Among Nobles - Kickstarter

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Among Nobles - Kickstarter

Post by IvanHo »

Hvis I ikke allerede har hørt det er det danske Among Nobles lige kommet på Kickstarter, og i denne omgang behøver jeg ikke engang samkøb, så dette er bare en glad opfordring til at se på det.

https://www.kickstarter.com/projects/am ... board-game

/Uffe, der ikke har noget med spillet at gøre, han er bare glad...
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by zutcorp »

Nogen der har prøvet det? Synes temaet ser sjovt ud!
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by IvanHo »

zutcorp wrote:Nogen der har prøvet det? Synes temaet ser sjovt ud!
Jep, jeg har spillet en ikke-helt-endelig version. Ret interessant spil, der dog dengang havde et lidt clunky endgame, men den del er ændret siden. Reglerne er tilgængelige på Kickstarteren.

Det er lidt en blanding af engine(family)-building og lidt social manipulation (man udbyder hustruer til hinanden og der er et element af area control når man sender soldater ud). Tror de prøvede at lave noget lidt mere familievenligt da de startede ud, men endte med et ret solidt mellemvægts kortspil.
For mig er en stor del af nydelsen de historiske personer hvoraf nogle er endda meget tematisk passende implementeret.

/Uffe
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by Gunness »

Håber der kommer en anmeldelse eller to på, og måske også lidt info om komponenternes kvalitet. Temaet er interessant nok, men der mangler en del information på KS-siden.
Jeg har skrevet til folkene bag, og håber, at de kan rette lidt op på det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by jondifool »

Mon ikke man kan få en af folkene bag til at kommentere på det her inde ? jeg prøver lige morten !
Image
Muyten
Posts: 1
Joined: Thu Mar 12, 2015 5:18 pm

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by Muyten »

Hejsa,
Jeg er en af folkene bag :)
Jeg kan se at Lone har svaret dig men hvis der er mere du vil vide skal jeg gerne poste det her. Genposter også lige Lones svar her hvis andre skulle kunne drage fordel af det:

'Vi ved der er en anmeldelse på vej hvor der blandt andet vil indgå kompleksitet-sammenligninger. Vi forventer den er tilgængelig i løbet af 1-2 uger.

Indtil da kan jeg anbefaler vores regelvideo til at give et prej om kompleksiteten.
https://www.youtube.com/watch?v=b-KlRHrSMnU

Spillet indeholder træbrikker (standard træbrikkvalitet), papbrikker (standard papbrikkvalitet) og kort (coatede,slidstærke spillekort)

Hilsen

Lone Gram Larsen
Among Meeples'

Mvh. Morten 'Muyten' Andersen.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Among Nobles - Kickstarter

Post by Gunness »

Tak for begge svar - de er kommet meget hurtigt. Fin service! :D

Troels Vastrup har skrevet som svar på min opfølgende mail (bl.a. om kortenes kvalitet):
"Jeg har i første omgang sat det med kort ind på oversigten. Vi overvejer lige om vi skal skrive lidt mere om komponeterne, f.eks. i FAQ'en"
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply