Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Taibi »

netsapiens wrote:Jeg laver et bestillingsark i løbet af weekenden, og så kan vi få lagt de endelige titler og priser på. Jeg er ved at nå dertil hvor jeg skal samle sammen.
Er der nyt om dette. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Michael_Olsen »

Hvis det ikke er for sent er jeg interesseret i "Lost Legacy: Hyakunen Senso to Ryu no Miko".

Edit: Jeg er interesseret i ovenstående og/eller "Lost Legacy: Binbo Tantei to Inbo no Shiro"
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by netsapiens »

Ok, nu har jeg opdateret den oprindelige post med alle de svar jeg har fået, og jeg når ikke mere.
Jeg er nødt til at indse at denne metode ikke duer. Der er for stor variation i hvad der har folks interesse. Og der er for stor variation i hvad og hvordan udgiverne vil sælge.

Desuden er der en trend hvor folk udviser interesse for spil som allerede er i markedet, og kan købes i almindelig handel. Disse vælger jeg fra, både fordi det er selvdestruktivt at gøre andet. Men man skal så sandelig også huske på at når jeg transporterer brætspil hjem fra Essen, så er det uden forsikring, så hvis noget går galt under transport, så er jeg ruineret, og så vil jeg ikke tage chancen med spil som jeg allerede har på lager :)

Misforstå mig nu korrekt. Jeg har fået nogle fede kontakter, og har spændende møder linet op med udgivere og designere, men at køre det som en almindelig preorder giver ingen mening, og er afsindigt svært at administrere

Derfor sker der nu en ændring:

Hvis man har interesse i nogle af de spil vi har diskuteret, og/eller jeg har priser på, så må man gerne skrive her at man gerne vil købe spillet til den ca. pris jeg har givet. Dette er ikke bindende, og jeg vil gøre hvad jeg kan for at skaffe det hjem. Jeg lover intet, og forventer intet til gengæld.
Hvis man allerede har udvist interesse, så vil jeg prøve at skaffe spil hjem i det omfang de optræder på "positivlisten" på forsiden.

HVIS jeg kan skaffe spillet/spillene, så vil jeg tage kontakt direkte til den enkelte, og folk her fra Germangames vil blive tildelt spil i den rækkefølge de har udvist interesse. Men jeg bestiller ikke specifikt til folk. Det er simpelthen umuligt at holde styr på, og har kostet mig alt for mange ressourcer at prøve på.

Jeg opsamler på næste mandag en liste af interesse, og så ser vi hvad der sker.

Jeg beklager at det ikke er muligt at gøre som jeg gjorde sidste år, men jeg må have været heldig med at der var nogle få, store titler... i år lader til at være nichespillenes år.

Jeg håber at dette giver mening, og håber på folks forståelse :)
spørgsmål?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by BACON! »

Sidste rettelse! Jeg skal ikke have noget med.
Last edited by BACON! on Sun Oct 12, 2014 11:47 pm, edited 2 times in total.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Frouvne »

Wir Sind Das Volk 260,-
Keyflower: The Merchants 200,-, INKL. Trader expansion/promo
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Stony »

Jeg må desværre falde helt fra, og så se hvordan jeg ellers kan få fat i de ting jeg bare SKAL have fingrene i.
Sidst spillet:
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by 40crew »

Så venter jeg til spillene er på lager herhjemme.
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Nissi »

Jeg venter også. Ellers tak for din store indsats.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Sir William »

Venter også bare!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Stony »

Iiiihhhh. Jeg læste lige at den engelske version af Aquasphere først er i butikkerne til Januar. Så hvis du kan få fingrene i en tysk version (Hall Games) aftager jeg meget gerne.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by netsapiens »

Stony wrote:Iiiihhhh. Jeg læste lige at den engelske version af Aquasphere først er i butikkerne til Januar. Så hvis du kan få fingrene i en tysk version (Hall Games) aftager jeg meget gerne.
Den er skrevet på: "keep your eyes peeled" listen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Jesper_Norris »

Stony wrote:Iiiihhhh. Jeg læste lige at den engelske version af Aquasphere først er i butikkerne til Januar. Så hvis du kan få fingrene i en tysk version (Hall Games) aftager jeg meget gerne.
er udgaven fra Hall Games ikke både Tysk og Engelsk? Det mener jeg at jeg læste da jeg pre-ordered den.
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Mik »

Jesper_Norris wrote:
Stony wrote:Iiiihhhh. Jeg læste lige at den engelske version af Aquasphere først er i butikkerne til Januar. Så hvis du kan få fingrene i en tysk version (Hall Games) aftager jeg meget gerne.
er udgaven fra Hall Games ikke både Tysk og Engelsk? Det mener jeg at jeg læste da jeg pre-ordered den.
Det er korrekt. Det er Pegasus Spiele der ejer rettighederne, og de har har givet Hall Games lov til at trykke en tysk/engelsk udgave for det europæiske marked. At de så også har solgt rettighederne til det amerikanske marked til TMG og den franske udgave til Matagot samt den hollandske til Quined Games, ændrer ikke på det faktum at vi kan glæde os over en engelsk/tysk udgave til en billigere pris og i en bedre kvalitet end det amerikanerne får.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by Goblen »

Claus du styrer fandme.

Den indsats du har lavet, og de spil du har fået med hjem til dem af os der ikke kunne tage med er skide god. Eneste ulempe er at du æder alle de penge jeg skulle have købt mad for, men ungerne må leve af vand og pap fra gamle brætspil :-)

/Brian
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Boardgamer tager til Essen, skal du have noget med hjem?

Post by netsapiens »

De titler jeg fik med hjem fra Essen er nu oprettet på hjemmesiden.
Man kan se dem samlet her:

http://www.boardgamer.dk/essen-14.html

Der er dog allerede et par distributører der er begyndt at melde tilbage at de har ting på vej, som var på Essen, så hvis der er nogle særlige ting der har jeres interesse stadigvæk, så spørg mig her eller på Claus@boardgamer.dk så finder jeg en pris og leveringstid
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply