Gratis Amiga 500+

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Gratis Amiga 500+

Post by krasch »

Jeg ligger inde med en Amiga 500+ inklusiv 2 Joystick og en masse disketter (er ikke klar over hvor mange af disketterne som rent faktisk virker).
Hvis der er nogen som kunne tænke sig ovenstående, så kan du få det ganske gratis.
Eneste krav er at du selv kommer og henter den. Jeg bor på Tagensvej 126, København N.
Skriv i den her tråd hvis du er interesseret - og send mig derefter en PM (først til mølle..)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Sir William »

Bliver helt nostalgisk nu. Var nogle fede spil til amiga både fantasy og hexagon krigs spil.

Solgte selv min Commodore 128 for år tilbage, var gode minder jeg solgte der.

Fristende, men ved ikke lige hvor den skulle stå.
Dahl
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Tue Dec 19, 2006 9:49 pm
Location: Hillerød

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Dahl »

Hejsa,
Vil gerne overtage amiga til knægten.
Har sendt pm.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Gratis Amiga 500+

Post by krasch »

Sir William wrote:Bliver helt nostalgisk nu. Var nogle fede spil til amiga både fantasy og hexagon krigs spil.

Solgte selv min Commodore 128 for år tilbage, var gode minder jeg solgte der.

Fristende, men ved ikke lige hvor den skulle stå.
Jeg har ikke brugt maskinen i et utal af år, men jeg kunne nu ikke bare få mig selv til at smide den ud. Netop derfor jeg tænkte at jeg ville forsøge at finde et nyt hjem til den.
Dahl får derfor lov til at overtage den :)
Image
Sturmmann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 77
Joined: Sun Jan 13, 2013 1:04 pm
Been thanked: 1 time

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Sturmmann »

Og til dem der kom for sent til dette tilbud, kan jeg anbefale denne emulator:
http://www.winuae.net/

Og denne side til at hente spil:
http://www.thegamearchives.com/

Det eneste du behøver er en kickstart ROM...
Jeg købte et speedlink joystick i Netto, og et til da de faldt i pris grundet det tilhørende pirat software....
Til dette joystick var der nemlig en kickstart 1.3.

Og til jer C64 fans, kan jeg anbefale denne emulator:
http://www.ccs64.com/
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Gratis Amiga 500+

Post by ozimek »

Sturmmann wrote: Det eneste du behøver er en kickstart ROM...
...og nogle joysticks! De kan måske være svære at finde?

Det skal helst være old trusty The Arcade med micro-switches. :D
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Gratis Amiga 500+

Post by thomassvan »

Jeg har en amiga 1200, en amiga 500 og en commodore 64 med båndstation stående. Forsøgte sidste år at sætte det hele op igen.

Amiga 1200'eren virkede men den genstarter af sig selv fra tid til anden. En fejl der også var på den inden den blev pensioneret i sin tid. Meget mærkeligt.

Amiga 500'eren virkede men desværre var diskdrevet stået af så ingen Super Cars til mig før jeg finder et passende offer at tage sådan et fra.

Commodore 64'eren til gengæld. Virkede i første forsøg, loadede alt hvad den skulle og inden længe havde jeg Giana Sisters kørende. Om den progression med systemerne er sigende for den elektroniske udvikling skal jeg ikke kunne sige.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Gunness »

En C64 er bare hamrende stabil :D Tjekkede min senest for et par år siden, og de 25 år gamle disketter loadede uden problemer. Så den får lov til at overleve. Så må jeg affinde mig med min kones protester over gammelt computerudstyr.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Sir William »

Gunness wrote:En C64 er bare hamrende stabil :D Tjekkede min senest for et par år siden, og de 25 år gamle disketter loadede uden problemer. Så den får lov til at overleve. Så må jeg affinde mig med min kones protester over gammelt computerudstyr.
Bare træls når man havde spil som Laser Squad på kassette ligesom fantasy clonen. Kassettebåndene virker nok men båndoptageren tvivlsom.

Også det indre blik af, at det var super grafik og fedt gameplay bliver ødelagt når man loader spillene. Så noget skal bare forblive et minde :P

Fandt et gammelt computerblad fra 80erne hjemme hos mine forældre, altså sjovt at læse anmeldelser af C64, Amina og PC spil. Det var bladet COMputer. Åh sikken minder!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Mik »

Det rigtig sjove var at købe engelske computerblade, og så sidde hele natten og taske programlinier ind for at kunne komme til at spille et spil, som altid viste sig at være skod - når man endelig fik det til at virke!

Mik
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Gunness »

@Sir William: der var altid problemer med båndoptageren. Det var der også i 80'erne :P Et evigt mareridt med at justere den. Til gengæld loadede den allerhelvedes langsomt.
Jeg har holdt mig ajour med emulatorer i alle årene, så jeg er løbende blevet mindet om, hvordan grafikken er. Så er chokket mindre. Men når man prøver at vise det til sine unger, er de ikke helt så overbærende ;)
Ja, COMputer og Soft er sjove at bladre i. Jeg har 4-5 årgange af C&VG og Zzap!, og det er især sjovt at se på de tidlige numre. Hvor man sammenligner reklamen for et spil med "realistisk 3D-grafik" med resultatet, der ligner 14 LEGO-klodser i et harmonikasammenstød.

@Mik: oh yes, det blev der brugt masser af tid på. Det absolut sjoveste var, når der viste sig at være trykfejl i bladet, og man så fik en undskyldning og en fejlrettelse en måned efter. Suuuk.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Frouvne »

Angående kvaliteten af grafikken, så er jeg egentlig blevet imponeret over, hvad man kunne med så få midler, de gange jeg har haft min C64 ude for at test-køre den. Jeg syntes faktisk at det er flot, at man med så ringe en opløsning og så snæver en farvepalet kan lave grafik som nedenstående.
Morpheus.gif
Morpheus.gif (3.78 KiB) Viewed 9380 times
Og når så farverne skiftede, kunne der opnås nogle ret flotte effekter. Måske jeg er let at imponere...?!

Selve spiloplevelsen har jeg også være imponeret over selv her mange år efter. Der er selvfølgelig mange spil, der overhovedet ikke fungerer, men der er så sandelig også nogle, der kan gribe én, når man sidder overfor sin modspiller begge udstryret med et Arcade-joystick.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Gunness »

Der er så afgjort flotte ting iblandt, og det er da vildt, at en maskine, hvor toppen af poppen var det her på et tidspunkt:
Image og Image

senere kunne frembringe sådan noget som dette her:
Image og Image

Men det vigtigste er og bliver spilbarheden, og der er det dejlige ved de gamle spil jo, at man hurtigt kan få sit spil-fix. Det er ikke som med mange moderne spil, hvor man skal bruge 3-4 timer for at sætte sig ind i styringen og komme i gang :) Og så har emulatorer bare gjort livet uendeligt meget nemmere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Foppwin »

Hvis man ser på Faster than light, som man kan få for 10 euro på stream. Så kan man se, at moderne grafik ikke er en nødvendighed for, at få lavet en succes.

For dem som ikke har spillet FTL, så kan det varmt anbefales.
Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gratis Amiga 500+

Post by Mik »

Gunness wrote:Der er så afgjort flotte ting iblandt, og det er da vildt, at en maskine, hvor toppen af poppen var det her på et tidspunkt:
Grafik er ikke alt. Jeg husker tydeligt de mange timer vi kunne bruge på PONG:
Image
Image
Post Reply