Fantask indskrænker pladsen i butikken...

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Fantask indskrænker pladsen i butikken...

Post by Stony »

Gunness wrote:...og det er altid virkelig hyggeligt at komme der.
Frouvne wrote:Ja, stemningen i butikken og for den sags skyld i nærmiljøet syntes jeg udmærker Fantask.
Jeres udsagn blev hængende i baghovedet... Jeg synes også det er hyggeligt. Men så tænkte jeg over det, og jeg tror egentlig det mest er hægtet op på gode minder fra fordums tid. Dengang jeg spillede Magic og frekventerede Fantask væsentligt oftere. Hvis jeg træder et skridt tilbage, og observerer butikken lidt fra distancen, så synes jeg ikke butikken fremstår særlig indbydende. Jeg kan godt lide selskabet i butikken, men det er nok ligeså meget fordi jeg kender dem.

Jeg tænker at "rigtige geeks" ikke er i tvivl om hvor de kan få fat i de spil de gerne vil have. Og der kommer stadig flere valgmuligheder til. Der tænker jeg at for at overleve, så må man i højere grad tiltale den lidt mere mainstream hr. og fru Danmark, og på den konto tror jeg butikken godt kunne bruge en gevaldig overhaling. Der tror jeg en butik som Games i Jorcks Passage har fat i den lange ende. De ser også ud til at have en højere besøgsrate. (Samt en bedre og uden tvivl dyrere beliggenhed.)

Jeg tænker at en del "geeks" har det med at købe en del flere spil en gennemsnittet, og vil på den konto også være mere OBS på muligheden for at spare nogle penge på nogle af alle de spil man hiver hjem, hvor det for hr. og fru DK måske ikke er så vigtigt om spillet koster ekstra de 2 gange om året man køber noget nyt.

(Jeg har ingen konkrete tal at hænge det her op på. Det er udelukkende et udtryk for hvordan jeg tror det hænger sammen.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Fantask indskrænker pladsen i butikken...

Post by Frouvne »

Jeg vil ikke udelukke at en del af stemningen skabes i mit eget hoved og er indsvøbt i gamle minder. At man kender indehaveren og dermed hurtigt er i dialog trækker nok heller ikke ned. I forhold til om den er indbydende, så er det i hvert tilfælde heller ikke det jeg først og fremmest ville karakterisere den ved. Måske snarere det modsatte. Alt virker på en eller anden måde lidt suspekt, når man bevæger sig rundt i kvarteret med et indbydende navn Pisserenden. Men det er jo også netop det, der i mine øjne er en del af charmen.

Selvfølgelig går geeks også mange andre steder hen og er i den forstand ikke ideelle kunder. Til gengæld tror jeg sjældent de går tomhændet ud af butikken, så så ringe kan de vel heller ikke være. Og så skal man jo heller ikke glemme, at de nok lokker mange andre ind i butikkerne, når de spreder det gode budskab.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Fantask indskrænker pladsen i butikken...

Post by Goblen »

Gunness wrote:Hej Michael,
fint at høre om sagen fra en, der er direkte involveret.
Michael - Gunzone wrote:Før eller siden lukker de fleste fysiske butikker nok, de enkelte kunder der ikke selv har undersøgt et spil hjemmefra og er nødtil, at have ekspedient forklaring om spillet for at kunne købe det, kan vist tælles på 2 fingre.
Det kommer nok an på, hvem dine kunder er - det er jo ikke kun hardcore BGG-nørder, der køber spil.
Michael - Gunzone wrote:Hvad så med http://www.Gunzone.dk I har jo selv vanvittige billige priser ?
Ja, for vi har valgt ikke at lade, hjemme spillerne overtage og give dem kamp til stregen !
Tak for reklametalen til sidst. [læs: den kunne jeg godt have undværet]
/Agree
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Fantask indskrænker pladsen i butikken...

Post by digter »

Stony wrote: Dengang jeg spillede Magic og frekventerede Fantask væsentligt oftere. Hvis jeg træder et skridt tilbage, og observerer butikken lidt fra distancen, så synes jeg ikke butikken fremstår særlig indbydende. Jeg kan godt lide selskabet i butikken, men det er nok ligeså meget fordi jeg kender dem.
Smag og behag. Jeg synes som sagt deres brætspilsafdeling er vildt hyggeligt. Jeg har altid været vild med sådanne små hyggelige butikker der ligger under gadeniveau. De virker bare mere autentiske på mig.
Stony wrote: Jeg tænker at "rigtige geeks" ikke er i tvivl om hvor de kan få fat i de spil de gerne vil have. Og der kommer stadig flere valgmuligheder til. Der tænker jeg at for at overleve, så må man i højere grad tiltale den lidt mere mainstream hr. og fru Danmark, og på den konto tror jeg butikken godt kunne bruge en gevaldig overhaling. Der tror jeg en butik som Games i Jorcks Passage har fat i den lange ende. De ser også ud til at have en højere besøgsrate. (Samt en bedre og uden tvivl dyrere beliggenhed.)
Der er jeg til gengæld fuldstændig enig. Faraos har jo også givet deres brætspilsbutik en ordentlig overhaling, så den ser langt mere indbydende ud på den almindelige detailhandelsagtige måde :)
Image
Post Reply