Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Stony »

Jeg regner med at sætte mig på et eksemplar af Lisboa. Kickstarter link.

Kampagnen er næsten lige skudt i gang, og er allerede funded. Som jeg læser det, bliver det med afsendelse fra Holland, så det er EU-friendly.

Jeg sætter mig uanset hvad på et enkelt eksemplar, men der er mulighed for at tage et pledge med to eksemplarer. Rabatten er minimal, men jeg tænker der så nok også er lidt at hente på sparet fragt.

Med andre ord giver det kun mening, hvis den der går sammen med mig, kan få overleveret spillet personligt og/eller kan afhente spillet enten på min hjemme- eller arbejds-adresse. (Hhv. Taastrup og København/Nordhavn)
Hvis spillet efterfølgende skal sendes, vil forsendelsen æde den potentielle besparelse, og så kan vedkommende ligeså godt selv lave et pledge direkte.

Nogen interesserede?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Taibi »

Som jeg læser det kan du købe lige så mange du vil. Efterfølgende enheder koster $17 i fragt, så den enkelte pris kan presses ned ift. de $37 for ét styk.

Alternativt vil jeg foreslå at bestille gennem http://www.philibertnet.com/en/ hvor deres pris er €79,95 per styk, men til gengæld har gratis fragt over €150 og ellers €9,95 for et styk Lisboa. Med den nuværende vekselkurs er det billigere at købe selv kun 1 stk gennem dem.

Philibert - 1stk inkl. fragt €89,90 = kr. 669,05
Kickstarter - 1stk inkl. fragt $116 = kr. 806,66

Besparelse (vekselkurs via valutakurser.dk) kr. 137,61

Og det er den samme udgave som du køber gennem Kickstarter.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Stony »

Godt tip. Tak! Jeg gad ikke selv klikke de forskellige samarbejdspartnere igennem, da jeg ikke forventede den store forskel. Men der kan man så blive klogere. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Tigrillo »

Efter sigende skulle den polske partner have gratis fragt :)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by BlueSwan »

Støt kickstarteren via Philibert i Frankrig. Går bare to sammen er fragten gratis. Og de pakker deres spil FANTASTISK ind. Ingen risiko for buler. Hvis nogen af jer gør dette så send mig lige en PM inden i opretter jer - så sender jeg jer en invite, der skulle give en 5 euro voucher til os begge.

http://www.philibertnet.com/en/46416-li ... 34629.html

Jeg har selv overvejet kickstarteren en del, men tænker at det nok er nok med The Gallerist og Vinhos lige pt. Kunne dog godt ændre mening. :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by BlueSwan »

Taibi wrote:Som jeg læser det kan du købe lige så mange du vil. Efterfølgende enheder koster $17 i fragt, så den enkelte pris kan presses ned ift. de $37 for ét styk.

Alternativt vil jeg foreslå at bestille gennem http://www.philibertnet.com/en/ hvor deres pris er €79,95 per styk, men til gengæld har gratis fragt over €150 og ellers €9,95 for et styk Lisboa. Med den nuværende vekselkurs er det billigere at købe selv kun 1 stk gennem dem.

Philibert - 1stk inkl. fragt €89,90 = kr. 669,05
Kickstarter - 1stk inkl. fragt $116 = kr. 806,66

Besparelse (vekselkurs via valutakurser.dk) kr. 137,61

Og det er den samme udgave som du køber gennem Kickstarter.
Havde lige overset din post. Det der kit til 9,95 er bare franske regler. Det er rigeligt at købe spillet til 79,95!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Taibi »

BlueSwan wrote:
Taibi wrote:Som jeg læser det kan du købe lige så mange du vil. Efterfølgende enheder koster $17 i fragt, så den enkelte pris kan presses ned ift. de $37 for ét styk.

Alternativt vil jeg foreslå at bestille gennem http://www.philibertnet.com/en/ hvor deres pris er €79,95 per styk, men til gengæld har gratis fragt over €150 og ellers €9,95 for et styk Lisboa. Med den nuværende vekselkurs er det billigere at købe selv kun 1 stk gennem dem.

Philibert - 1stk inkl. fragt €89,90 = kr. 669,05
Kickstarter - 1stk inkl. fragt $116 = kr. 806,66

Besparelse (vekselkurs via valutakurser.dk) kr. 137,61

Og det er den samme udgave som du køber gennem Kickstarter.
Havde lige overset din post. Det der kit til 9,95 er bare franske regler. Det er rigeligt at købe spillet til 79,95!
De €9,95 er fragt hvis du køber et styk. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Skumle »

Jeg bestiller 2 stks Lisboa gennem http://www.philibertnet.com/en/ i løbet af weekenden, hvis der er nogen der skal have 1 kopi med så sig til. Overlevering er nok nemmest på Bastard Cafe'en, men ellers kan jeg godt lokkes til at sende mod betaling af Fragt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by Stony »

Taibi wrote:Philibert - 1stk inkl. fragt €89,90 = kr. 669,05
Kickstarter - 1stk inkl. fragt $116 = kr. 806,66

Besparelse (vekselkurs via valutakurser.dk) kr. 137,61
Jeg blev nysgerrig på hvordan der kan være så stor forskel, og jeg gætter på at den primære årsag er at denne lancering ligger lige præcis hvor den gør. Lige efter det amerikanske valg. Siden da er dollaren gået en del op i forhold til Euro, men da projektet sandsynligvis allerede har lagt sig fast på priserne i hhv. Euro og Dollar, så bliver prisen for os Euro/Kroner mærkbart forskellig, og det gab kan nok godt ende med at blive endnu større, inden man om en måneds tid faktisk hæver pengene når kickstarteren er nået i mål.

Så køb hos nogen der har prissat spillet i Euro. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Samkøb til Lisboa (Kickstarter)

Post by BlueSwan »

Stony wrote:
Taibi wrote:Philibert - 1stk inkl. fragt €89,90 = kr. 669,05
Kickstarter - 1stk inkl. fragt $116 = kr. 806,66

Besparelse (vekselkurs via valutakurser.dk) kr. 137,61
Jeg blev nysgerrig på hvordan der kan være så stor forskel, og jeg gætter på at den primære årsag er at denne lancering ligger lige præcis hvor den gør. Lige efter det amerikanske valg. Siden da er dollaren gået en del op i forhold til Euro, men da projektet sandsynligvis allerede har lagt sig fast på priserne i hhv. Euro og Dollar, så bliver prisen for os Euro/Kroner mærkbart forskellig, og det gab kan nok godt ende med at blive endnu større, inden man om en måneds tid faktisk hæver pengene når kickstarteren er nået i mål.

Så køb hos nogen der har prissat spillet i Euro. :)
Da de kørte Vinhos kickstarteren i vinters var der nu også en pænt stor prisforskel. Kan dog ikke huske præcist hvor stor.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply