Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
XavierJackson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Feb 09, 2016 3:23 pm

Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by XavierJackson »

Jeg faldt over den her butik via et link fra brætspilpriser.dk er der nogen af jer der har købt noget herfra? Priserne er en del lavere end andre steder, men til gengæld er der noget "lusket" ved den måde lagerstatus bliver angivet på.

Eller er det bare mig? :p

http://www.vengefulgames.dk/
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by Mikkel »

Jeg har netop købt Arkham Horror LCG hos dem.
Fin pris, fin service, fin levering - intet for mig at klage over!

Hvad tænker du mht lagerstatus?
Image
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by goldbaek »

Jeg har også overvejet at give dem et skud, så det er altid rart at høre om andres oplevelser.

Mht lagerstatusen, så synes jeg faktisk den er ret god - der står bl.a. hvornår det pågældende spil forventes på lager / forventet udgivelsesdato mv. Så den får thumbs up fra mig. Men jeg er da alligevel nysgerrig efter at høre, hvad du synes er shady ved det?
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by BlueSwan »

Wow, de er godt nok billige!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by APK »

Rigtig gode priser. Jeg bestilte Terraforming Mars fra dem i går... :-)
/APK
Image
XavierJackson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Feb 09, 2016 3:23 pm

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by XavierJackson »

Jeg mener bare at ofte er det sådan at meget billige priser er "for gode til at være sande", så det er en alarmklokke for sådan en mistroisk type som mig 8)

For det andet så har lagerstatus på nogen af de spil jeg har holdt øje med konstant ændret sig. Noget har stået som på på lager i November, og ligesåsnart det var den 1. November skiftede det bare automatisk til 1. december.

@APK Jeg kunne godt tænke mig at høre om du så rent faktisk får "Terraforming Mars" om 3-5 dage som der pt. står. Det har der stået længe ;)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by Taibi »

XavierJackson wrote:@APK Jeg kunne godt tænke mig at høre om du så rent faktisk får "Terraforming Mars" om 3-5 dage som der pt. står. Det har der stået længe ;)
Definér længe. Den tid jeg har fulgt siden har det stået til levering i februar. Det er første gang jeg observerer, den står som kommende på lager snart.

Omvendt ved jeg, at 4 Gods er på lager, eller den kopi jeg har bestilt til afhentning, hvilket jeg fik besked om i mandags, så der går det til den anden side - altså med mindre der kun kom 1 stk.

Jeg kender én der har afhentet og snakket med manden og han var positivt overrasket. Det hele køres dog fra lejligheden derhjemme så det ud til. I mit tilfælde lagde jeg en større ordre, hvortil der siden kom lidt ekstra. Det ene spil der er afhentet er der hævet for, resten er der ikke sket noget med - som det ej heller er tilladt.

Indtil videre har jeg tillid til manden og firmaet.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by Michael_Olsen »

XavierJackson wrote:For det andet så har lagerstatus på nogen af de spil jeg har holdt øje med konstant ændret sig. Noget har stået som på på lager i November, og ligesåsnart det var den 1. November skiftede det bare automatisk til 1. december.
Hvor kommer "konstant" ind i billedet? Jeg mener, har de ikke bare ændret sig i starten af hver måned?

Det er helt almindeligt for forudbestilte produkter hvor man ikke kan være sikker på datoen. Der er sikkert noget software som checker og set at datoen var overskredet, og derfor rykker den en måned. Alternativet er at lade 1/Nov (fra dit eksempel) hænge selv om det er overskrevet, hvilket unægteligt ser lidt spøjst ud.
Image
XavierJackson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Feb 09, 2016 3:23 pm

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by XavierJackson »

"Konstant" er nok en overdrivelse ja

Jeg synes nok bare at koblingen af de lave priser, det meget begrænsede udvalg og at en del af udvalget ikke er på lager eller spil der ikke er udkommet endnu, ringede et par alarmklokker. Men som sagt, det er nok bare mig der var for mistroisk. Jeg vil da prøve at lægge en ordre mange af spillene derinde er slående billige.

Hvis folk har haft gode oplevelser er det jo bare fedt! Jeg ville bare høre hvad i synes
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by Michael_Olsen »

XavierJackson wrote:"Konstant" er nok en overdrivelse ja

Jeg synes nok bare at koblingen af de lave priser, det meget begrænsede udvalg og at en del af udvalget ikke er på lager eller spil der ikke er udkommet endnu, ringede et par alarmklokker. Men som sagt, det er nok bare mig der var for mistroisk. Jeg vil da prøve at lægge en ordre mange af spillene derinde er slående billige.

Hvis folk har haft gode oplevelser er det jo bare fedt! Jeg ville bare høre hvad i synes
Nu er jeg måske en sur gammel mand (hint: det er jeg), men jeg synes egenlig det er lidt problematisk at anklage en ny webshop for at være "lusket", og så senere komme med en begrundelse som ikke helt stemmer overens med fakta (jeg refererer til brugen af ordet 'konstant').

Det begrænsede udvalg er vel for ikke at brænde inde med for mange "usædvanlige" (læs: usælgelige) spil hvis webshop eventyret ikke lykkes. Det er absolut set før. At de har forudbestillinger kan vel ikke være et problem?
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by JoelP »

Jeg er ret sikker på at det er ham, som solgte på nørdbrætspilssiden på facebook indtil folk opdagede at han i virkeligheden var en butik. Men er da ret sikker på, at folk fik deres spil. Tænker det er på hobbyplan?
XavierJackson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Feb 09, 2016 3:23 pm

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by XavierJackson »

Jeg beskylder bestemt ikke nogen for noget, det vil jeg så også have lov at mene er en overdrivelse af mit første indlæg.

Jeg ville jo bare høre om der var nogen der har handlet der, hvad deres oplevelse var, og om de ting som jeg opfatter som atypiske eller "luskede" er overdrevne. Mit indlæg sluttede med "Eller er det bare mig?" og det er det jo så tydeligvis ;)
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by goldbaek »

JoelP wrote:Jeg er ret sikker på at det er ham, som solgte på nørdbrætspilssiden på facebook indtil folk opdagede at han i virkeligheden var en butik. Men er da ret sikker på, at folk fik deres spil. Tænker det er på hobbyplan?
Jeg var ikke en af dem, der købte fra ham på fb, men jeg er ret sikker på at du har ret i dine antagelser. Tror måske også det er derfor, at priserne er så lave - han er ikke ude på at tjene "kassen" på dem, men bare have shoppen som en hobbybeskæftigelse.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by Bugge »

goldbaek wrote:
JoelP wrote:Jeg er ret sikker på at det er ham, som solgte på nørdbrætspilssiden på facebook indtil folk opdagede at han i virkeligheden var en butik. Men er da ret sikker på, at folk fik deres spil. Tænker det er på hobbyplan?
Jeg var ikke en af dem, der købte fra ham på fb, men jeg er ret sikker på at du har ret i dine antagelser. Tror måske også det er derfor, at priserne er så lave - han er ikke ude på at tjene "kassen" på dem, men bare have shoppen som en hobbybeskæftigelse.
Og så giver det muligheden at købe spil til sig selv uden moms og alt det der afgift pjat, ved at lade som om de skal sælges videre.

Det har jeg ikke noget imod. Det drypper jo på os :wink:

S
tmikkelborg
Posts: 2
Joined: Thu Nov 17, 2016 7:08 pm
Location: Nørresundby
Contact:

Re: Ny webshop i danmark? vengefulgames.dk

Post by tmikkelborg »

God aften german games.

Mit navn er Thomas Calix indehaver af den omtalte webshop http://www.vengefulgames.dk.

Er blevet kontaktet af nogle kunder som har handlet hos mig, som fortalte mig jeg nok lige skulle kigge forbi denne forum og sig hej :D

Som jeg kan se i tråden er der lidt usikker hed om hvor vidt jeg driver en lusket virksomhed, eller om den er real nok.

Der bliver nævnt Terraforming Mars som et godt eksempel på det nogle gange forskellige udgivelser datoer. Her i ligger grunden at jeg blev fortalt af fra min ene leverandør af spillet 2nd wave først kommer til februar 2017, her efter skriverin anden leverandør at de har fået Terraforming Mars på lager, vilket jeg have en pre-order til at ligge hos dem på spillet.

Ps. Jeg er moms registreret, så betaler desværre fuld moms af spillende til mig selv også :lol: :lol:

Forsat goddag, samt i må have en fantastisk weekend nå i kommer der til
Post Reply