Så er Eclipse landet i AppStore

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Dog "kun" til iPad.

Downloading NOW!

Hvor mange iPad + Digital Eclipse brugere kan vi egentlig mønstre herinde?
Sidst spillet:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by MesterLars »

Uha det skal jeg da også ha :)

Håber bare det er nogenlunde bugfrit.
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Brichs »

Nogen der kan afsløre, om det kører på en iPad1?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Jeg kan give besked mht iPad 1 når jeg er hjemme i aften. Men jeg mener AppShoppen afviser en, hvis man forsøger et installere på en enhed der ikke er understøttet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Foppwin »

Jeg har læst at den gør det, men informationen er ikke fra officiel side.

49 kr. Det er ikke så slemt.
Danny

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Jeg nåede lige en tur hjem, og den ser ud til at installere uden problemer på min "gamle" iPad.
Sidst spillet:
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by BlueSwan »

Købt!

Om jeg så får det spillet ved jeg ikke. Jeg har efterhånden temmelig mange brætspil apps som jeg end ikke har prøvet. Gider generelt ikke at spille spil på min ipad, eller på min PC, men gerne hvis det var imod andre herindefra!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by BlueSwan »

Skulle lige prøve et 6 mands spil mod fem AI spillere på den nemme setting. Lidt overraskende/skuffende blev jeg kun nr.3 selvom jeg besad det galaktiske center og havde den klart stærkeste flåde. Den AI spiller der vandt gjorde det via en Monolith strategi.

Man mangler lidt overblikket over spillet, men nu gad jeg heller ikke rigtig følge ordentlig med i hvad mine mange AI modstandere foretog sig. Det ville måske være anderledes imod "rigtige" modstandere. Er uanset hvad frisk på et asynkront spil imod andre herinde. Det vil sikkert tage en evighed, men det går vel heller ikke noget når man kan trække når det passer en.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Frouvne »

Stony wrote:Hvor mange iPad + Digital Eclipse brugere kan vi egentlig mønstre herinde?
+1 :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Nu vil jeg lige afprøve interfacet. Så opretter jeg nok et spil, som I skal være velkomne til at hoppe på.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Brichs »

Stony wrote:Nu vil jeg lige afprøve interfacet. Så opretter jeg nok et spil, som I skal være velkomne til at hoppe på.
Sig gerne til, hvordan det kører :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Det lader til at fungere upåklageligt. Der er en lille hurdle man skal over, når man lige skal lære hvor man finder de forskellige informationer. I den henseende er der IKKE tale om en ren digitalisering af brætspillet. Du ser f.eks. ikke at der bliver lagt små skiver på et hex-felt, for at markere at du har indflydelse. Eller en kube for at vise at en planet er befolket. Der skal man lige lære at afkode den digitale versions måde at vise tingene på. Men det kører glat og upåklageligt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by MesterLars »

Ja det er en fin implementering. Desværre crashede mit i et spil.. og hver gang jeg resumede det instant-crashede det igen :(

Men jeg gik gennemført to spil igår på medium og højeste sværhedsgrad.
Og jeg vandt heldigvis ikke :)

Ved ikke hvor godt Async vil fungere når man har de her "reaction faser" hvor man 19 ud af 20 gange bare passer igen?
Og i battles der jo godt kan køre i lang tid frem og tilbage med beslutninger om at assigne hits og retreat.

Så er jeg mere til at prøve "online mode".. feks i aften kl. 2030? :)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by BlueSwan »

Jeg er faktisk overrasket over hvor lang tid spillet tager, selv imod AI modstandere. Eller også er det bare mig der spiller langsomt.

Det er en rigtig god implementation - jeg synes dog det er en voldsom mangel at man ikke kan sætte systemet til at uddele racer tilfældigt. Det må de ordne i en update.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så er Eclipse landet i AppStore

Post by Stony »

Jeg har oprettet et Garmangames1 spil, men man kan åbenbart "kun" invitere folk via Gamecenter eller email. Jeg kan ikke passwordbeskytte det, og så bare lade folk hoppe på.

Jeg hedder Stony i Eclipse, og Bangmadsen i Gamecenter.
Sidst spillet:
Image
Post Reply