Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Post by Mik »

Jeg ser at der nu er en som udlejer brætspil.
Det er jo fint nok, men som ansat på Det Kongelige bibliotek fik jeg lyst til at gøre opmærksom på at man faktisk kan LÅNE mange af disse spil gratis på IT-biblioteket. Udlånstiden er 1 uge.

Desværre er databasen temmelig umulig at bruge, men man kan møde op på IT-biblioteket.
Beholdningen på 83 titler vises ved at trykke på linket: [Bestil & levering]
Last edited by Mik on Tue May 13, 2014 2:15 pm, edited 4 times in total.
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån et brætspil _ Det Kongelige Bibliotek

Post by digter »

Mik wrote:Jeg ser at der nu er en som udlejer brætspil.
Det er jo fint nok, men som ansat på Det Kongelige bibliotek fik jeg lyst til at gøre opmærksom på at man faktisk kan LÅNE mange af disse spil gratis på IT-biblioteket. Udlånstiden er 1 uge.

Desværre er databasen temmelig umulig at bruge, men man kan møde op på IT-biblioteket.
Jeg er ret sikker på at man skal være studerende eller ansat?

Men ja, de har en fin samling og de udvider den løbende. Senest har det fået Terra Mystica så vidt jeg ved.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lån et brætspil _ Det Kongelige Bibliotek

Post by Mik »

Alle med et dansk CPR-nummer kan få udstedt et lånerkort.
Det er rigtig at vi i starten kun udlånte dem til IT-studerende, men det blev lavet om for et års tid siden.
For en sikkerheds skyld har jeg netop fået bekræftet det af IT-biblioteket: alle kan låne spillene med hjem!
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån et brætspil _ Det Kongelige Bibliotek

Post by digter »

Mik wrote:Alle med et dansk CPR-nummer kan få udstedt et lånerkort.
Det er rigtig at vi i starten kun udlånte dem til IT-studerende, men det blev lavet om for et års tid siden.
For en sikkerheds skyld har jeg netop fået bekræftet det af IT-biblioteket: alle kan låne spillene med hjem!
Det er måske dig der skaffer spillene hjem? Jeg kan i hvert fald anbefale IT-biblioteket.

På forsiden står der endda følgende nye spil:


Cube Quest
Descent: Journeys in the Dark, 2. ed.
Eclipse
Lords of Waterdeep
Mage Wars, Forcemaster vs. Warlord expansion
Merchants & Marauders
Pandemic: On the Brink expansion
Summoner Wars
Terra Mystica

Men ja, deres søgefunktion kunne være bedre. Linket fra forsiden fører jo ingen vegne.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lån et brætspil _ Det Kongelige Bibliotek

Post by Mik »

Nej, jeg arbejder i hovedmagasinet på Njalsgade 112 - men alle disse spil bliver leveret til os, inden de bliver videresendt til IT-biblioteket, så jeg har været klar over deres eksistens siden de modtog Puerto Rico for ca. 3 år siden. Sidste pil jeg har set i samlingen var Pathfinder the Adventure Card Game.

Har dog aldrig selv benyttet mig af lånemuligheden, for jeg alt for utålmodig til at kunne vente 6-12 måneder på at prøve de spil jeg vil have.
Men jeg er meget imponeret over de indkøb de gør.
Image
solsikke
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon Sep 23, 2013 3:41 pm

Re: Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Post by solsikke »

digter wrote: Men ja, deres søgefunktion kunne være bedre. Linket fra forsiden fører jo ingen vegne.
Hvis man trykker på beholdning kommer der en liste over spillene frem.
Sanne
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Post by Mik »

solsikke wrote:
digter wrote: Men ja, deres søgefunktion kunne være bedre. Linket fra forsiden fører jo ingen vegne.
Hvis man trykker på beholdning kommer der en liste over spillene frem.
Tak! Nu er der jo så ikke noget der hedder "Beholdning"...
Men du har ret i, at de 83 titler i beholdningen dukker op hvis man trykker "Bestil & Placering"

Som ansat på Statens hovedbibliotek for IT-materialer, må jeg græmmes over vor mangel på brugervenlighed på nettet.
Image
Hansn
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:55 pm
Favoritspil: Spil på min hylde som jeg har nydt mest at spille er: Kolejka (et polsk spil om at stå i kø foran butikker under kommunist styret), Eclipse, er blevet spillet en del gange, nyder spil hvor der er flere lag af strategisk og taktisk tænkning.

Med min 5 årige søn er der blevet spillet temmeligt meget Fire rescue og Ticket to Ride Europe.
Location: Frederiksberg

Re: Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Post by Hansn »

Eller alternativt til det fancy IT bibliotek, så kan man gøre brug af det mere folkelige Blågårdens bibliotek der har en betydelig brætspil samling af især nyere spil. Har lagt mærke til der især er mange spil fra udgiverne Z-man, Fantasy Flight Games og CCG på hylderne.

Desværre er Københavns bibliotek hjemmeside søge funktion ikke voldsom god til at fange brætspillene så et smut til blågården er klart at anbefale i stedet for at søge online.
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Lån et brætspil fra Det Kongelige Bibliotek

Post by Rumblebeast »

Mange fine spil. Men ikke mange benytter det ser det ud til idet stort set alle spil er på hylden.

Særligt spændende ser det ud med:

På hylden
4135919921
7-dages lån bøger/andre medi
Udlånssamling Axis & Alliens
Post Reply