X-Com

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: X-Com

Post by digter »

Der er også en udvidelse på vej til Xcom Enemy Uknown :)

Det kan måske bedre betale sig.
Image
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: X-Com

Post by JesperB »

The Bureau er meget lineært og meget anderledes fra de andre Xcom titler, når det er sagt har det fanget mig mere end mange andre spil har længe. Det har nogle momenter og nogle ting der er trælse og ikke rigtigt giver mening, men jeg har personligt fundet en meget barnlig fornøjelse ved bare at skyde Sectoids der kommer løbende mod dig, eller tage et zoom ind for at ramme lige præcis den træls shield commander e.l. mellem øjnene.

Jeg havde personligt gerne set hele base delen var gjort mere elegant, og der havde været mere til det strategiske niveau, men det taktiske i Third person Shooter stil, har jeg, mod sat hvad der ellers normalt sker, altså fundet meget tiltalende :o)

/J
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

Jeg sad og manglede et eller andet som tidsfordriv, så jeg har lige købt udvidelsen til X-Com. Det har fået pæne ord med på vejen.

Mens jeg ventede på at skidtet blev hentet, læste jeg lidt om det, og så at en eller anden finne har gennemført det på højeste sværhedsgrad, på ironman, uden at miste en eneste soldat.

http://www.pcgamer.com/2014/01/31/world ... 0&ns_fee=0

*I bow before the awesomeness of this finnish gamer*
Sidst spillet:
Image
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: X-Com

Post by paragondk »

Ja, den finne er vanvittig! :-)

Min kone og jeg er nået til sidste bane på normal ironman nu med udvidelsen. Har været forrygende!

The Bureau var også meget sjovt, omend lidt kort. Ligesom det begyndte at blive interessant skulle alting "wrappes up" og det endte lidt brat syntes jeg. Et helt andet slags spil dog. :-)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: X-Com

Post by Sir William »

Fik udvidelsen til Jul, har installeret den men endnu ikke prøvet det. Så mange andre spil der frister og er stadig i gang med at forsøge mig med Rome Total War 2.

Måske jeg skal give det et go!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

paragondk wrote:Ja, den finne er vanvittig! :-)

Min kone og jeg er nået til sidste bane på normal ironman nu med udvidelsen. Har været forrygende!

The Bureau var også meget sjovt, omend lidt kort. Ligesom det begyndte at blive interessant skulle alting "wrappes up" og det endte lidt brat syntes jeg. Et helt andet slags spil dog. :-)
Jeg synes ikke de to spil kan sammenlignes på andet end det tematiske. Det er to helt forskellige genrer, og hvor jeg er meget begejstret for strategispillet, så siger skydespillet mig intet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: X-Com

Post by Sir William »

Er netop gået i gang med en Normal Ironman, missede min mission hvor jeg skulle redde en civil skurk som var overlevende fra et baghold på en militærkonvoy. Troede jeg havde styr på alle aliens, men på en eller anden måde var det lykkedes en "spytter" at bevæge sig fra toppen af et hus og ind i et lager på 1 tur, hvormed han pludselig kunne skyde ham jeg skulle redde.

Ellers har jeg også fået min første Robocop kvinde, valgte kun at producere en indtil jeg kunne få et overblik over deres styrker.

Desværre var jeg lidt forhastet med at sælge min første satelit til USA, da jeg fik et tilbud jeg havde svært ved at takke nej til, desværre lader det til at jeg så nok mister UK fra samarbejdet om et par dage. Da min base så heldigvis ligger i EU, bliver konsekvenserne små.

Har ikke helt fundet ud af selve medaljerne endnu, andet end det er en bonus jeg kan give til min folk. Den bedste er nok muligheden for, at eliminere panik blandt mit team.

Ellers ser jeg frem til, at min folk bliver super mennesker med den nye teknologi.

Men nogle seje nye våben, teknologier og aliens der er kommet.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

I min første gennemspilning med udvidelsen (som jeg stadig er igang med) gik jeg målrettet efter genmanipulation. Så jeg har stadig min første "Robocop" tilgode. Men det er god underholdning, og jeg skal på sigt nok prøve igen, hvor jeg prøver den anden gren også.

Jeg har allerede høstet en del sjove minder i spillet. Jeg har selv et "sødt" minde fra en tidligere mission, hvor jeg skulle eskortere en civil ud gennem en bane. Det var forholdsvis tidligt i spillet, så soldaterne var endnu ikke så hårdkogte. Jeg gik forsigtigt frem, og havde konstant et par soldater på hver side af den civile VIP. Men jeg var uforsigt med en af mine frontløbere, og han endte med at blive overløbet og dræbt. Begge de to soldater ved den civile panikkede. Den første skød på ham på klos hold og ramte selvfølgelig. Han overlevede dog. Den anden soldat der panikkede valgte så også at skyde på den civilie. Denne gang med en shotgun på klos hold. SÅ var han færdig. :( :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: X-Com

Post by Sir William »

Stony wrote:I min første gennemspilning med udvidelsen (som jeg stadig er igang med) gik jeg målrettet efter genmanipulation. Så jeg har stadig min første "Robocop" tilgode. Men det er god underholdning, og jeg skal på sigt nok prøve igen, hvor jeg prøver den anden gren også.
Valgte jo så robocop sporet, har ikke helt forstået hvad konsevenserne så egentlig blev. Har bygget begge de avancerede laboratorier og kan også se mulige genmodifikationer inden på mine soldaters profil, men antager at det så er grunden til at jeg ikke kan vælge noget. Ergo spildte penge med det lab :(

Nå, men måske jeg på et tidspunkt skal prøve de genmodificerede muligheder.

Min robocop var oprindeligt en pige, så selvfølgelig er min robocop lyserød :lol: Det fedeste våben til start er altså klart flammekasteren, som jeg valgte. Den minigun de har som standard, er rigtig effektiv desværre kun på kort afstand. Men så gør den også en del skade.

Har prøvet den med panik, altid træls når det er den forkerte der panikker. F.eks en sniper som skal dække teamet som pludselig går i panik.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: X-Com

Post by Sir William »

En kort beskrivelse af en rekognoscering som ikke forløb helt som forventet i min nuværende kampagne (Normal/Ironman og varierende skade). Herligt hvis andre har været igennem den samme.

The Council tog kontakt til vores team for at bede os gennemføre en recon på New Foundland. Der var sket nogle foruroligende ting og de bad os undersøge det.

Så jeg sammensatte mit team under kommando af Mech Warrior med rang af Major, 2 x Support, 2 x assault og 1 x sniper. Alle sammen ganske erfarende fra mange kampagner og erfaringer med at slå aliens ihjel.

Vi landede i en lille fiskeflække med små hytter, mole, små fiskebåde og rigtig mange store hajer som ”bare” hang til tørre.

Spredte mit team ud fra vores landingssted, sniperen oppe på et tag for at danne sig et overblik og de andre i en vifte så vi kunne afdække et større område.

Det var mørkt så vi kunne ikke se så meget, men i det fjerne kunne vi skimte bål.

Sendte den ene Assault og Supporter ned til molen, den var nem at overskue og masser af dækning. De andre fire blev sendt ind mellem husene, hvor de straks fik kontakt med ….. en Zombie. Selv om de er hårdføre, så blev den første hurtigt elimineret og den næste ligeså.

Zombier er ikke så slemme at møde, desværre er de så også en tydelig indikation på at der er Chryssalider i området. Nogle store sataner som jeg ikke bryder mig så meget om at møde især fordi, at kommer de for tæt på, så dør man med garanti. Der er ikke noget der hedder, at de er såret.

Mec´en tog teten, formodede at den nok måske kunne klare lidt mere end de andre. Umiddelbart var der ikke mere mellem husene.

Derimod fik de to nede på molen hurtigt kontakt med en Chryssalid, så sniperen blev rykket ned til molen for at dække dem.

Fik hurtigt klaret den og besluttede så, at samle teamet. Begyndte at rykke teamet sammen i centrum af kortet og så starte derfra. Pludselig kom en af hajerne til live eller rettere, der kom en chryssalid ud af den. Lidt bekymrende, da jeg havde passeret en del hajer på det tidspunkt. Samtidig med det, kom der yderligere 2 af dem frem længere fremme, så 3 chryssalider og mine 6 folk var endnu ikke blevet samlet.

Fik nedlagt to af dem, desværre fik vi ikke has på den sidste, sårede den, hvorefter den rev hovedet af den ene assault. En fra teamet som havde været med fra dag 1.

Hurtig hævn og så også lige nakket det tidligere teammedlem da han blev en zombie.

Vi spottede så et hvalfangerskib og blev informeret om, at det måtte være et ynglested for chryssalider, vi blev bedt om at undersøge det nærmere.

Rykkede forsigtigt frem og mødte ikke nogen Chryssalider. Der var så et åbent område, hvor vi ville være sårbare. Så vores sniper brugte al sine movement på, at komme længere frem og op på taget af en bygning, så vi kunne få et overblik. Desværre medførte det, at der kom nogle chryssalider, først bevægede den sig som reaktion på sniperens bevægelse og efterfølgende kom den helt tæt på og sprang op på taget og flåede hovedet af sniperen. Vidste ikke lige at chryssalider kunne hoppe. Noget af en bet.

Fik hurtigt elimineret den.

Derefter rykkede vores mech ind i selve skibet sammen med en support, den anden support blev uden for, for at dække sammen med assault. Inden i skibet lå en kæmpe hval og vi blev informeret om, at vi skulle nå op på broen, for at tænde en transponder så der kunne sendes et airstrike.

Desværre kom der nu chryssalider ud af hvalen, så mech´en og supporteren var travlt op taget, så assault løb op på broen for at tænde. Lykkedes ganske godt samtidig med at de andre fik slagtet et par chryssalider.

Vi havde nu ganske kort tid, til at komme væk inden bomberne ville falde. Desværre væltede det ud med chryssalider fra hvalen – og mech´en havde opbrugt flammekasteren – plus fra alle de hajer vi havde passeret tidligere. Så nu var der ca. 10 Chryssalider rundt omkring og for hver tur kom der flere.

Assaulten blev slagtet på vej væk fra broen, de 3 andre tog benene på nakken. Bare en skulle komme tilbage til skibet. Desværre tog det hele en drejning som i Aliens 2, Mech´en og den ene support blev omringet, den 2. support forsøgte at hjælpe men måtte konstatere at det var håbløst. Han nåede tilbage til skibet med 3 chryssalider lige i hælene, som den eneste overlevende.

Sendte 6 mand ind og kun 1 kom tilbage. Vi dræbte ca. 12 chryssalider.

Umiddelbart var missionen håbløs fra starten, svært ved at se hvordan det kunne være gjort bedre.

Hvalfangerskibet lå modsat vores skib, imellem hang der rigtig mange hajer og vi havde stadig kun konventionelle våben. Chryssalider bevæger sig hurtigere end mennesker, og de gennemfører et instant kill. Så man bliver ikke såret.

Mistede 5 af mine bedste mænd herunder min øverstkommanderende Mech. :(

Andre der har forsøgt sig med denne mission?
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: X-Com

Post by paragondk »

Så gennemførte konen og jeg ironman/normal med Enemy Within. Det er en rigtig god expansion. Vi havde mange gode timer og nervepirrende stunder. :-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

@William: Ja, prøvet og gennemført uden tab. Men jeg havde så dels to snipere, og jeg delte aldrig gruppen op. Dertil har jeg ALTID - så snart det er muligt - den ability hvor mine assault får et ekstra reaction shot, når fjenden kommer tæt på. Kombineret med et godt nærkampsvåben, kan det redde ens røv. Jeg løber næsten altid med mine Assault forrest. Jeg har næsten altid to af dem på mit hold. Når der pludselig kommer en Chrysalid løbende, så bliver den skudt i smadder så snart den kun er et par felter væk. Det er kun hvis man bliver overrasket af flere enheder på samme tid, at de kan slippe forbi den combo.
Sidst spillet:
Image
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: X-Com

Post by paragondk »

@William: Yep, den er ret sjov. Det er også en stor hjælp hvis du har opfundet gensplejset hud så dine soldater effektivt set er usynlige så længe de ikke har været "spottet" fra rundens start. (Mimetic Skin). Så kan man kringle lidt ud af syne og så undslippe.
Da vi fik den bane (det er random hvilke Council missions man får) havde vi også kun almindelige våben og desværre ikke denne Mimetic Skin heller (har dog haft den i en anden gennemspilning og det virker rigtig godt).
Så da vi fik placeret bomberne var det bare fuld fart tilbage, forreste folk i "reaction shot mode" så andre kunne passere, og ellers bare krydse fingre. ;-)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: X-Com

Post by Stony »

Sidst spillet:
Image
Post Reply