SPORE

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

SPORE

Post by Andrea »

I går var Jens meget, meget tarvelig og viste mig creature creator-værktøjet, der netop er kommet til SPORE - et længe ventet computerspil, der udkommer til september...

Jeg kan jo bruge tiiiiimer alene på at designe monstre! Huha! :o

Nå, og vi er slet ikke de eneste, der har moret os med det: Geeklist
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: SPORE

Post by Frouvne »

Jeg kendte ikke noget til SPORE... men nu er jeg da godt nok blevet nysgerrig! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: SPORE

Post by Brichs »

Jeg er også godt amok med at lave dyr...
Det er nemt at lave sjove dyr...men helt vildt svært, hvis man prøver at lave et bestemt dyr (Chocobo fra Final Fantasy, eksempelvis.)

http://www.youtube.com/user/Brichs
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: SPORE

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Jeg kendte ikke noget til SPORE... men nu er jeg da godt nok blevet nysgerrig! :)
Det har været undervejs i åååårevis. Hvis det på nogen måde kan leve op til de enorme forventninger, der efterhånden er opbygget, så bliver det helt fantastisk. Men lad os nu se, om det faktisk udkommer til september eller bliver udskudt igen ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: SPORE

Post by Tobias »

Spore blev anmeldt I radion (p3) i morges af en af troldspejlets anmeldere.
Han var svært begejstret men troede ikke helt på, at det ville indtjene 300 milliarder på tre år, som spillefirmaet har ytret.
Jeg er også temmelig nysgerrig nu. Lød faktisk rigtigt sjovt og hvem ville ikke gerne styrer livets udvikling :D
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: SPORE

Post by Tobias »

Nogen der har prøvet kræfter med det?
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: SPORE

Post by Gunness »

Hvornår mere præcist var indslaget i P3? Hører aldrig radio, men man kan vel finde klippet på dr.dk?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: SPORE

Post by Tobias »

På vej til arbejde...så klokken må have været et sted mellem 08:05-08:30. Mere præcis kan jeg ikke gøre det :(
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: SPORE

Post by Brichs »

Spillet er fantastisk morsomt. Eneste problem er, at lige pt virker spillets servere ikke, så den feature med at man deler væsner med alle andre...niks, den virker ikke.
Dumme EA :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: SPORE

Post by Stony »

Jeg var naturligvis også ude og investere i spillet i går, og jeg er lidt mere skeptisk.

Spillet er helt indiskutabelt originalt. Men jeg ved ikke hvor mange gange jeg kan more mig over at gennemløbe forløbet, blot for at få nogle andre creatures. For bryder man spillet op, består det jo af en række mindre spil. Og hver især imponerer de mig ikke rigtig. Der er ikke nogen af disse småspil der er "done right". Især ikke når vi kommer over i tribe- og civilization-æraerne, for så begynder spillet at minde om noget man har set før. Jeg håber det bliver bedre når man når forbi dem, og videre op til at have frie tøjler til at gøre som man vil.

Så spillet er afgjort originalt, men jeg tror ikke det bliver tilnærmelsesvis så stort som EA spår.

Og så har jeg allerede på den korte tid jeg har nået at spille (et par timer) konstateret en hel del bugs. Så vi venter allerede på den første opgradering. *suk*
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: SPORE

Post by Gunness »

Gamespots anmelder var inde på nogle af de samme kritikpunkter som dig - især det, at delelementerne hverken er komplekse eller nyskabende. Men mit indtryk er, at spillets helhed er mere end summen af delene, og at det er kombinationen af at kunne mixe andres online-kreationer parret med den enorme frihedsgrad, der gør udslaget.
Jeg glæder mig i alt fald til at prøve det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: SPORE

Post by Stony »

Nu må jeg hellere være fair, og skrive at spillet er steget noget i min agtelse igen, efter at jeg er kommet forbi civilizations-fasen, og ud i rummet. Civilizations-fasen var bare noget der skulle overstås. Selve spillet virker stadig meget... overfladisk. (Jeg er ikke helt tilfreds med overfladisk som det beskrivende ord, men det er nok det nærmeste jeg kommer hvordan jeg føler.)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: SPORE

Post by Brichs »

Givet, spillet er ikke specielt dybtegående i de forskellige delelementer. Men sjovt - det synes jeg det er.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply