Black Friday i hvilke butikker?

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Black Friday i hvilke butikker?

Post by Lyng »

Hej

Er der nogen der ved hvilke dansk Brætspils netbutikker der holder Black Friday?
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Mik »

Hvad er "sort fredag" og hvorfor?

Never mind - jeg har slået det op, og ser at det er en amerikansk udgave Boxing Day udsalget, som er langt mere udbredt.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Gunness »

Mik wrote:Hvad er "sort fredag" og hvorfor?

Never mind - jeg har slået det op, og ser at det er en amerikansk udgave Boxing Day udsalget, som er langt mere udbredt.
Hvor? Jeg har aldrig set nogen danske butikker, der prøvede at introducere Boxing Day i Danmark - men der er en hel del, der gerne vil gøre Black Friday til en dansk tradition. Fx Bilka og Elgiganten.
At jeg så ikke rigtig kan se, hvad vi skal med det - i stedet for "bare" at få nogle almindelige tilbud - er en anden sag, men det er vel på linje med butikker, der fejrer fødselsdag hver 3. måned.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Mik »

I engelsktalende lande.
Jeg forstår godt at Bilka gerne vil gøre det til en tradition.
I øvrigt mener jeg at "udsalg" har overlevet sig selv. I gamle dage holdt man udsalg for at mindske varelageret før statusopgørelse, eller før sæsonskift, men begge dele har overlevet sig selv.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Gunness »

Mik wrote:I engelsktalende lande.
Selv det tror jeg altså, at det har ændret sig. Du kan jo google eller søge efter "Black Friday UK" og se, hvad det giver. Mange store forhandlere kører tilbud på det.

Nå, men for ikke at køre helt af sporet - jeg har været inde på en række danske netbutikker i denne uge, og jeg kan ikke se noget om BF.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Lyng »

Gunness wrote:
Mik wrote:I engelsktalende lande.
Selv det tror jeg altså, at det har ændret sig. Du kan jo google eller søge efter "Black Friday UK" og se, hvad det giver. Mange store forhandlere kører tilbud på det.

Nå, men for ikke at køre helt af sporet - jeg har været inde på en række danske netbutikker i denne uge, og jeg kan ikke se noget om BF.
Jeg har set en del danske der kører med det. Men det er primært videogames og tøj osv.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Gunness »

Nu vi taler BF havde Amazon UK Betrayal at House on the Hill til £20 tidligere i dag - det dukker sikkert op igen en af de næste dage. Hvis man alligevel skal bestille fra Amazon er det en fair pris.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Larsine »

Gunness wrote:At jeg så ikke rigtig kan se, hvad vi skal med det - i stedet for "bare" at få nogle almindelige tilbud - er en anden sag, men det er vel på linje med butikker, der fejrer fødselsdag hver 3. måned.
Det er altså en skrøne at butikkerne fejre fødselsdag flere gange om året, selvom de gerne må:

http://sondagsavisen.dk/testogindkob/20 ... e-om-aret/
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Gunness »

Fra linket: " i modsætning til os andre fejrer de fødselsdag flere gange om året. Flagene er gerne hejst i uger og måneder ad gangen, og de vælger typisk andre datoer end deres rigtige fødselsdag.... når et supermarked er en del af en kæde, har det pludselig mange fødselsdatoer at vælge imellem"

Jeg er ikke sikker på, hvad din pointe er?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Larsine »

Gunness wrote:Fra linket: " i modsætning til os andre fejrer de fødselsdag flere gange om året. Flagene er gerne hejst i uger og måneder ad gangen, og de vælger typisk andre datoer end deres rigtige fødselsdag.... når et supermarked er en del af en kæde, har det pludselig mange fødselsdatoer at vælge imellem"

Jeg er ikke sikker på, hvad din pointe er?
Og hvad er din pointe?

I følge artiklen holder de længere fødselsdag, og ikke på de rigtige tidspunkter, da de har mange at vælge mellem, men at de holde flere fødselsdag passer ikke.

Læs hele artiklen... :roll:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Gunness »

Det har jeg gjort - jeg må få noget andet ud af det end dig. Men rul du bare med øjnene :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Lyng »

Gunness wrote:Nu vi taler BF havde Amazon UK Betrayal at House on the Hill til £20 tidligere i dag - det dukker sikkert op igen en af de næste dage. Hvis man alligevel skal bestille fra Amazon er det en fair pris.
Men Amazon sender da ikke brætspil til danmark?
Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Legius »

Hvorfor skulle de ikke det?
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by Mikkel »

Lyng wrote:
Gunness wrote:Nu vi taler BF havde Amazon UK Betrayal at House on the Hill til £20 tidligere i dag - det dukker sikkert op igen en af de næste dage. Hvis man alligevel skal bestille fra Amazon er det en fair pris.
Men Amazon sender da ikke brætspil til danmark?
Jeg synes også at have hørt/læst det samme et sted før! Men kan ikke huske det.

Men på deres hjemmeside står der dette under "Denmark":
Standard (2-5 days)
• Music / DVD / Blu-ray / Software / Video Games (excluding consoles) - £4.30 per delivery + £1.10 per kg.
• Books (includes audio books) - £6.40 per delivery + £1.10 per kg.
• Other categories (including Video Games consoles) - £6.40 per delivery + 1.10 per kg.


For any combination of items from the categories listed above the highest "Per Delivery" rate applies. Add the appropriate "per kg" rate as listed above, rounded to the nearest 0.10kg.

One-Day Delivery (1 day)
• Music / DVD / Blu-ray - £1.99 per item + £12.99 per delivery.
• Books (includes audio books), software, VHS, Video Games - £3.49 per item + £19.99 per delivery.
• Other categories - £15.49 per delivery + £3.99 per kg.


For any combination of items from the categories listed above add together the appropriate "per item" or "per kg" rates. The highest "Per Delivery" rate applies."

Så det ser ud til at de sender. Men desværre er DK ikke under deres "super-saver"-option. Det er vist det der er røget.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Black Friday i hvilke butikker?

Post by BlueSwan »

Ja, det er deres super saver der ikke gælder for DK længere. Det var ellers genialt - især den gang da pundet samtidig lå lavt!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply