Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by pytman »

Skobbolop wrote:
David BB wrote:Nogen der har en ide om hvad jeg kan forvente at betale i told hvis jeg kickstarter spillet alene?
Det kan være du kan finde fem andre. Det gik jo hurtig nok for Pytman :)
som sagt prøv at skrabe 5 andre sammen så skal i af med 20$..

Ellers så lidt info om prisen..

http://www.toldpriser.dk/toldberegner <-< ved dog ikke hvor sikker den er.. (virker umiddelbart til at fungere)

Ellers er der postdk's segen told side >-> http://www.postdanmark.dk/da/privat-tol ... or-EU.aspx

der er altid de der 160 som postdk tager fordi de kan ;o).. Og så momsen som er 25% og så en %-del alt efter hvilket produkt det er du fortolder (Er ret sikker på at brætspil er 0%)

Så en hurtigt hovedregner siger 160+165,89+41,4725 (Toldafgift + spillets pris + 25% moms)


OBS.
Hvis du kun selv bestiller et kan det måske være det kan betale sig med shopusa, tjekkede lige og deres udregning giver 272.. Har dog INGEN erfaring med shopusa..
Last edited by pytman on Tue Mar 05, 2013 10:13 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by pytman »

Anders H. Pedersen wrote:Jeg så der er en "Print and Play" update, kun for Kickstartere.
Er det muligt for dig at sende filen til os der backer?

Det kan du tro :P.. Jeg har lige fundet den, og er ved at rode med at få det ud til jer :P
Image
David BB
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Tue Jan 15, 2013 12:05 am

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by David BB »

pytman wrote:
Skobbolop wrote:
David BB wrote:Nogen der har en ide om hvad jeg kan forvente at betale i told hvis jeg kickstarter spillet alene?
Det kan være du kan finde fem andre. Det gik jo hurtig nok for Pytman :)
som sagt prøv at skrabe 5 andre sammen så skal i af med 20$..

Ellers så lidt info om prisen..

http://www.toldpriser.dk/toldberegner <-< ved dog ikke hvor sikker den er.. (virker umiddelbart til at fungere)

Ellers er der postdk's segen told side >-> http://www.postdanmark.dk/da/privat-tol ... or-EU.aspx

der er altid de der 160 som postdk tager fordi de kan ;o).. Og så momsen som er 25% og så en %-del alt efter hvilket produkt det er du fortolder (Er ret sikker på at brætspil er 0%)

Så en hurtigt hovedregner siger 160+165,89+41,4725 (Toldafgift + spillets pris + 25% moms)


OBS.
Hvis du kun selv bestiller et kan det måske være det kan betale sig med shopusa, tjekkede lige og deres udregning giver 272.. Har dog INGEN erfaring med shopusa..
Jeg tænker lidt at hvis jeg kun bestiller et spil burde værdien være under 80 kr, og så er der ingen told, right?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Larsine »

David BB wrote:Jeg tænker lidt at hvis jeg kun bestiller et spil burde værdien være under 80 kr, og så er der ingen told, right?
Et spil koster $29, og det svarer til ca. DKK 165, og så kommer der moms og gebyr på.

At de ikke specificere hvad der er pris for varen, og hvad der er porto, er desværre en ulempe for os når vi bestiller hjem fra ikke-EU lande :-(

Desuden skal prisen ned under $14 for at du kan være (næsten) sikker på ikke at skulle betale moms og gebyr. Hvis du køber en vare til $14, og $10 i porto, og det med dagens kurs giver DKK 79,94, og DKK 57,10 i porto, ved kurs 571, i alt DKK 137,04, kan du risikere at kursen er ændret den dag det bliver fortoldet, f.eks. kurs 572, og det bliver DKK 80,08, og så kommer din >80 DKK vare pludselig til at være lidt dyrere, idet du kommer til at betale DKK 34,32 i moms og DKK 160 i gebyr, i alt 194,32 ekstra.
David BB
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 13
Joined: Tue Jan 15, 2013 12:05 am

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by David BB »

Okay, takker.
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Torcida »

Faldt over spillet i nat da jeg lurede rundt på kickstarter og det blev et instant backer projekt :)
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by pytman »

Så nåede det 100k stretch goal.. Så der kommer et par ekstra terninger i.. Næste goal er 120k (der er lidt under 18000 til), hvilket inkludere en eller anden form for spille plade af en art :P
Image
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Anders H. Pedersen »

Spilleplade, og spilleplade...
Det er et kort til at lægge terningerne på når de viser dragen, så man ikke blander dem sammen med de andre terninger.
Ganske praktisk, ud fra min erfaring med PnP versionen :P

Når de nu kalder det Dragon's Lair, kan vi mon så håbe på et nostalgisk arcade look?

Er iøvrigt stadig frisk på et ekstra eksemplar, hvis der skulle være flere folk derude som vil lave et samkøb :)

EDIT:
Hvis vi importerer via ShopUSA vil et spil koste ca 130,- inc. porto og moms.
Er det ikke den bedste mulighed?
Med mindre vi satser på at komme uset igennem PostDanmarks system...
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Larsine »

pytman wrote:OBS.
Hvis du kun selv bestiller et kan det måske være det kan betale sig med shopusa, tjekkede lige og deres udregning giver 272.. Har dog INGEN erfaring med shopusa..
Jeg har bruget shopusa en del gange, og det fungerer perfekt.

Det koster det de forudsiger, og din vare leveres med luftpost (med mindre den er meget stor, eller meget tung), direkte til din adresse.

Ingen uforudsete overraskelser.
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Torcida »

Anders H. Pedersen wrote:
Er iøvrigt stadig frisk på et ekstra eksemplar, hvis der skulle være flere folk derude som vil lave et samkøb :)
Jeg er frisk nok på et sammenkøb, hvis vi ellers bor i samme område.
For hvis jeg alligevel skal til at betale for efterfølgende fragt til mig fra dig, ja så kan det vist ikke betale sig :)
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by pytman »

Anders H. Pedersen wrote: EDIT:
Hvis vi importerer via ShopUSA vil et spil koste ca 130,- inc. porto og moms.
Er det ikke den bedste mulighed?
Med mindre vi satser på at komme uset igennem PostDanmarks system...
Havde jeg slet ikke overvejet :D. Kigger lige på det her en af dagene..
Larsine wrote: Jeg har bruget shopusa en del gange, og det fungerer perfekt.

Det koster det de forudsiger, og din vare leveres med luftpost (med mindre den er meget stor, eller meget tung), direkte til din adresse.

Ingen uforudsete overraskelser.
Hmm hvis der skulle være problemer med det, sender jeg dig nok lige en besked :D


EDIT:

Og hvis vi vælger shopUSA er der kommet en pledge lvl der koster 75 for 6 stk sendt til usa.. Så det er nok det der ender ud med at være billigst anyway..
Image
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Anders H. Pedersen »

Ja, det var $75 pledgen der fik mig til at tænke på ShopUSA.
Det tricky med PostDanmark er at de også tager moms af den faktiske porto. Og den kan jo være svær at beregne med Kickstarter hvor man ofte betaler mindre end afsender reelt betaler...

Anyways, hvad synes folk om den livlige diskussion omkring den eksklusive boks?
:twisted:
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by JoelP »

Jeg kan ikke lige overskue hvem af jer, der lige nu har plads i et samkøb, men jeg hopper gerne på hvis jeg kan cykel-afhente i kbh :)
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Torcida »

Kan se der er flere der er interesseret i et sammenkøb, så prøver lige at lave en liste over hvem det er, mere så vi kan se hvornår vi rammer de 6 personer ($75 pledge hvis det kan lade sig gøre at bruge ShopUSA ellers $100 pledge) :)

Anders H. Pedersen - København N
JoelP - København
Torcida (mig selv) - København S

Det vil sige vi mangler bare 3 mand mere :)
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon roll.. Evt. kickstarter samkøb?

Post by Anders H. Pedersen »

Jeg har ikke længere brug for det ekstra eksemplar.
Jeg opdagede at et par venner også havde lagt billet ind på spillet og pludselig var vi 6.

Så jeg er nu kun med på den oprindelige bestilling Pytman startede.

Har dog ikke hørt fra alle jeg skrev til. Så hvis der er nogle flere positive tilbagemeldinger sender jeg dem videre hertil!
Post Reply