ShopUSA ikke billigt nok?

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

ShopUSA ikke billigt nok?

Post by DraX »

Halløjsa. Har først nu set at man kan bestille fra USA, og så bruge den hjemmeside der hedder Showusa.

Har så prøvet at sammenligne forskellige priser fra USA og så kelz0r.dk pga de er billigst (ignorer forsendelsestiden + mulighed for "ikke på lager"

5 spil i sammenligning:
- Dominant Species
- Mage Knight Board Game: The Lost Legion
- Power Grid
- Merchants & Marauders
- Shadows over camelot

Samlet pris:
kelz0r.dk, 1895 kr (gratis fragt ved 975 kr)
coolstuffinc.com, 1176 kr (Ved USAshop bliver det ca 1910 kr.)
boardsandbits.com, 1140 kr (Ved USAshop bliver det ca 1849 kr.)
amazon.com, 1366 kr (Ved USAshop bliver det ca 2189 kr.)

Har jeg misforstået noget, eller gjort noget forkert? Synes ikke der er noget at hente ved at købe spil for 2000 kr. Skal man virkelig have et langt højere beløb for der bare er lidt at spare?
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by JoelP »

samme ordre ville ende på ca 1780 fra boardgameguru. Hvorfor lige fra USA?
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by DraX »

JoelP wrote:samme ordre ville ende på ca 1780 fra boardgameguru. Hvorfor lige fra USA?
Det var for at prøve se på det ShopUSA som så mange snakker om. Men stadig, heller ikke meget at spare derfra heller synes jeg.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by glorn »

så vidt jeg har lagt mærke til så snakker folk hovedsagligt om at bestille fra usa (og igennem shopusa) når der er ekstreme tilbud eller hvis det er en vare der kun kan skaffes fra usa.
David.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by BlueSwan »

JoelP wrote:samme ordre ville ende på ca 1780 fra boardgameguru. Hvorfor lige fra USA?
Er du sikker. Jeg får det til ca. £182 inklusive porto, hvilket med en konservativ pund kurs på 900 giver kr. 1640. En OK besparelse. Dog er to af spillene ikke pt på lager.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by Larsine »

Shopusa er rigtig godt når man skal have noget som kun kan købes i USA. Jeg har et par gange købt bøger, som kun sælges på amerikanske websites.

Nogle gange endda også købt fra websites som ikke vil/kan sende til udenlandske adresse. For nogle amerikanere er det nemlig enormt besværligt, og de gider derfor slet ikke forsøge at gøre det.

Typisk koster en sådan bog $40.
Gratis levering til en USA adresse.
$20 for levering til min danske adresse.

Pris med levering hjem til mig:
$40 = Dkk 233
$20 = Dkk 116
Fortoldning = Dkk 160
Moms = DKK 88
Total = Dkk 597

Pris med levering via shopusa:
$40 = Dkk 233
Fortoldning og fragt = Dkk 261
Total = Dkk 494

Besparelse = Dkk 103

Men hvis Fantask kan skaffe samme bog til Dkk 450 så tager jeg selvfølgelig den.

Jo tættere på de Dkk 80 du er, jo mere fylder postdk gebyr på Dkk 160.

Hvis du kommer under Dkk 80, kan det som regel slet ikke betale sig at bruge shopusa, og hvis du køber meget betyder de dkk 160 næsten ikke noget.

Så det er altid på en case-by-case.
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: ShopUSA ikke billigt nok?

Post by DraX »

I see. Så forstår jeg bedre. Jeg siger tak for info og input :-)
Post Reply