A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fælleskøb)

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Første udkast til en zombie-meeple, for de utålmodige:
Image

Wallace tilføjer: "I have sent it to the manufacturers, who then have to figure out whether they can cut it - which may mean a slight change in the design."
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Sir William »

11 timer igen og der mangler £5.000 for at runde de £120.000.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Ja, det så lidt håbløst ud, men det har rykket ret meget de seneste par dage. Men jf. mit indlæg om en god KS-kampagne er det lidt ærgerligt, at der ikke er lidt mere tilstedeværelse fra folkene bag spillet her på falderebet. Hvis jeg var spilskaber og havde muligheden for at give mine købere et bedre produkt (her: flere kort = forhåbentligt bedre spil), ville jeg da gøre meget for at komme i mål med de sidste penge.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Mik »

Det forstår jeg ikke.
Et spil bliver da ikke nødvendigvis bedre af at have et hav af kort - blot se på Magic:tG og Dominion.
Målet for martin var at få mindst 30.000 GBP og han har fået 400%, så må være tilfreds.
Og for mit eget vedkommende synes jeg at zombie-brikkerne var noget pjat.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

En fjer bliver ikke til fem høns, og 12 kort gør vist heller ikke et spil som dette til noget nær Magic.
Hvis han har lovet nogle ekstra kort som et stretch goal, er det vel fordi han har en idé med dem, rent spilmæssigt. Ellers havde han vel fundet på noget andet?

Målet har været £30,000, men selv om det er nået, kan man vel godt være engageret og prøve at komme så langt som muligt. Flere penge i kassen kan bruges til et bedre produkt, så det burde da være win-win for alle parter.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Sir William »

Må nu også indrømme, at det er temaet der har tiltrukket mig i dette spil og ikke ligefrem de noget "tynde" stretch goals. Ved personligt ikke hvad jeg skal med en plakat :P

Men når man går så meget over målet som tilfældet er her, må man vel også som udvikler klappe i sine hænder. Man har jo så udviklet et produkt som vækker interesse og trods alt, må der jo være en del mere profit i et sådan projekt end et der kun lige klare grænsen.

Er selvfølgelig ikke så meget inde i udvikling af spil, så omkostningerne stiger jo nok også proportionalt med antallet af bestillinger, men jeg har da forventninger til at få et produkt af høj kvalitet når støtten har været så markant. Ville da også helt klart foretrække de ekstra kort - når han formentlig allerede har designet dem - end en plakat. For hvor mange af de 1.000vis af backers klister en plakat op på væggen derhjemme. For mig kunne det virke som ressourcespild at lave en plakat. Men nok bare mig der aldrig har været til plakater.

Men igen, hvis de nye kort ikke bringer noget godt til spillet - som jeg synes var problemet med Eminent Domain KS kortene - så er jeg sådan lidt la la.

Spændende bliver det dog om vi når de £120.000.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Så kom spillet i mål med godt £124.000 :) Jeg afventer lige, at pengene bliver trukket, og så skriver jeg rundt med kontoinformation.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Sir William »

Gunness wrote:Så kom spillet i mål med godt £124.000 :) Jeg afventer lige, at pengene bliver trukket, og så skriver jeg rundt med kontoinformation.
Spændende og glædeligt nyt. Du skriver bare og får dine penge. Ser frem til at se det endelige produkt :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Så er de endelige regler landet, hvis nogen vil kigge på dem :)

Wallace skriver også:
"All of the files for the game have now gone to Ludo Fact for printing. This means we are still on track to have the game ready by the end of September, early October."

Wow, et Kickstarterprojekt der holder sin tidsfrist! :D

Brættet:
Image

Wallaces kommentar:
"I've read the comments on the map. I accept that it is a little on the busy side but it still plays OK. Time and the format of the file made it impossible to make changes. It is also the case that some things are the way they are for functionality, such as the pink track to the right of the main playing area."
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Mik »

Gunness wrote:Wow, et Kickstarterprojekt der holder sin tidsfrist! :D
Det hænger måske sammen med at det ikke er "rigtigt" kickstarter projekt. Treefrog har jo i årevis produceret et spil til Essen, og nu bruger han blot det nye medie til at sikre sig et forhåndssalg. Og hvis spillet skal være klar til salg i oktober, skal han have det klar ultimo september. Og da han har fået trykt spil hos LudoFakt siden tidernes morgen, så kende både de og han de sædvanlige deadlines til Essen.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Sir William »

Vauw, meget imponerende spilbræt men også på en måde skræmmende forvirrende at kigge på. Måske det giver mere mening når man læser reglerne og har spillet foran sig.

Dette er mit 2. kickstarter jeg støtter og valgte jo netop dette fordi jeg følte der var en garanti for, at det blev gennemført og gennemført til tiden. Så det er vel heller ikke så galt, at etablerede producenter bruger Kickstarter, så er de jo også sikre på succes frem for at producere noget, som så måske slet ikke bliver solgt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Opdatering fra Wallace:

As I type the games are coming off of the assembly line. They will then be sent to the UK for parceling up and shipping out. Hopefully the majority of you will be getting your games this month.

Those who have ordered 6 and 10 units may have to wait a little longer as the games need to be shipped by pallet to various destinations before being broken up and shipped to final addresses.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Gunness »

Som skrevet andetsteds er spillene landet nu - vi må lige finde ud af, hvordan jeg får dem skippet videre.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by BACON! »

Det er nok den bedst kørte kickstarter jeg har oplevet! Jeg har sendt dig et pb omkring forsendelse.

EDIT: Jeg kan så se at Wallace har kvajet sig med plakaterne, og forklarer at de alligevel nok ikke ville have været videre pæne. Det skulle han nok have overvejet før han lavede et stretchgoal med det.
Nu er jeg heldigvis ligeglad med plakaten, men det er dårlig foretningssans at undskylde med "den havde sikkert været grim".
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: A Study in Emerald - Martin Wallace (Kickstarter fællesk

Post by Sir William »

[quote="Gunnes]Som skrevet andetsteds er spillene landet nu - vi må lige finde ud af, hvordan jeg får dem skippet videre.[/quote]
Wuhuu, bliver Sjovt at prøve .

Sender pm om afhentning
Post Reply