Nu kan du leje brætspil

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Kære alle brugere af Germangames.dk

Jeg har begået en hjemmeside der tilbyder udlejning af brætspil. Siden kan findes på http://lejbraetspil.dk/.
Jeg er ligeledes at finde på facebook https://www.facebook.com/pages/Lej-br%C ... 206?ref=hl og på twitter under handlet @lejbraetspildk.

Jeg elsker selv brætspil, og ideen er udsprunget af mit eget ønske om, at kunne spille flere brætspil for færre penge.

I er meget velkommen til at kontakte mig med forslag, kommentarer og ideer, der kan gøre siden bedre. Også meget gerne hvis der er et spil I føler der mangler på siden.

Jeg håber I vil tage godt imod siden!

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Gunness »

Det er da et prima tiltag - måske du allerede her kan skrive, hvor spillene befinder sig? Det er jo nok en afgørende faktor for mange brugere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Larsine »

God ide... men prisen???

Lej 7 wonders i en uge = 200,-

Køb 7 wonders nyt = 270,-

Løsning: Køb 7 Wonders fra nyt, spil det i en måned, sælg det for kr. 150,- Så har det kostet dig kr. 120,- at have adgang til spillet i 4 uger.

Castle Panic koster kr. 219,- fra nyt, det tager du også kr. 200,- for at leje i en uge :!:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Mik »

En alternativ mulighed kunne være at låne spillet
Image
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Hej Alle

Jeg har netop justeret prisen så de er mere rimelige.

Spillene bliver udleveret efter aftale med lejer, dog som oftest på Østerbro i København. Jeg har desværre ikke endnu fundet på en løsning, hvor jeg kan sende spillene uden at omkostningerne bliver alt for store.

Det er fedt, at IT-biblioteket låner spil ud gratis - En stor del af min bevæggrund for at starte lejbraetspil.dk er at udbrede kendskabet til brætspil, og gøre flere brætspil tilgængelige for flere spilllere. At IT-biblioteket også medvirker til dette synes jeg bare er fedt.

Jeg håber selvfølgelig stadig, at der er nogen der finder mit tilbud attraktivt, men er bestemt ikke ærgerlig over at der findes andre tilbud.

De bedste hilsner

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Hej igen

Jeg vil bare lige hurtigt nævne at jeg også har sænket depositum ved udlejning til 200,- for 1 spil, 300,- for 2 spil og 50,- pr. spil derudover.

Priserne på leje starter nu på 25,- for små kortspil i tre dage til 150,- for de store brætspil i en uge.

De bedste hilsner

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Hej igen alle sammen

Nu har der igen været udvikling på prisfronten på siden, og desuden er der nu mulighed for levering til døren for 20,- (Vesterbro, Østerbro, Frederiksberg, Amager, Valby, Nørrebro, Bispebjerg og Hellerup).

Priser for leje af spil er nu:

Brætspil voksne:
En uge: kr. 75,00

Mindre brætspil voksne:
En uge: kr. 50,00

Brætspil børn:
En uge: kr. 35,00

Mindre kortspil (Fluxx, Munchkin etc.):
En uge: kr. 25,00

Hvis du er blevet helt vildt glad for et spil du har lejet, har du muligheden for at købe spillet til vejledende udsalgspris, minus halvdelen af lejen!

De bedste hilsner

Erik Helvard
lejbraetspil.dk
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Larsine »

lejbraetspil.dk wrote:Hvis du er blevet helt vildt glad for et spil du har lejet, har du muligheden for at købe spillet til vejledende udsalgspris, minus halvdelen af lejen!
Jeg tror jeg har spurgt før, men ikke fået noget svar: Hvad er vejledende udsalgspris?

Normalt er det den pris som producenten mener spillet skal koste, men jeg mener ikke at der er nogen producenter der angiver en vejledende udsalgspris på deres varer i Danmark.
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Hej larsine

Jeg må indrømme jeg ikke er klar over, om producenterne/importører af brætspil i Danmark opererer med vejledende udsalgspriser.
Når jeg skriver det, mener jeg egentlig blot at den pris spillet kommer til at koste, hvis du skulle få lyst til at købe det, skal dække de omkostninger jeg har ved at anskaffe det igen så jeg kan leje det ud en anden gang.

Jeg vil som udgangspunkt altid gå efter den billigste løsning, og hvis udlejer, tilfældigvis kender til et sted hvor pris inklusiv eventuel forsending er særligt god for et givent spil, så bliver det selvfølgelig der det bliver købt ind igen :-)

De bedste hilsner

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Helle »

lejbraetspil.dk wrote:Hej larsine

Jeg må indrømme jeg ikke er klar over, om producenterne/importører af brætspil i Danmark opererer med vejledende udsalgspriser.
Når jeg skriver det, mener jeg egentlig blot at den pris spillet kommer til at koste, hvis du skulle få lyst til at købe det, skal dække de omkostninger jeg har ved at anskaffe det igen så jeg kan leje det ud en anden gang.

Jeg vil som udgangspunkt altid gå efter den billigste løsning, og hvis udlejer, tilfældigvis kender til et sted hvor pris inklusiv eventuel forsending er særligt god for et givent spil, så bliver det selvfølgelig der det bliver købt ind igen :-)

De bedste hilsner

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
Jeg synes ideen om at leje brætspil giver mening.
Men hvis man kan købe et brugt spil til den pris, som det vil koste forretningen at anskaffe et nyt, giver selvfølgelig ikke mening. Kunden kunne ligeså godt bare selv købe et nyt spil.
Der har jo allerede været indtægter på spillet - det kan have været lejet ud 5 gange og indtjent hele den pris, som det kostede at anskaffe oprindeligt.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Mik »

Helle wrote:Jeg synes ideen om at leje brætspil giver mening.
Naturligvis.
det giver dog endnu mere mening at låne det gratis:
- enten via Lån et spil-tråden i dette forum
- eller på Det Kongelige Biblioteks IT-Bibliotek på Amager
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by Helle »

Mik wrote:
Helle wrote:Jeg synes ideen om at leje brætspil giver mening.
Naturligvis.
det giver dog endnu mere mening at låne det gratis:
- enten via Lån et spil-tråden i dette forum
- eller på Det Kongelige Biblioteks IT-Bibliotek på Amager
Helt enig ...
lejbraetspil.dk
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Mon May 12, 2014 9:11 am

Re: Nu kan du leje brætspil

Post by lejbraetspil.dk »

Hej alle

Min tanke bag at starte lejbraetspil.dk er at gøre flere brætspil tilgængelige for flere spillere. Jeg har selv savnet et sted jeg kunne finde brætspil som jeg kunne prøve af inden jeg købte, eller som jeg kunne leje hvis jeg vidste jeg skulle i sommerhus med nogle venner eller bare gerne ville prøve noget nyt uden at skulle betale de mange penge brætspil nogle gange koster.

At der findes andre muligheder for at låne brætspil, både her på siden og på nogle biblioteker synes jeg bare er fedt - helt ærligt :-)
Jeg er stor tilhænger af at det stærke community der er omkring brætspil her på denne side og ude i virkeligheden i klubber og andre steder, hjælper hinanden og selvfølgelig også låner spil til hinanden. Jeg låner selv lykkeligt spil af og til mine venner og bekendte - også uden for lejbraetspil.dk regi. Lejbraetspil.dk håber jeg med tiden vil blive en integreret del af dette community og endnu en måde hvorpå flere spillere kan få lov til at spille flere spil.

Mit overordnede mål med lejbraetspil.dk er at få flere mennesker til at spille flere spil, da jeg synes det er en super fed måde at være sammen på, der kan noget helt særligt i forhold til mange af de andre måder vi er sammen på idag.

At jeg tilbyder at man kan købe spillet til vejledende udsalgspris minus halvdelen af lejen er ikke min 'primære forretning'. Det skal ses som et tilbud til lejeren. Man er meget velkommen til at købe spillet for nyt, hvis man ønsker det, det er udelukkende for at gøre det så nemt for den glade brætspiller at jeg tilbyder det. Såfremt spillet bær tydelig præg af at have været brugt er jeg også helt villig til at tage en snak om det kan købes til en reduceret pris, men som sagt er min primære forretning udlejning, ikke salg.

Med tiden håber jeg at få et så stort udvalg af spil, at det selv for den garvede brætspiller vil være muligt at finde spil der kunne være interessante at prøve af, uden at skulle købe det. Inklusiv spil der måske ikke kan lånes andre steder.

Jeg er glad for den dialog jeg har med brugerne herinde på Germangames.dk og er altid åben for en snak om mit koncept, nye ideer eller blot kommentarer.

Som en tak til Germangames.dk og brugerne af dette forum vil jeg derfor gerne tilbyde 25% i rabat på lejen af brætspil i resten af året.

De bedste hilsner

Erik Helvard
Lejbraetspil.dk
Post Reply