NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Har længe været træt af at spil sælges til overpris herhjemme, så nu har jeg startet en auktion op, hvor der hver uge kommer nye spil (altså ikke brugte) med en startpris omkring 50% af butiksprisen:

https://www.facebook.com/groups/boardgameland/

Det er en helt normal auktion, hvor spillet går til højest bydende. Eneste krav for at byde er at man er medlem af facebook gruppen. :)
De første 2 spil er allerede oppe og klar til bud.

Mvh,

Martin Vetter
Brætspil Land
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Michael_Olsen »

Vil du overveje at gøre det muligt at være med når man ikke er Facebook bruger?
Image
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Mange tak for interessen Michael. :)
Jeg vil i første omgang se, om det har interesse for folk at købe deres spil billigere på denne måde.
Den nemmeste tekniske løsning til at begynde med, har været facebooks kommentar-system. Men hvis det bliver en success planlægger jeg at starte en hjemmeside op så alle kan deltage.

Indtil da er det muligt at oprette en profil på facebook (tager ikke mange sekunder) og deltage på den led. :)

Mvh,
Martin
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Michael_Olsen »

Martin_Vetter wrote:Indtil da er det muligt at oprette en profil på facebook (tager ikke mange sekunder) og deltage på den led. :)
Nej, det er sådan lidt en princip sag : - )


Tak for svaret,

Michael
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by larkin »

Det var da en god ide. Hvor kommer spillene fra?

Jeg har meldt mig...
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Jamen velkommen til da. :)
Spillene kommer fra distributør, så de er ikke stjålet eller lignenden. :D
Der er tale om et reelt forsøg på at sælge spil til den værdi de repræsenterer ved at lade KØBER bestemme hvad de er værd. :)
På den måde undgås overpris.

Mvh,
Martin
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Mads321 »

Ret gerne lige overskriften, så folk kan se med det samme, at det kun er til afhenting i København.
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Jeg arbejder pt. på at få forsendelse op at køre, så det bliver snart for alle. :)

Mvh,

Martin
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Larsine »

Hvor hurtigt skal man have afhentet spillene efter endt auktion?
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Spillene skal være afhentet inden 7 dage. Men hvis man foretager bankoverførsel inden da, kan de afhentes når det passer en. :)

Mvh,

Martin
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by digter »

Martin_Vetter wrote:Jamen velkommen til da. :)
Spillene kommer fra distributør, så de er ikke stjålet eller lignenden. :D
Der er tale om et reelt forsøg på at sælge spil til den værdi de repræsenterer ved at lade KØBER bestemme hvad de er værd. :)
På den måde undgås overpris.

Mvh,
Martin
Dvs du er registreret forhandler der køber spillene som alle andre forhandlere, men sælger dem så enkeltvis på auktion gennem facebook?

Kan du uddybe hvad du mener med overpris? Jeg mener, det er vel ikke ligefrem en lukrativ forretning at køre en FLGS?
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Deus »

Gpost... Problem solved :)
Martin_Vetter
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Sat Nov 15, 2008 12:25 am

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Martin_Vetter »

Skobbolop wrote:
Martin_Vetter wrote:Jamen velkommen til da. :)
Spillene kommer fra distributør, så de er ikke stjålet eller lignenden. :D
Der er tale om et reelt forsøg på at sælge spil til den værdi de repræsenterer ved at lade KØBER bestemme hvad de er værd. :)
På den måde undgås overpris.

Mvh,
Martin
Dvs. du er registreret forhandler der køber spillene som alle andre forhandlere, men sælger dem så enkeltvis på auktion gennem facebook?

Kan du uddybe hvad du mener med overpris? Jeg mener, det er vel ikke ligefrem en lukrativ forretning at køre en FLGS?
Ja, jeg har et registreret firma: Brætspilland (CVR: 35117369) og betaler moms og skat af salg og indtægt som alle andre forretninger. Om det er lukrativt at køre en FLGS ved jeg ikke. Da jeg nævnte overpris er det udelukkende i forhold til det oversøiske marked. Jeg mener ikke prisen i de danske forretninger er overpris. De sætter jo den nødvendige pris for at kunne drive forretningen. :)
Det skal også nævnes at jeg ikke er ude på at udkonkurrere de etablerede FLGS's. Jeg har kun meget få, udvalgte spil på auktion, som ikke kan konkurrere mod det udvalg de større butikker kan tilbyde. Des gengæld, kan jeg tilbyde de få spil jeg sælger af gangen billigere, da jeg ikke skal have et lager. :)

Mvh,

Martin
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Mikkel »

FLGS? Hvad er det nu det står for?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: NYT: Køb dine nye brætspil på auktion!

Post by Helle »

Martin_Vetter wrote:
Skobbolop wrote:
Martin_Vetter wrote:Jamen velkommen til da. :)
Spillene kommer fra distributør, så de er ikke stjålet eller lignenden. :D
Der er tale om et reelt forsøg på at sælge spil til den værdi de repræsenterer ved at lade KØBER bestemme hvad de er værd. :)
På den måde undgås overpris.

Mvh,
Martin
Dvs. du er registreret forhandler der køber spillene som alle andre forhandlere, men sælger dem så enkeltvis på auktion gennem facebook?

Kan du uddybe hvad du mener med overpris? Jeg mener, det er vel ikke ligefrem en lukrativ forretning at køre en FLGS?
Ja, jeg har et registreret firma: Brætspilland (CVR: 35117369) og betaler moms og skat af salg og indtægt som alle andre forretninger. Om det er lukrativt at køre en FLGS ved jeg ikke. Da jeg nævnte overpris er det udelukkende i forhold til det oversøiske marked. Jeg mener ikke prisen i de danske forretninger er overpris. De sætter jo den nødvendige pris for at kunne drive forretningen. :)
Det skal også nævnes at jeg ikke er ude på at udkonkurrere de etablerede FLGS's. Jeg har kun meget få, udvalgte spil på auktion, som ikke kan konkurrere mod det udvalg de større butikker kan tilbyde. Des gengæld, kan jeg tilbyde de få spil jeg sælger af gangen billigere, da jeg ikke skal have et lager. :)

Mvh,

Martin
Og oven i købet helt nyregistreret fra dags dato ... Tillykke med firmaet!
Post Reply