Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Jens_Hoppe »

Boardgamer.dk wrote:Enig. Lad mig stille et par spørgsmål i den forbindelse: Hvor længe er en nyhed, en nyhed? 14 dage? 30 dage?
Hos Fantask er det 14 dage, men der kan man selvfølgelig bare selv rette tallet i URL-parameteren til noget andet, hvis man vil se længere tilbage. :mrgreen:

Personligt kan jeg godt lide f.eks. Heron Games's måde at vise nye varer: Her er det ikke en sort/hvid kategorisering, men simpelthen en historik (grupperet pr. måned) over nye varer i forretningen - et år tilbage i tid. Og informationen står endda direkte på butikkens forside uden af den grund at virke specielt forstyrrende.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by IvanHo »

I de underopdelte kategorier (hvorfor er de overhovedet det?) bør du nok vise foreningsmængden i overkategorien.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

IvanHo wrote:I de underopdelte kategorier (hvorfor er de overhovedet det?) bør du nok vise foreningsmængden i overkategorien.
Er det ikke spøjst at noget af det ALLERsværeste indtil nu, det har været de forbandede kategorier :)
Jeg har grublet, tegnet, skrevet på post-its og flyttet rundt. Og alligevel synes jeg at der ender ALT for mange produkter i "Diverse"... hvad skal Myrmesfor eksempel under? Skal jeg lave mekanisme- eller tema-kategorier?
Så svaret på hvorfor de er underopdelte er at det synes jeg virkede logisk og smart. Men hvis den generelle holdning er at det er der slet ingen grund til, og man kan sagtens nøjes med en kategori som hedder Økonomi/Udvikling, så er det da klart at foretrække... nu jeg sidder og skriver, så tænker jeg at du nok har ret, og jeg kan nøjes med den ene.
Nogen der mener noget andet?
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by MesterLars »

1) Synes personligt ikke så meget om kategorier..
Brugte aldrig dem der var på boardgamer, da man risikerede at de filtredede noget væk som man egentlig gerne ville se.
Dog fint nok med et par helt overordnede kategorier: Børnespil, Triviaspil, Voksen/familiespil feks.

Ellers synes jeg Tags er bedre, hvor et spil kan tilføjes flere tags (det er selvfølgelig lidt det samme som kategorier, hvis et spil kan ligge i flere kategorier)

2) Af andre tiltag jeg selv godt kan lide i sådan en shop en dynamisk topliste over de mest solgte/forudbestilte spil/tilbehør. Gerne med pris på direkte i listen.
http://www.coolstuffinc.com/ havde feks sådan en liste ude til højre som de desværre har ændret til en grim liste uden priser.
Så nu kan man ikke længere bruge listen til at finde de gode tilbud med uden at klikke ind på spillene.
Gode tilbud skulle gerne resultere i at de ender højt på listen til inspiration.

For at det giver mening kræver det dog at der er et vist salg i butikken.. og at man har mange eksemplarer af hvert spil.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

Boardgamer.dk wrote:
Frouvne wrote: Selvom det åbenbart er udfordrende med webshoppen, tror også jeg, at det er meget vigtig at man kan se, hvad der er af nyheder på siden.
Enig. Lad mig stille et par spørgsmål i den forbindelse: Hvor længe er en nyhed, en nyhed? 14 dage? 30 dage? Og hvad er en nyhed? Er det nye udgivelser, eller nye varer på lager? Eller skal jeg lave en kategori til hver type?
Jeg sørger for at der kommer en nyhedskategori i løbet af weekenden, men så er spørgsmålet om jeg bare skal fylde alt det nye ind i den.

Med den mængde varer du kommer til at få ind, når først der er gået lidt tid, tror jeg roligt du kan lade nyheder være nyheder i 30 dage. Det kan såmænd også være, at det skal være en lidt længere periode, særligt hvis du har muligheden for at lade nyhederne være listet efter ankomstidspunkt, så de aller-allernyeste blive listet først.

At du får fyldt lageret op med noget, der har været der tidligere er i mine øjne mindre interessant, da det formentlig vil ske i stadig strøm, så længe du ikke har flere eksemplarer af hver titel på lager. Så i fald du vil liste spil, der igen er på lager, ville jeg bestemt vælge at adskille de to ting.

Boardgamer.dk wrote:
Frouvne wrote:Og måske endda også, hvad der er på vej ind, så man ikke når at foretage indkøbet et andet sted.
Igen, helt enig. Og jeg har en ordre på vej ind som ankommer tirsdag, men jeg har ikke oprettet varerne endnu. Måske i løbet af weekenden, men så vil man også kunne se at der er varer på vej ind, og hvilke. Måske dette skulle være en kategori også egentlig...hmmm

Det kunne nok være en god idé.

Boardgamer.dk wrote:
Frouvne wrote:I den forbindelse kunne jeg som kunde også godt tænke mig at kunne holde en ordre åben for en kortere periode imens man f.eks. venter på at et spil når hjem eller hvis man vil koordinere et samkøb med andre uden at løbe risikoen for, at et spil er blevet solgt inden man får koordineret.
hmm... den her er en interessant nød at knække. Med de nye lagerstatus opdateringer, og muligheden for at købe varer som endnu ikke er på lager, så kan du gøre det delvist som jeg ser det. Du kan lægge en ordre i dag, og så få den sendt når de sidste varer kommer ind på tirsdag. Strengt taget er der jo ingenting til hinder for at du lægger en ordre på en vare, og skriver i kommentaren at du ønsker at vente med at få leveret den. Jeg kan sagtens styre at du har indtil flere ordrer som allerede er plukket fra lageret og lagt til side. Især hvis du har en bruger oprettet, så kan jeg jo se at der ligger flere ordre til samme bruger. Problemet kommer (for mig som forretningsdrivende) først hvis du ønsker at holde selve ordren åben, med mulighed for at annullere den. Så længe varen ligger i din kurv, eller på en ikke-faktureret ordre, så er jeg jo ikke istand til at sælge den til anden side. Men jeg kan heller ikke se udfra det du skriver, om det er det du mener med at "holde en ordre åben" (?)
Og så skal ordren jo effektueres indenfor en rimelig tid. Der er ikke meget sjov i at jeg har adskillige hylder med varer som bare ligger og venter :)
Det er interessant synes jeg, og jeg vil mægtig gerne på forsøgsbasis se om vi ikke kan gøre noget på området. Prøv lige at uddybe hvad det er du ønsker Allan, så kan jeg komme med et oplæg.

Jeg er godt klar over, at denne her ikke er helt simpel. Når jeg siger, at ordren er åben, mener jeg, at jeg har bundet mig til at købe det, jeg indtil videre har lagt ordre på. Det er det, jeg er interesseret i. Helt at komme udenom at folk kan annullere ordren, kan du jo nok ikke komme udenom. Og du står i hvert tilfælde ikke så stærkt, da du jo som udgangspunkt først kan trække pengene, når varen er afsendt. For mig kan det principielt være fleksibelt nok, hvis jeg ved, at jeg blot kan skrive en kommentar til dig og så finder vi ud af at kombinere ordrene. Men så går du måske glip af salg til folk, der ikke kender denne praksis og endvidere giver det dig en masse ekstra ting at skulle holde styr på og koordinere, som måske ellers kunne være automatiseret. På den ene side er det super-fedt, at det er så personligt, at man får beskeder fra direktøren selv, når man handler med dig, men det er altså også noget af det, der på længere sigt trækker tænder ud, hvis man skal huske på alle mulige særaftaler og ligge og maile frem og tilbage om en eller anden mere eller mindre uinteressant udvidelse til Bohnanza, du kommer til at tjene 8,- før skat på at sælge.
frouvne, administrator

Image
UglenDerTog
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Fri Dec 03, 2010 10:47 am
Favoritspil: Claustrophobia, Small world, Race for the Galaxy
Location: 2200 København N

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by UglenDerTog »

Så har jeg lavet min første bestilling.

Claustrophobia - De Profundis og The Resistance :-)

Held og lykke fremover
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

Det kan tænkes, at det er et lokalt problem med enten min computer eller mig, men nogle steder er der for mig problemer med fontene, således at cifrene hopper og danser. Det virker en smule forstyrrende. Se f.eks. bestsellerlisten nederst på dette opslag og i din ejerinformation.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Jeg kan se at tallet 1970 ser ud som om ikke alle tal har samme højde, er det det du refererer til?
Det generer ikke mit øje, men det er jo heller ikke mit øje der skal stilles tilfreds, så jeg skifter gerne font. jeg skal alligevel have opdateret overskriftsfonten.

Du må i øvrigt gerne kigge på "fantasy" kategorien, og bemærke status på descent 2nd ed.
Hvad synes du (og andre)? Er det tydeligt at man kan vælge at bestille, men først modtage leverance d. 5/2?
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

Boardgamer.dk wrote:Jeg kan se at tallet 1970 ser ud som om ikke alle tal har samme højde, er det det du refererer til?
Det generer ikke mit øje, men det er jo heller ikke mit øje der skal stilles tilfreds, så jeg skifter gerne font. jeg skal alligevel have opdateret overskriftsfonten.

Du må i øvrigt gerne kigge på "fantasy" kategorien, og bemærke status på descent 2nd ed.
Hvad synes du (og andre)? Er det tydeligt at man kan vælge at bestille, men først modtage leverance d. 5/2?
Ja, det er den uens højde, jeg tænker på.

For mig er det tydeligt nok, at spillet ikke er hjemme, når jeg bestiller det. Men jeg ville nok sørge for at folk bliver mindet om dette faktum, når de ser på deres varekurv. Ellers tror jeg, du får bøvl med kunder, der ikke har lagt mærke til det eller som glemmer det undervejs i processen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

For god ordens skyld, så er jeg ret sikker på, at du ikke må reklamere med en førpris, når varen ikke har været sat til salg til den pris i en vis periode. Du skal nok vælge at skrive vejledende udsalgspris eller lignende.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

... der er i øvrigt nogle få ting, man ikke får den samme rabat på eks. 011 og en af udvidelserne til Arkham Horror.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Frouvne wrote:... der er i øvrigt nogle få ting, man ikke får den samme rabat på eks. 011 og en af udvidelserne til Arkham Horror.
Det er nok fordi jeg manglede et flueben i "procent" på 011, tak for den Allan :)
Frouvne wrote: For god ordens skyld, så er jeg ret sikker på, at du ikke må reklamere med en førpris, når varen ikke har været sat til salg til den pris i en vis periode. Du skal nok vælge at skrive vejledende udsalgspris eller lignende.
hmm.. det er jeg faktisk tilbøjelig til at give dig ret i at der er et eller andet problem med... problemet er så bare at jeg er nødt til at sætte alle mine priser OP til vejledende udsalg, for så at kunne sænke dem MERE for at opnå samme pris. Jeg har med vilje sat "førpris" til den pris jeg forventer at sælge spillet til i fremtiden, for ikke at fremstå falsk med en kæmpe udsalgspris.
Så nu melder spørgsmålet sig om jeg i al fremtid skal sætte alle mine varer til vejledende udsalg, og så sætte min salgspris til den pris jeg reelt vil tage for varen, men er det ikke også lidt falsk? Så ser det jo ud som om der altid er rabat, og selvom varen måske nok er billigere end vejledende udsalg, så har jeg det personligt sådan at det føles lidt.... fesent velsagtens. Alternativt skal jeg sætte vejledende udsalg nu, og så sænke basisprisen samtidig med at rabatten fjernes, men ser det så ikke ud som om jeg har pumpet rabatten kunstigt?
ARGH... her prøver man at holde sig på dydens sti, og så bliver det hele bare umuligt :)

Hvad virker mest troværdigt? Slutresultatet er jo dybest set det samme??
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Boardgamer.dk »

Jeg gravede lige lidt og fandt følgende:
Citat fra Forbrugerombudsmandens side vedr. pristjek.
I meget korte træk er de nye regler således:

”Normalpris/tilbud”

• Hvis en forretning efter den 1. marts 2010 reklamerer med ”før/nu” priser osv., skal førprisen (normalprisen) have været gældende i mindst 6 uger lige forud for tilbuddet. For dagligvarer er det 4 uger. En ”dagligvare” er en vare i husholdningen, som forbruges (fx opvaskemiddel eller madvarer) og ikke blot bruges (fx en gulvspand eller en gryde)

• Tilbudsprisen eller den nedsatte pris må efter den 1. marts 2010 højst gælde i 2 uger – dagligvarer dog højst 1 uge. Hvis forretningen ønsker, at tilbuddet skal gælde i længere tid end 2 (1) uger, kan den godt det, blot der gøres opmærksom på hvor længe tilbuddet varer – både når det begynder og ved gentagen reklame for tilbuddet.

Hvis man åbner en ny forretning eller begynder at føre en ny vare, må man efter den 1. marts 2010 godt sammenligne med normalprisen, selvom man ikke før har solgt varen, hvis denne sælges til normalprisen, når tilbuddet er slut. Man kan også gøre det, hvis varen har været solgt i 6 uger (4 uger for dagligvarer) inden annonceringen i andre butikker i samme kæde.
(kilde: http://blog.onlinemarketing.dk/markedsf ... riser.html Bold og Underline er mine egne markeringer)

Så det ser ud som om jeg faktisk ikke har gjort noget galt. Jeg skal bare passe på IKKE at pille ved mine normalpriser når tilbuddet slutter.
Pyha...
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by Frouvne »

Fair nok. Der er selvfølgelig også tale om en særlig situation, når man starter noget nyt op. Det er dog stadig noget søgt at tale om en førpris, når der ikke er noget 'før', men der er jo nok ikke nogen der kommer efter dig selvom normalpris, så nok ville være den mest korrekte term. Beklager, hvis jeg gav dig sved på panden! :wink:
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Så er Boardgamer.dk åben igen, 10% rabat i februar

Post by netsapiens »

Så fandt jeg sørme også stedet hvor "førpris" kan laves om til "normalpris".
Så bliver det vist ikke bedre :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply