Masser af kortspil på humblebundle

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
AngryObi
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 55
Joined: Sun Jan 20, 2013 1:47 pm
Location: København

Masser af kortspil på humblebundle

Post by AngryObi »

https://www.humblebundle.com/ har lige nu en tilbud på en række digitale versioner af kendte kortspil (Star Realms, Dominion, Magic mm.)
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Masser af kortspil på humblebundle

Post by 40crew »

Jeg har spillet en del af dem, så lad mig komme med lidt input:

Scrolls er Notch's (Ham der oprindeligt lavede Minecraft) andet projekt. Det vil ret mange ting, men da jeg sidst spillede det (for lang tid siden, før der var noget der hed deluxe packs ihvertfald, så jeg ved ikke hvad det byder på), så kom det ofte til kort. Du spiller dine scrolls på et hex-kort, så dine enheder kæmper en rigtig kamp mod andre enheder. Der er taktik i hvor på banen de placeres i forhold til andre. Ret spændende princip inden for CCG genren. Der er vidst efterhånden kommet en del faktioner, så der er noget variation dog.
Du slås mod andre modstandere, både AI eller PVP, for at samle ressourser, som du så bruger på at unlocke flere scrolls der kan gøre din hær bedre. Det kan godt være noget af en grind, hvis du gerne vil have nogle specifikke scrolls (og det vil du gerne, for at have en chance mod din modstander). Jeg vil ikke give en klar anbefaling, men et spændende spil der er værd at prøve hvis du alligevel vil have pakken. Ikke til Steam

Solforge er et F2P (free to play) spil, så jeg antager at denne pakke tilbyder nogle ressourser eller nye decks. Du samler kort i stil med Magic og egentlig også ovenstående Scrolls, som du så samler til et deck, og bruger til at nedkæmpe din modstander. Solforge's tvist på genren er at dine kort alle starter rimelige svage (dog i forskellig sjældenhed, som oftest ses i CCG'er), og så i takt med jo længere tid de er på banen, så bliver de levelet op. Det vil sige at dit svage kort ikke blot bliver en bedre version, men den kan også helt ændre karakter. Ret spændende. Jeg ville nok have spillet mere af det, hvis ikke jeg var så overvældet af muligheder og fordi jeg ikke havde tænkt mig at smide penge efter det, så jeg kunne være mere modstandsdygtig. Og så var det lige en tand for krævende for min arbejds-pc, men det har ikke så meget at sige, for den er godt nok sølle. Steam

Star Realms kender i garanteret alle sammen. Jeg har spillet det både på iOS og på PC, desværre ikke på bordet dog. En deckbuilder med rumskibe. Meget simpelt, og ret sjovt. Jeg synes det fungerer smadder godt på skærmen. Der er også en kampagne med, som ikke er specielt svær, men underholdende nok til at jeg har spillet den flere gange. Ikke til steam

Talisman ejer jeg også, men jeg har aldrig sat mig ind i reglerne. Det burde jeg nok gøre.. Steam

Magic 2015, behøver jeg sige mere? Og det er inkl. udvidelsen. Da spillet først kom skulle man tilkøbe sig boosters UDOVER den pris du har betalt for spillet. Rent rip-off, men nu har de ændret det så de specielle boosters der før kostede penge, kan unlockes ved at spille online. Jeg er super glad for Magic på pc'en, da jeg ikke kender andre der spiller det. Og selvom dette års udgave ligner et konsol spil endnu mere end det har gjort de andre år, så vil jeg stadig gerne anbefale dette spil hvis du enten vil lære at spille magic, eller bare holder af spillet generelt Steam

Dominion er også F2P og kan findes her: https://www.playdominion.com/Dominion/gameClient.html
Antager at spillet bliver udvidet yderligere med disse expansions. Jeg har spillet det en del timer på ovenstående klient uden at støde på noget der har givet mig lyst til at bruge penge på det. Ret solidt. Ikke steam

Card Hunter er virkelig interessant. Det er et browser spil som er en blanding af et CCG og et old-fashion dungeon crawler/RPG. Jeg har ikke spillet det siden det kom ud af Beta, så meget kan have ændret sig. Jeg blev lidt træt af at se de samme monstre og samme dungeons og samme loot hele tiden. Derudover virkede det lidt som om man skulle have penge op ad lommen for at holde kurven af xp og loot kontra monstres levels. Men med dette køb tyder det på du rigeligt ressourcer så du ikke føler dig snydt dog. Hvis du alligevel betaler de 12$ eller mere, så skal du da klart prøve det. Ellers kan det også prøves gratis.

Alt i alt ville jeg have købt bundlen, hvis ikke jeg ejede stort set det hele... Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve at spille Solforge igen, men jeg betaler ikke 7,7$ for det...

edit: Du kan også få to gratis spil, ved blot at taste din mail ind, nede i bunden. Jeg har spillet Card City Nights og det er et meget sødt lille CCG med en historie. Lidt ala de første Pokemon.
Image
AngryObi
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 55
Joined: Sun Jan 20, 2013 1:47 pm
Location: København

Re: Masser af kortspil på humblebundle

Post by AngryObi »

Super post 40crew! Jeg var så heldig(?) at jeg ikke havde nogle af spillene i forvejen. Jeg kendte dog Scrolls og naturligvis Dominion og Magic. Jeg glæder mig til at få prøvet de andre spil også!
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Masser af kortspil på humblebundle

Post by 40crew »

Velbekommen :) . Jeg glæder mig til at se hvilke spil de tilføjer pakken, om det så gør at jeg alligevel smider nogle penge efter bundlen.
Image
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: Masser af kortspil på humblebundle

Post by paragondk »

Dit review af pakken er meget værdsat. Good stuff! :-)

Og tak til AngryObi for at linke til dealen. :-)
Post Reply