XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkøb

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Lachris wrote:Ville et smart træk ikke være at have IvanHo eller Oseali I "Sammenkøb i trekants området" da de er tættere på der end "Stonys KBH". Taastrup er ikke langt fra Ballerup ;)

Selvfølgelig får jeg mest ud af det, men stadig :wink:
Det kommer helt an på om det er muligt at få arrangeret overdragelse. Jeg er umiddlebart skeptisk hvorvidt der er nogen der har lyst til at køre turen mellem Hobro og trekantsområdet (cirka 120 km. hver vej) blot for at spare en gang pakkeforsendelse hos PostDK. Og skal man eftersende via PostDK, så koster det præcis lige meget om du sender til Sjælland, Jylland eller noget helt tredje.

Det er mig fuldstændig det samme, om d'herrer tilslutter sig den ene eller den anden. Jeg skal have det spil. Hvis der er nogen der vil spare lidt ved at tilslutte sig, så fint med mig. Jeg får jo også en besparelse ud af det.

Bortset fra det, så ved jeg ikke hvordan Kickstarter systemet håndterer det at man vil have en pakkeløsning, og at der på ET af spillene skal bestilles noget ekstra. Umiddelbart ser det kun ud til at være muligt at vælge en ting af de forskellige pledges.
Sidst spillet:
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Oseali »

Super initiativ med den trekantsområde ting, og det vil være muligt for mig at fise forbi ved lejlighed, så jeg vil godt opgive mit spot ved Stony, såfremt jeg kan få den anden (vil jo helst ikke ende uden noget som helst :-))

Så hvis jeg lige får et go for trekantsområdeindkøbsaftaletraktat så efterlader jeg et hul i Stony's gruppe :-)
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Oseali wrote:Super initiativ med den trekantsområde ting, og det vil være muligt for mig at fise forbi ved lejlighed, så jeg vil godt opgive mit spot ved Stony, såfremt jeg kan få den anden (vil jo helst ikke ende uden noget som helst :-))

Så hvis jeg lige får et go for trekantsområdeindkøbsaftaletraktat så efterlader jeg et hul i Stony's gruppe :-)
Du får hermed en plads :-)

People so far:

Peter
Michael
Oseali

1 spot tilbage :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Så ser "vores" liste ud som følger:
Stony
Frouvne
IvanHo
Lachris

...såfremt IvanHo kan acceptere at der er tale om Sellsword og ikke ønsker at konvertere til "jydeholdet". :D

Dertil er jeg i skrivende stund ikke 100% sikker på hvorvidt jeg kan lave en enkelt ekstrabestilling på devkit.
Sidst spillet:
Image
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Stony wrote:Så ser "vores" liste ud som følger:
Stony
Frouvne
IvanHo
Lachris

...såfremt IvanHo kan acceptere at der er tale om Sellsword og ikke ønsker at konvertere til "jydeholdet". :D

Dertil er jeg i skrivende stund ikke 100% sikker på hvorvidt jeg kan lave en enkelt ekstrabestilling på devkit.
Perfekt :)

Sellsword er inkl. devkit. Ved så ikke om man kan få et ekstra

Men hvis man kunne ville jeg nu også være frisk på et ekstra :wink:

Går så ud fra jeg skal sætte min pledge til 1 dollar?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Lachris wrote:Går så ud fra jeg skal sætte min pledge til 1 dollar?
Ja, eller annullere alt afhængig af om du gerne vil fastholde en symbolsk støtte af projektet.
Sidst spillet:
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Deus wrote:
Oseali wrote:Super initiativ med den trekantsområde ting, og det vil være muligt for mig at fise forbi ved lejlighed, så jeg vil godt opgive mit spot ved Stony, såfremt jeg kan få den anden (vil jo helst ikke ende uden noget som helst :-))

Så hvis jeg lige får et go for trekantsområdeindkøbsaftaletraktat så efterlader jeg et hul i Stony's gruppe :-)
Du får hermed en plads :-)

People so far:

Peter
Michael
Oseali

1 spot tilbage :-)
Oseali er sprunget fra igen, så der er fortsat to pladser i "Trekants sammenkøbs gruppen" :-)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Robert »

Efter at have checket op på det ser det ekstremt fristende ud.

Det ser ud til at være fyldt op, men giv endelig besked hvis der bliver et hul.

Edit:
Jeg har checket op på tråden og bliver lidt forvirret. Hvad forventer I at betale?
$100 legetøj og spil på ShopUSA's forside bliver til 986 kr.

Edit igen:
Efter en god nats søvn fandt jeg de lavere pledge priser ved 3 eller 4 kopier.
Det regnestykke ser ud til at være sådan for Sellsword versionen med en $ kurs på 5,64:
3 pers: $320/3 * 5,64 * 1,25 + 160 = 912 kr
4 pers: $415/4 * 5,64 * 1,25 + 160 = 891 kr

Standardversionen bliver på tislvarende vis 736 kr med 3 og 715 kr med 4.

Korrekt?
Last edited by Robert on Tue Jun 11, 2013 6:39 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by IvanHo »

Jeg foretrækker ikke-sellsword jydeudgaven. Men uanset er det vigtigere for mig at få en plads. Men jeg har svaret per pb at jeg er med på ikke-sellsword udgaven. Beklager Stony, men mon ikke din fjerdeplads bliver fuld igen?

(Uh, jeg ville blive ked af helt at ryge ud pga, det her skift, men som sagt foretrækker jeg ikke-sellsword).

Jeg er i øjeblikket i Tyskland, så er langsom til at svare. Men uanset hvilken gruppe jeg ender i er jeg med såfrem der er mindst to andre i gruppen.

Edit: For at alt er helt tydeligt i mit (delvise) fravær. Jeg foretrækker ikke-sellsword, men hvis alle ender med sellsword foretrækker jeg Kbh frem for Jylland. Er der alligevel ret ofte.

VH Uffe
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Robert wrote:3 pers: $320/3 * 5,64 * 1,25 + 160 = 912 kr
4 pers: $415/4 * 5,64 * 1,25 + 160 = 891 kr
Nu har jeg ikke nogen lommeregner lige ved hånden, men du ser ud til at have begået en mindre fejl. Du beregner de 160 til hver enkelt spil. De skal reelt fordeles på de tre-fire spil, så ved fire spillere giver det kun et tillæg på 40 kr. pr. spil, og ved tre spillere 53 kr. pr. spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

IvanHo wrote:Edit: For at alt er helt tydeligt i mit (delvise) fravær. Jeg foretrækker ikke-sellsword, men hvis alle ender med sellsword foretrækker jeg Kbh frem for Jylland. Er der alligevel ret ofte.
...men de tre andre ønsker alle specifikt Sellsword-udgaven, så det bliver desværre ikke lavet om. Jyderne har ligeså valgt Sellsword. Det lyder til at du det til trods, ønsker at beholde pladsen.

Såfremt der ikke bliver plads, kan Robert evt. springe på jydeholdet. Det vil så "bare" blive til en ekstraomkostning til en gang PostDK.
Sidst spillet:
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Der er plads til Robert i jydegruppen :-)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Sir William »

Er det bare mig der læser det forkert - det er det jo nok - så forsinkes projektet lige nu med 2 måneder grundet den store succes og yderligere en måned, når/hvis det passerer de $200.000.

Men glædeligt, at han arbejder på at få det shippet inden fra EU. Han skal bare lige "låne" et VAT number.

Enig I at spillet ser ganske imponerende ud, men til en slutpris tæt ved 800 kr. kommer der også store forventninger til det. Der vil jo blive draget sammenligner til andre spil i den genre og så er det jo om detaljerne retfærdiggør prisen.

Ser dog frem til at prøve det en dag 8) Satser på at prøve det ved næste års Djengis Con, da det jo gerne skulle komme omkring marts/april måned om alt går vel.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Robert »

Stony wrote:
Robert wrote:3 pers: $320/3 * 5,64 * 1,25 + 160 = 912 kr
4 pers: $415/4 * 5,64 * 1,25 + 160 = 891 kr
Nu har jeg ikke nogen lommeregner lige ved hånden, men du ser ud til at have begået en mindre fejl. Du beregner de 160 til hver enkelt spil. De skal reelt fordeles på de tre-fire spil, så ved fire spillere giver det kun et tillæg på 40 kr. pr. spil, og ved tre spillere 53 kr. pr. spil.
Korrekt. Det svarer til ca 771 for sellsword udgaven med fire købere.
Stony wrote: Jyderne har ligeså valgt Sellsword.
Hvis det er korrekt hopper jeg gerne på. Er det korrekt?
Jeg er i Århus 1-2 dag om måneden, og kan jo lægge en hjemtur forbi trekantsområdet i stedet for over Odden.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Robert wrote:
Stony wrote: Jyderne har ligeså valgt Sellsword.
Hvis det er korrekt hopper jeg gerne på. Er det korrekt?
Citat fra Deus (fra side 3 i denne tråd)
Deus wrote:Der er to spots tilbage og det bliver Sellsword (Blev overbevist :P )
Sidst spillet:
Image
Post Reply