Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Sir William »

Hej

Var forbi Amazons engelske side i går for at købe lidt hygge til efteråret - Udvidelsen til Civ V, Rome Total War II og et wii spil. Den samlede pris var ca. £65 og altså også langt over de £25 som sikrer "Super Saver Delivery". På samtlige 3 produkter stod der, at dette også gjaldt Danmark så længe det var over £25. Selv hvis jeg splittede varen op, ville det ikke give problemer.

Der var endda også en stor reklame med fri fragt til Danmark.

Da jeg så gik til kassen var min forbavelse meget stor, da jeg ikke kunne vælge muligheden "Super Saver Delivery" men kun kunne vælge mellem standard og fast med dertil postage på ca. £10.

Tog så fat i deres chat for at få det afklaret, da det jo pludselig ikke ville være de store fordele ved at købe fra dem mere. Den første jeg snakkede med - Amy - kunne kun beklage, at det ikke var muligt men denne mulighed var ophørt 11. juni i år. Så det var ikke længere muligt. Blev så pludselig koblet af chatten og koblet på igen, denne gang fik jeg så fat i Paolo.

Han kunne ikke rigtig forstå det, der stod jo på deres hjemmeside at så længe jeg handlede over £25 skulle fragten til Danmark være fri. Vi prøvede forskellige ting frem og tilbage, uden det løste problemet.

Han bad mig så om, at gennemføre købet inkl. postage og så ville han manuelt fjerne dette efterfølgende. Dette skete så ganske nemt plus han splittede bestillingen op, så 2 af spillene ikke skulle vente på pre-orderen på Rome II.

Derfor vær lige opmærksom når og hvis I køber fra Amazon og I køber for mere end £25. Ved ikke hvad grunden til det der skete skete, men så længe det står på deres hjemmeside kan det betale sig at snakke med deres kundeservice. Men igen, hvis der er kommet nye retningslinier per 11. juni, så kan det jo være det forsvinder over tid.

Men 2 fra kundeservice havde forskellige opfattelser af, hvad der var gældende.

Ellers rigtig god service og nu kan jeg jo bare vente.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by BlueSwan »

Det lyder mærkeligt. Jeg plejer altid at få fri fragt fra amazon.co.uk - også når jeg køber for under £25. Jeg købte eksempelvis Kingdom Builder i sidste uge til omkring £22 og fik fri fragt som vanligt.

Til gengæld kan man IKKE gøre det når der sælges gennem en underleverandør - heller ikke når der står "fulfilled by amazon". Det skal normalt være amazon selv der sælger det for at den går, så måske det er det der var problemet med din ordre.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Sir William »

BlueSwan wrote:Det lyder mærkeligt. Jeg plejer altid at få fri fragt fra amazon.co.uk - også når jeg køber for under £25. Jeg købte eksempelvis Kingdom Builder i sidste uge til omkring £22 og fik fri fragt som vanligt.

Til gengæld kan man IKKE gøre det når der sælges gennem en underleverandør - heller ikke når der står "fulfilled by amazon". Det skal normalt være amazon selv der sælger det for at den går, så måske det er det der var problemet med din ordre.
Nope, samtlige 3 produkter var fra Amazon sArl, altså fra dem selv og der stod for hvert enkelt produkt at det var eglible for Super Saver Delivery. Kunne så bare ikke vælge det ved udcheckning.

Og ifølge Amy er det slet ikke en mulighed, men dit eksempel viser bare at det ikke er tilfældet.

Bare underligt at jeg så ikke kunne vælge det, har aldrig haft problemet før heller.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by BlueSwan »

Hvad hvis du nu bestilte de items ét ad gangen? (eller testede dem ét ad gangen)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Sir William »

BlueSwan wrote:Hvad hvis du nu bestilte de items ét ad gangen? (eller testede dem ét ad gangen)
Nu endte jeg med at få det hele sendt uden fragt, så det blev ikke et behov.

Men ifølge den første kundeservicemedarbejder - Amy - var tilbuddet med fri fragt til Danmark udløbet den 11. juni mens Paolo ikke var bekendt med dette.

Derfor valgte jeg, at oprette tråden her for at gøre andre opmærksom på dette. Så måske jeg bare var udheldig men endte med at få det alligevel. Måske var det Pre-order tingen der lavede rod i det, ved det ikke men selv når jeg har bestilt flere varer, har jeg kunne få Super Saver Delivery på de varer der levede op til kravene.

Så det var bare en ny situation og hvis nu at Amazon har droppet det hele men ikke opdateret deres hjemmeside, så ville jeg lige advare.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Rune Petersen »

Virker fint her. Ingen problemer med at få Super Saver. Jeg prøvede med forskellige sammensætninger af varer fra min ønskeliste, hvoraf nogle var preorders og andre var lagervarer, både billige og dyre.

Jeg prøvede ikke de nævnte spil, men der fatter jeg så heller ikke hvorfor folk køber fysiske eksemplarer af PC-spil. Gamekeysnow.com er billigere end Amazon både for Rome 2 og Civ 5-udvidelsen og jeg har købt over 20 spil fra dem i tidens løb uden problemer. Det er så en anden diskussion. :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Sir William »

Kan godt lide at have spillene fysisk :oops:

Og Civ 5 udvidelsen var faktisk billigere end den alternative, hvir man køber en kode. Sammenlignede priser på G2play.net, hvor jeg købte den første udvidelse.

Rome skal bruges som gave. Fea konen til mig i november og selv om det nok er billigere, ville jeg have pre order promoen, greek city states.

Underligt at jeg ikke kunne få Super Saver Delivery, måske en fejl i systemet i går.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Rune Petersen »

Jeg prøvede lige at lægge Rome 2 i kurven og så virkede Super Saver ikke... Mon ikke det er en fejl i deres produktdatabase?

P.S.: Du får altså også grækerne med til Rome 2 hvis du laver en preorder hos gamekeysnow. 8) Men eftersom Rome 2 vist fylder over 30GB så er det lige før man vil foretrække en backup på fysiske medier... Det gider jeg ikke downloade alt for mange gange. :)
Last edited by Rune Petersen on Mon Aug 05, 2013 7:02 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Tyfo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 121
Joined: Mon Nov 19, 2012 7:32 pm
Location: Aarhus

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Tyfo »

Det virker fint ved mig. Jeg bestilte noget i går og der var fri fragt, og prøvede lige med en tilfældig vare (Dungeon Petz fra BoardGames4U - fulfilled by Amazon), og det virkede også med fri fragt :)
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Jens_Hoppe »

Jeg bestilte nogle bøger den anden dag, og kunne sagtens vælger super saver delivery...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Mik »

Jeg har ikke betalt fragt i lang tid. Heller ikke sidst jeg købte for et par uger siden.'
Men figurerer mærkelig nok ikke på min oversigt over ting jeg har købt...?
Image
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by paragondk »

Du har måske købt fra én af Amazons partnere og ikke fra Amazon.co.uk "itself". Det er ikke alle dem der er med i super saver ordningen. Tryk altid på "x new" lige prisen/in stock delen, så du kan se hvem du præcis handler med. :-)

Men tak for notitsen - handler en del på Amazon og vil da være opmærksom på det!
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Myde »

Jeg fik min frie fragt uden problemer igår på en bestilling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Fri fragt ved køb over £25 fra Amazon - INFO

Post by Sir William »

paragondk wrote:Du har måske købt fra én af Amazons partnere og ikke fra Amazon.co.uk "itself". Det er ikke alle dem der er med i super saver ordningen. Tryk altid på "x new" lige prisen/in stock delen, så du kan se hvem du præcis handler med. :-)

Men tak for notitsen - handler en del på Amazon og vil da være opmærksom på det!
Tror det kan skyldes Rome II Total War som nævnt ovenfor.

Samtlige 3 produkter var nemlig fra Amazon selv og "eglible for Super Saver". Endte jo også med at få fri fragt, men Amy fra Customer Service skrev jo bare at ordningen var ophørt den 11. juni. Derfor jeg lige ville skrive herinde.
Post Reply