Europa Universalis III - Hvilken expansion?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Europa Universalis III - Hvilken expansion?

Post by ozimek »

Der var vist været en del referencer til EU3 herinde, så måske nogen kan hjælpe mig ved at anbefale en expansion?

Jeg har spillet grundspillet en del, men kan ikke helt overskue de mange expansions. Hvilke(n) er bedst, og skal man starte et bestemt sted?

Bonusspørgsmål:
Gode steder at købe dem?

På forhånd tak.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Europa Universalis III - Hvilken expansion?

Post by Foppwin »

Det er nu mange år siden, at jeg har spillet EU3, men jeg elskede det spil, og havde meget morskab over at Danmark var badboy-of-europe. Frankrig var den anden stormagt, men så snart de erklærede krig, tog jeg deres områder i nordamerika og så var de villige til at erklære fred. :) Jeg prøvede aldrig nogle af udvidelserne, så jeg kan ikke hjælpe dig på den front.

Du skulle tage et kig på Crusader king 2. Her spiller man fra 1166 og 300 år frem. Ligeså detaljeret og svært som EU3, og ligeså fedt. Jeg har nu fået samlet Irland, og er ved at indtage Skotland, men har store problemer med at holde mine grever og biskopper nede - De har deres egne ambitioner :( Til det spil kan man få en udvidelse, så man kan spille Saladin (muslimer) og give de kristene bank. Skæg lille tvist.
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Europa Universalis III - Hvilken expansion?

Post by Sir William »

Jeg kan kun svare på dit bonusspørgsmål:

Købte nemlig selv complette edition her https://www.coolshop.dk/catalog?term=europa+universalis

Det er så snart 2 år siden og har endnu ikke fået det afprøvet, men måske jeg skal se at få det prøvet.

Fordelen med Coolshop er, at de tilbyder fri fragt.
Post Reply