Magi & Sværd

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Magi & Sværd

Post by Sir William »

William - min søn på 7 år - har fået en pædagog i sin SFO som hver dag spiller Magi & Sværd med dem som gider. William er fuldstændig fordybet i dette spil og snakker rigtig meget om det hver aften.

Så var det jeg tænkte på om der var nogen der kunne anbefale lignende rollespil, som jeg kan spille med ham i vores ferie. Spillede selv som barn nogle eventyr, hvor man læste en bog og så skulle løse opgaver fra D&D universet med terninger og papir. Ved bare ikke om de stadig kan fås.

Derfor spørger jeg herinde.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Magi & Sværd

Post by weilmann »

Sværd og Trolddom-bøgerne eller de der ligner, kan godt bruges til far+søn-hygge (jeg mener; NOGEN skal jo tegne kortet;-)
-Og der er stadig masser af folkebiblioteker der ligger inde med dem.

Hvis I vil kaste jer på rollespil er der lette regler at finde i Rauff-Nielsen brødrenes "Politikens bog om rollespil", og Merlins "Magi og Sværd" er også at finde på bibliotekerne.
Mvh
Martin
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Magi & Sværd

Post by Michael_Olsen »

Der er en del som sværger til Ulvevinter: http://rollespilsforlaget.dk/?id=313354

Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt at det skulle passe til 7-12 årige. Det er ihvertfald et kig værd.
I starten af April har Fantask et arrangement inde i Værløse Kulticenter. Sidste år ved samme lejlighed var der mulighed for at kigge / prøve / købe spillet, og vist også snakke med forfatteren.

Skulle din vej komme forbi Ringsted har jeg et par håndfulde af de eventyr bøger du nævner, for eksempel Sværd og Troldom og Forums Eventyrbøger, og du skal være velkommen til at låne dem.
Du skulle også kunne finde dem på biblioteker som Weilmann siger.

Snakker vi brætspil ville jeg personligt kigge efter et brugt dansk Heroquest. Men det er bare mig : - )
Image
Post Reply