at lave nogen abonnementsmodeller med forudbetaling for eks. 6 pakker eller 12 pakker, á la det som Stunke linkede til...
Hvis du goer det, saa ville jeg godt nok lige slaa et slag for det paa BGG. Under alle relevante fora.
Jeg tror der er ret mange der gerne vil det der nemlig.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Mik »

Jesper Amstrup wrote:Det er muligt at finde "danske" spil som vi kan lide, men de er spredt ud og det er nærmest en tilfældighed hvis man løber ind i noget.
Det er vel et spørgsmål om at bede din daglige butiksleder om at skaffe spillet hjem!
Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Jesper Amstrup »

Mik wrote:
Jesper Amstrup wrote:Det er muligt at finde "danske" spil som vi kan lide, men de er spredt ud og det er nærmest en tilfældighed hvis man løber ind i noget.
Det er vel et spørgsmål om at bede din daglige butiksleder om at skaffe spillet hjem!
Jeg tror Føtex er ret ligeglade. Det løser heller ikke rigtigt problemet med at kunne henvise folk til et sted hvor de kan handle, som har et nogenlunde udvalg.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by Boardgamer.dk »

Mik wrote:
Jesper Amstrup wrote:Det er muligt at finde "danske" spil som vi kan lide, men de er spredt ud og det er nærmest en tilfældighed hvis man løber ind i noget.
Det er vel et spørgsmål om at bede din daglige butiksleder om at skaffe spillet hjem!
Jeg læste Jespers indlæg som lige netop det. Som butiksleder har jeg netop tænkt mig at lave en kategori der viser præcis hvilke spil der findes på dansk i min butik.

tak for indslaget Jesper, jeg havde netop besluttet mig for at lave en kategori over dansk-designede spil, men havde glemt at det kunne være relevant med en specifik liste over spil PÅ dansk :)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: Et tilbud om et tilbud :)

Post by paragondk »

Boardgamer.dk wrote: Jeg læste Jespers indlæg som lige netop det. Som butiksleder har jeg netop tænkt mig at lave en kategori der viser præcis hvilke spil der findes på dansk i min butik.

tak for indslaget Jesper, jeg havde netop besluttet mig for at lave en kategori over dansk-designede spil, men havde glemt at det kunne være relevant med en specifik liste over spil PÅ dansk :)
Rigtig godt initiativ. :-) Har en del venner der ikke læser regler på andet end dansk og derfor køber de fleste af deres spil i Bog & Idé. Nu kan jeg sende dem på Boardgamer i stedet.
Post Reply