Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Boardgamer.dk »

Jeg har lige redigeret det oprindelige indlæg, så folk kan se hvad jeg mener de har bestilt :)

Der er stadig tid til at bestille noget som jeg tjener penge på også hvis det er? :P
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Parabellum »

Bare rolig, jeg bestiller mere fra dit lager samtidigt med, at jeg bestiller trays (når de bliver oprettet). Skal blot ikke have mere fra GMT :-)

/Claus
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by JoelP »

Boardgamer.dk wrote:Jeg har lige redigeret det oprindelige indlæg, så folk kan se hvad jeg mener de har bestilt :)

Der er stadig tid til at bestille noget som jeg tjener penge på også hvis det er? :P
Så må du jo lige sørge for at Thunder Alley bliver udgivet nogen måneder før tid :P

Mon ikke der ryger i hvert fald en PS: Shadows kasse med i min bestilling når der er oprettet
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by netsapiens »

Det er sgu mægtig flinkt af jer drenge, men det var nu mest et humoristisk indslag fordi jeg er gået fra en specialbestilling på 10 countertrays til et godt stykke over 100 :)

Men jeg kigger faktisk selv GMT's liste af spil igennem og tænker om jeg måske skal få udvidet privatsamlingen med et krigsspil.
Det er en af de ting jeg synes jeg mangler at få prøvet, men hvilket skal det være?
Der er jo mange der taler godt for Combat Commander serien og Ancients.
Kan jeg ikke få lidt tanker fra folk der har prøvet, om mit krigsspil fra GMT skal være Combat Commander Europe, Pacific, C&C Ancients, eller måske noget helt andet?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Robert »

DraX wrote:Som Sir William siger. Hvad er det lige i vil bruge dem til? Synes heller ikke de er særlig dybe? De ville fx være gode til Small World (hvis de var dybere) :)
Fighting Formations.
Space Empires (som jeg ikke har (endnu))
(Krigs)spil med en masse små brikker som gerne må blive sorteret.

Jeg har helt sikkert ikke brug for 20 nu, men jeg vil gerne have dem ved hånden, og det er ikke så ofte de kan købes til en god pris her i Europa.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by peskjens »

netsapiens wrote:Det er sgu mægtig flinkt af jer drenge, men det var nu mest et humoristisk indslag fordi jeg er gået fra en specialbestilling på 10 countertrays til et godt stykke over 100 :)

Men jeg kigger faktisk selv GMT's liste af spil igennem og tænker om jeg måske skal få udvidet privatsamlingen med et krigsspil.
Det er en af de ting jeg synes jeg mangler at få prøvet, men hvilket skal det være?
Der er jo mange der taler godt for Combat Commander serien og Ancients.
Kan jeg ikke få lidt tanker fra folk der har prøvet, om mit krigsspil fra GMT skal være Combat Commander Europe, Pacific, C&C Ancients, eller måske noget helt andet?
Tja, Space Empires 4X :) Hammer godt spil.

Hvis du vil have 2. verdenskrig og et taktisk krigsspil, synes jeg da også, at du måske skal sammenligne Combat Commander med et andet spil, som du godt kender (har lige købt det af dig): Band of Brothers: Screaming Eagles fra Worthington Games. Samme designer som til Space Empires. Har ikke spillet nogen af dem, men læst anmeldelser og regler til begge - og altså købt BoB.
Last edited by peskjens on Thu Apr 25, 2013 8:23 am, edited 1 time in total.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Robert »

Combat Commander er god underholdning, men ikke altid "realistisk" (hvad det så end er). Dvs du skal være forberedt på at dine planer bliver overstyret af tilfældige begivenheder eller manglende evne til at trække de kort der passer til dine planer. Så hvis du vil have taktisk realisme og kontrol så gå udenom. Hvis du vil have en varieret og underholdende historie, så køb det. Vær opmærksom på at der ikke er køretøjer i dette spil.

C&C Ancients er det bedste af de C&C spil jeg har prøvet. Også kortdrevet, men det er sædvanligvis ikke så kritisk som CC. Godt spil efter min mening.

Fighting Formations er lavet af samme designer som CC, og deler nogle mekanismer, men det har den taktiske realisme og kontrol som CC "savner" og væsentligt mindre tilfældighed. Det tager også længere tid. Og det har masser af tanks.

Jeg kan lide alle tre.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Stony »

Så lad mig da lige gøre folk opmærksomme på, at hvis man har overvejet at erhverve et Deluxe Mounted Mapboard til Twilight Struggle, så må dette være alle tiders mulighed for at få fat i det.

Og så tænker jeg at jeg nok bør opgradere mit 4X Space Empires til anden-udgaven, idet jeg har erfaret at udvidelsen har brikker i en tykkere kvalitet, og anden-udgaven af grundspillet har samme tykkelse. Så et styk. Space Empires til undertegnede.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Robert »

Stony wrote:Så lad mig da lige gøre folk opmærksomme på, at hvis man har overvejet at erhverve et Deluxe Mounted Mapboard til Twilight Struggle, så må dette være alle tiders mulighed for at få fat i det.

Og så tænker jeg at jeg nok bør opgradere mit 4X Space Empires til anden-udgaven, idet jeg har erfaret at udvidelsen har brikker i en tykkere kvalitet, og anden-udgaven af grundspillet har samme tykkelse. Så et styk. Space Empires til undertegnede.
Jeg mener at du kan købe brikkerne separat.
Og så måske alligevel ikke.
Prøv at checke denne ud:
http://www.gmtgames.com/p-385-space-emp ... -p500.aspx
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by BlueSwan »

Er der nogen der kender målene på de der counter trays?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Boardgamer.dk »

Robert wrote: Jeg mener at du kan købe brikkerne separat.
Og så måske alligevel ikke.
Prøv at checke denne ud:
http://www.gmtgames.com/p-385-space-emp ... -p500.aspx
Hvis man kan få dem separat, så kan jeg ikke skaffe det.
Her er listen under "accessories" på min bestillingsseddel, så det er hvad jeg kan skaffe af ekstra dele og opgraderinger:
Napoleonic Wars Deluxe Map
Twilight Struggle Counter Sheets
Barbarossa to Berlin Mounted Map
C&C Ancients Mounted Map
Dominant Species Mounted Map
Empire of the Sun Mounted Map
For the People 2 Mounted Map
Here I Stand Mounted Map
Labyrinth Mounted Map
Leaping Lemmings Mounted Map
Paths of Glory Mounted Map
Sword of Rome Mounted map
Twilight Struggle Mounted Map
Wilderness War Mounted Map
Counter Trays with Lids (set of 10)
Spare CC:Europe Card Deck Set
Spare Commands and Colors Deck
Blank white 1/2 inch counters
Blank multi-color 1/2inch counters
Blank white 9/16 inch counters
Blank white 5/8 inch counters
Blank multi-color 5/8 inch counters
Stony wrote:Og så tænker jeg at jeg nok bør opgradere mit 4X Space Empires til anden-udgaven, idet jeg har erfaret at udvidelsen har brikker i en tykkere kvalitet, og anden-udgaven af grundspillet har samme tykkelse. Så et styk. Space Empires til undertegnede.
Hermed lagt i bunken, tak Steen :)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by retry »

BlueSwan wrote:Er der nogen der kender målene på de der counter trays?
GMT counter trays måler 28 x 22 cm. Kan trimmes ned til ca. 27 x 21 cm med en saks eller hobbykniv.
Højden er ca 15 mm.

- Christian
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by Stony »

Robert wrote:Jeg mener at du kan købe brikkerne separat.
Det har man kunnet, men de er udsolgt. De har lavet en pind på P500 listen for at få lavet nogle flere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by digter »

Hvad er et "mounted" board?
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Særbestilling af GMT Games til Boardgamer.dk

Post by JoelP »

Stony wrote:
Robert wrote:Jeg mener at du kan købe brikkerne separat.
Det har man kunnet, men de er udsolgt. De har lavet en pind på P500 listen for at få lavet nogle flere.
Der følger tykkere counters til grundspillet med i udvidelsen til Space Empires 4X
Post Reply