XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkøb

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Jeg har siddet og regnet lidt på det:

Jeg har brugt http://www.toldpriser.dk/toldberegner for udregningerne og shopUSA.
Hvis der er nogle fejl korrigere mig lige da ;)
Jeg er ikke en Haj til dette :)

Hvis man ikke bruger ShopUSA for Normal version International (105 dollars):
Best Case: 604 kr Total
Worst Case: 916kr Total

Ved brug af ShopUSA for Normal version "US" Version (75 dollars)
790kr. Total

besparelse på 126kr. for et enkelt stk.

Men hvis du har 2 der køber international (175) normal version uden ShopUSA får du:
Best Case: 504 kr Total pr mand
Worst Case: 710kr Total pr mand

Så er dette endnu bedre :) Med chance for den får igennem.
Til sammenligning har to Normal "US" gennem ShopUSA: 718kr. pr. mand

Så hvis man kun er sig selv kan ShopUSA betale sig, men det er bedre hvis to eller flere går sammen, så kan de lige så godt bide i det sure æble sammen og håbe den går igennem. Nu flere des bedre

Det samme billed tegner sig også for SellsWORD dog er besparelsen mindre mellem ShopUSA vs. normal
Normal Int.:
Best: 749
Worst 1096
ShopUSA: 1006

2 går sammen:
Normal Int.
Best: 648
Worst: 890
ShopUSA: 934

Så vi må se at få samlet nogle folk :P
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Stony »

Lachris wrote:Så hvis man kun er sig selv kan ShopUSA betale sig, men det er bedre hvis to eller flere går sammen, så kan de lige så godt bide i det sure æble sammen og håbe den går igennem. Nu flere des bedre
Både og. Jo større pakke, jo større sandsynlighed for at den bliver udtaget til fortoldning.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Frouvne »

JoelP wrote:Hov, havde ikke set din sidste beregning. Så kan det vist ikke betale sig at samsende. Øv bøv, men så står jeg da bare selv for shopUSA delen. Indtil videre er det også kun mig selv, der er med alligevel :)
Men du er ikke ene om at kigge sultent på spillet! Det virker meget besnærende ... men jeg lader mig let rive med så snart der bliver sagt at det er inspireret af Elite. Efter jeg har fået Eclipse på min hylde og derfor har dækket det basale behov for et godt rum-spil er det dog lidt lettere at lade fornuften få plads. Jeg kommer til at læse reglerne og så må vi se hvilken side af mig, der vinder...
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by JoelP »

Frouvne wrote:
JoelP wrote:Hov, havde ikke set din sidste beregning. Så kan det vist ikke betale sig at samsende. Øv bøv, men så står jeg da bare selv for shopUSA delen. Indtil videre er det også kun mig selv, der er med alligevel :)
Men du er ikke ene om at kigge sultent på spillet! Det virker meget besnærende ... men jeg lader mig let rive med så snart der bliver sagt at det er inspireret af Elite. Efter jeg har fået Eclipse på min hylde og derfor har dækket det basale behov for et godt rum-spil er det dog lidt lettere at lade fornuften få plads. Jeg kommer til at læse reglerne og så må vi se hvilken side af mig, der vinder...
Nemlig. Jeg har brugt så mange timer i selskab med Frontier: Elite II (og backet den kommende udgave på kickstarter), så jeg blev nødt til at springe på efter at have set Dice Tower previewet. Der er ret mange, der brokker sig over at han har rippet FTL. Tsk tsk tsk, ungdommen nu til dags kender åbenbart ikke klassikerne.
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Stony wrote:
Lachris wrote:Så hvis man kun er sig selv kan ShopUSA betale sig, men det er bedre hvis to eller flere går sammen, så kan de lige så godt bide i det sure æble sammen og håbe den går igennem. Nu flere des bedre
Både og. Jo større pakke, jo større sandsynlighed for at den bliver udtaget til fortoldning.
Ud fra dette vil "the sweet spot" være to der køber sammen internationalt ;)
Besparelsen er selvfølgelig større nu flere man er. Men som du siger er chancen også større for fortoldning.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by JoelP »

Nå, 3 af mine venner hoppede på i løbet af 5 min på FB, men hvis andre er interesseret skal de være velkomne til at koordinere i den her tråd :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Sir William »

Er der nogen lande i EU som ikke har så høje skatter, hvor det så kunne være en fordel at etablere et netværk.

F.eks. hvis nu man kendte nogle i Tjekkiet - vores ene laboratorium ligger f.eks. der - og der ikke var nogen skatter el. lign. ved import til Tjekkiet fra USA, kunne man vel organisere et sådan netværk.

På sin vis var det vel bare, at forsøge at skabe det via BGG. Hvert land har jo sit forum og så skulle man jo bare finde en man kunne stole på.

I dette spils tilfælde er der jo gratis shipping til internationale backers - sådan læser jeg det - og hvis det så kunne sendes til et EU land der ikke er så restriktive omkring import, så var det jo bare at få det sendt dertil. Hvis det så var ikke så langt fra Danmark, kunne man hente det eller lign.

Bare en tanke, hvis det er det som afholder folk fra at støtte projektet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Frouvne »

Jo mere jeg læser og hører om projektet, desto mere begejstret bliver jeg for det. Det er også helt forfriskende, at vi for en gang skyld er tilbage til rødderne af det som Kickstarter i mine øjne burde handle om, nemlig den lille mand med den gode idé, der fundamentalt er afhængig af den økonomi supporterne kan bidrage med, hvis projektet skal realiseres. Godt der er lidt tid endnu til at afgøre om spillet skal støttes ... men projektet er i hvert tilfælde både sympatisk og dragende!
frouvne, administrator

Image
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Frouvne wrote:Jo mere jeg læser og hører om projektet, desto mere begejstret bliver jeg for det. Det er også helt forfriskende, at vi for en gang skyld er tilbage til rødderne af det som Kickstarter i mine øjne burde handle om, nemlig den lille mand med den gode idé, der fundamentalt er afhængig af den økonomi supporterne kan bidrage med, hvis projektet skal realiseres. Godt der er lidt tid endnu til at afgøre om spillet skal støttes ... men projektet er i hvert tilfælde både sympatisk og dragende!
Og der blev det funded med 18 dage tilbage :)
Jeg giver dig helt ret - det godt at se det kunne lade sig gøre.

Jeg pledger i hvert fald for Sellsword international uden noget ShopUS.
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Må sige at spillet også begynder at tiltale mig mere og mere :D
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Jeg har lige skrevet til Far Off Games og spurgt om han har overvejet at lade amazon.co.uk eller .de ordne shipping´en i EU. Nu må vi se hvad han siger. Jeg ved at f.eks. Teramydd har fået den tyske amazon til at sende ud til alle europæere. Så mon ikke det ville være muligt for ham også.

Jeg krydser i hvert fald fingre ;)
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Deus wrote:Jeg har lige skrevet til Far Off Games og spurgt om han har overvejet at lade amazon.co.uk eller .de ordne shipping´en i EU. Nu må vi se hvad han siger. Jeg ved at f.eks. Teramydd har fået den tyske amazon til at sende ud til alle europæere. Så mon ikke det ville være muligt for ham også.

Jeg krydser i hvert fald fingre ;)
Fandt dette i Update 3 comments:
Far Off Games on May 28

@Masoud - Yes, I am aware of that solution. Unfortunately to use Amazon.de you have to have a VAT number. To obtain a VAT you have to have a company inside the EU. Starting my own company there is not possible, it would be extremely costly and I would need to spend much time studying the tax laws.

The other way to get a VAT number is if a company inside the EU allows you to use theirs. But this is difficult because they will have to pay the VAT for the games I ship, and trust that I will reimburse them. I am not an established company, so this has proved unsuccessful.

The bundles are my only choice right now. The money saved can be used to help pay the VAT.

I am also looking into what I can list on the box to make taxes as low as possible. (Like listing manufacturing cost instead of retail). I will update when I have any more information.

Cheers, -Cody
Jeg tror det desværre ikke :/ men man har lov at håbe :)
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Ah damn! Den besked havde jeg sku lige misset :(

Men ja! håbet lever da endnu ;)
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Deus »

Vi er et par stykker i trekants området der overvejer at smide et pledge på et par spil. Er der evt. andre som ville være interesseret i at være med?

Det bliver højest sandsynligt "standard version", og udenom ShopUSA.

Mvh Peter

ps. Jeg smider gerne et spil med postDK (køber betaler porto), hvis man ikke har mulighed for at hente spillet :)
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: XIA: Legends of a bla bla bla (rumspil a la Elite) samkø

Post by Lachris »

Deus wrote:Vi er et par stykker i trekants området der overvejer at smide et pledge på et par spil. Er der evt. andre som ville være interesseret i at være med?

Det bliver højest sandsynligt "standard version", og udenom ShopUSA.

Mvh Peter

ps. Jeg smider gerne et spil med postDK (køber betaler porto), hvis man ikke har mulighed for at hente spillet :)
Hej har nu selv pledget og ikke for at lokke ;) Men har du set sellsword nye update? :) med Dev.kit?
Post Reply