Diablo 3 Reaper of Souls

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by pytman »

Det er godt nok blevet forbedret siden jeg spillede det sidst, er startet forfra med en ny char. Og må sige det nye loot system vækker gode minder fra D2 dagene, nu mangler vi bare en in game Refn til SoJ currency ;) (hvis den ikke allerede er der)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Sir William »

Er også lige startet op på spillet igen, forsøger mig med en Monk.

Hvad er det nye ved Loot systemet?

Indtil videre har jeg bare bidt mærke i, at man får bonus ting når man klarer en quest. Erindrer jeg ikke fra da det kom frem.

Endvidere kunne jeg så se, at alt det min Demon Hunter og Barbarian havde samlet sammen af ting den gang for 1½ år siden, det er tilgængeligt for min Monk plus jeg startede ud med pokkers mange penge og smeden i New Tristan havde opretholdt sit lvl fra min tid med Demon Hunteren.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Myde »

Lootet er "smart" nu, så størstedelen af det loot der falder burde rulle med stats der matcher den karakter du spiller.

Der er ikke noget nyt i at man kan dele loot ml karakterer, det kunne man også før.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Sir William »

Myde wrote:Lootet er "smart" nu, så størstedelen af det loot der falder burde rulle med stats der matcher den karakter du spiller.

Der er ikke noget nyt i at man kan dele loot ml karakterer, det kunne man også før.
Så det smarte er, at det loot man får er noget man reelt selv kan bruge? Fik ellers en del bows i går og de er ikke synderligt meget værd for an monk.

Vidste godt det med at dele loot mellem karakter, men det gør det noget nemmere med økonomien i starten og giver vel en ubalance. Kunne jo reelt få min Demon Hunter til at lave noget godt udstyr til min Monk, hvor så kun lvl ville blive begrænsningen.

Er der andet jeg skal være obs på?

Og hvordan er udvidelsen? Er det værd, at kunne vælge en Paladin?
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by pytman »

Sir William wrote:
Myde wrote:Lootet er "smart" nu, så størstedelen af det loot der falder burde rulle med stats der matcher den karakter du spiller.

Der er ikke noget nyt i at man kan dele loot ml karakterer, det kunne man også før.
Så det smarte er, at det loot man får er noget man reelt selv kan bruge? Fik ellers en del bows i går og de er ikke synderligt meget værd for an monk.

Vidste godt det med at dele loot mellem karakter, men det gør det noget nemmere med økonomien i starten og giver vel en ubalance. Kunne jo reelt få min Demon Hunter til at lave noget godt udstyr til min Monk, hvor så kun lvl ville blive begrænsningen.

Er der andet jeg skal være obs på?

Og hvordan er udvidelsen? Er det værd, at kunne vælge en Paladin?
Du kan ikke lavere bedre gear til din low lvl på en højere lvl char. Og jeg har so far spillet til lige efter magdar og har kun lavet 2-3 ting til mig selv, resten er fundet.. Loot systemet er smartere end før.. Eneste minus jeg kan se i det er at jeg som caster class har rimelig svært ved at finde gear til min merc. og her har jeg lavet lidt våben osv..

Men det nye sværdhedsgrad system ting gør det meget mere interrasant og spille, der er en del mobs der er blevet meget mere balanceret end før, tænker her specielt på wasp i ørken området, de var sindssygt sidst jeg spillede, men blevet meget mere vel balanceret nu. Og den nye adventure mode skulle efter sigende være awesome og gøre spillet mindre kedeligt-grindy..

Ang. Udv. Er jeg som sagt kun i 2. Act. og har ikke prøvet den nye char endnu.

-Jesper
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Sir William »

Adventure mode?

Hvad er det og er det noget der er kommet med udvidelsen eller er det også i grundspillet?

Gik jo bare ind for at oprette en ny karakter og så startede jeg bare på et normalt eventyr.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Stony »

Loot systemet er forbedret på den måde, at hvis din primært ønsker eksempelvis DEX på dine ting, så vil det være det du oftest får. Førhen kunne man få nogle obskure kombinationer så som STR og INT samtidig, hvilket er de færreste der sætter pris på. Nu er det i det mindste en sammensætning af ting som du har en nogenlunde chance for at have glæde af. Der er stadig ting du ønsker dig mere end andet, men det er ikke som før hvor 98% af alt loot ikke kunne bruges til andet end at sælge eller lave komponenter ud af..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Goblen »

Jeg ender der nok :-) Men det bliver om et par uger. Er ved at spille en Barbarian op (level 54 tror jeg nok)...

Men det er stadig Eve Online der trækker.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Sir William »

Puha, hygge mig med min Monk men det går stille og roligt, er ikke færdig med første chapter og er kun lvl 12.

Den gang jeg startede ud i DIII, da det kom frem, gennemførte jeg Normal med en Demon Hunter, men havde svært ved at motivere mig selv til at fortsætte da jeg havde gennemført historien en gang. Så endte på lvl 37. Historien gentog sig med en barbarian som så endte på lvl 35.

Så hvis jeg skal op i lvl, så skal jeg gennemspille spillet mindst 2 gange per karakter.

Dermed kommer spørgsmålet? Hvad er motivationen til at gennemspille spillet igen og igen med den samme karakter. Der sker vel ikke noget som ikke skete på Normal niveau? Så historien er den sammen, men monstrene er bare lidt stærkere.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Robert »

Sir William wrote:Dermed kommer spørgsmålet? Hvad er motivationen til at gennemspille spillet igen og igen med den samme karakter. Der sker vel ikke noget som ikke skete på Normal niveau? Så historien er den sammen, men monstrene er bare lidt stærkere.
Det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg venter spændt på et godt svar :mrgreen:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Myde »

Sir William wrote:Dermed kommer spørgsmålet? Hvad er motivationen til at gennemspille spillet igen og igen med den samme karakter. Der sker vel ikke noget som ikke skete på Normal niveau? Så historien er den sammen, men monstrene er bare lidt stærkere.
Når du har været hele vejen igennem første gang (incl udvidelsen) får du adgang til adventure mode, uanset level. Det synes jeg er ret underholdende, både at lave de her forskellige bounties og at lave rifts.

Bounties kan være alt fra at skulle gennemføre en specifik event, til at nakke 100 mobs og en boss eller alt muligt andet. Rifts er totalt random "dungeons", hvor der er op til 10 levels af random sammensætninger af miljø og monstre, med en "rift boss" der spawner når man har nakket et vist antal monstre.

Derudover synes jeg også det nye sværhedsgradssystem virker rigtig godt, så man netop ikke længere skal spille hele vejen igennem før man kan "skrue op".
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Sir William »

Det lykkedes i aftes for min Monk, at slå Diablo ihjel på meget kort tid. Han gør selvfølgelig også 3.600 skade og 1.500 Dex med sit nuværende udstyr, men huskede ikke lige at det var så nemt at slå Diablo ihjel da jeg spillede det for 1½ år siden. Der erindrede jeg, at jeg flygtede og måtte holde ham på afstand med min Demon Hunter.

Kunne bare stå lige op ad ham og så bare slå løs, fordi at jeg generede rimelig meget health per slag i forhold til den skade jeg kunne få påført.

Enten er det blevet nemmere på Normal eller også har jeg bare fået lavet et ganske imponerende lvl 38 Monk build. Dødede en gang undervejs og det var bare ren og skær uopmærksomhed i starten.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Myde »

Før de ændrede sværhedsgraden husker jeg normal som ret nemt. Jeg døde meget få gange på hele første gennemspilning.
Efter de ændrede det har jeg spillet en enkelt ny karakter op fra bunden, der må jeg nok indrømme at jeg havde skruet op for sværhedsgraden i løbet af spillet, før jeg nåede diablo første gang, så husker ikke hvor "nem" han er på normal på jeg indrømme.

edit: monk tager også 30% mindre skade end DH gør, ligesom barbarian
Tjekkers
Posts: 5
Joined: Tue Oct 09, 2012 5:14 pm

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by Tjekkers »

Hej, nu har jeg fået bestilt diablo 3 udvidelsen og håber at møde nogen af jer derinde.
:-)

Mvh.
Jeppe / tjekkers
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Diablo 3 Reaper of Souls

Post by SmiteMeister »

HVad giver den dér reaper udvidelse ud over et akt mere? er loot 2.0 ikke den vigtigste forbedring af spillet?
Post Reply