Child of Light

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Child of Light

Post by Gunness »

Er der andre end mig, der har kigget på Ubis nye Child of Light? Jeg tænker, at det kunne være fint sammen med mine unger. Det ser virkelig godt og eventyragtigt ud.
Image Image
Trailer

Spørgsmålet er, om man mon skal nuppe det på pc eller konsol (Xbox 360)? Jeg tænker umiddelbart, at styringen passer bedst til konsol?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Child of Light

Post by Gunness »

Hvis nogen vil læse mere, er spillet blevet skamrost på bl.a. Gamereactor og i Politiken.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Child of Light

Post by digter »

Det ser da meget interessant ud må jeg indrømme, men herhjemme spiller vi kun analoge spil :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Child of Light

Post by Gunness »

Ok. Hjemme hos os er vi glade for begge ting - brætspil og elektroniske (på alt fra C64 og Nintendo til PC og Xbox) :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Child of Light

Post by netsapiens »

Jeg har kigget på det, men jeg orker ikke at sidde og oversætte alle tekster til den yngste, så foreløbig er det kun på min steam wishlist, og så bliver det nok købt når det er på tilbud.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Child of Light

Post by Jonezy »

Child of Light er højt på min radar, da det nemlig også er ude på min favorit konsol Nintendo Wii U, men min videospil backlog er massiv lige nu, så jeg venter nok lidt med Child of Light.

Det er dog fedt at se, at et stort spil firma som Ubisoft lader nogle af deres folk lave sådan nogle mindre projekter, hvor de rigtig kan udfolde sig.

De bruger Rayman Legends enginen til dette spil og hvis man er til platform spil og ikke gider Mario, så kan det varmt anbefales.

Giv endelig en tilbagemeldning, hvis I kaster jer ud i det derhjemme Gunness.
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Child of Light

Post by pytman »

Det er super skønt spil, dig ved jeg ikke om det er tiæ yngre spillere..

ALT dialog er rim vers, så der er en del alternative måder ting bliver sagt på. Også steder hvor jeg må stå af og slå betydninger af ord op.
Hvilket også er det eneste minus jeg endnu har fundet i spillet.. Pga alt skal rime, prøver de for meget og nogle sætninger er virkelig underlige og snørklet..

Og jeg kan bedst lide det på pc. Man skal styre både pigen og en firefly ven og det er ikke nemt på en 360 controller, men om man kan spille det co op må jeg være dig svar skyldig.

Men spillet i sig selv er vidunderligt, og super sødt.. Jeg har indtil nu lagt 6 timers tid i det og tror måske jeg er lidt over halt igennem det.. Mener at have hørt det er et 8-10 timers spil. Men jeg udforsker også alt og skal helst finde ALT lore så er nok ikke inden for den tidsramme de regner med..

Just my 2 cent..
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Child of Light

Post by Gunness »

Vi endte med Xbox-versionen - og til 110 kr. er det altså et fund. Mand, hvor er det gennemført. Voldsomt kompliceret er det ikke, men stemningen er tommetyk, og som familieunderholdning tager det kegler.

Mht oversættelse er der nu ikke så meget tekst, at det gør noget, og det fungerer fremragende som coop. Jeg styrer Aurora, mens min datter på 9 styrer den lille, noget mindre komplicerede ildflue, og knægten på 5 bare følger med og er vildt optaget af historie og billeder.

Mine allervarmeste anbefalinger :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply