A trip down memory lane

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

A trip down memory lane

Post by Stony »

Jeg rendte lige på Lords of Midnight samt Doomdark's Revenge. En eller anden gut har formået at lave en Spectrum emulator, der kan køre i en almindelig browser.

Hold nu op jeg brugte mange timer på disse spil som teenager tilbage på min trofaste ZX Spectrum.

Er der andre der har været bidt af dem?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: A trip down memory lane

Post by Stony »

Uuuuuuhhhhh. This turned out to be a trip down a deep rabbithole. Begge spil er blevet genudgivet i lidt pænere udgaver på PC, iOs og Android.

Downloading now. :)
Sidst spillet:
Image
RasJer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 204
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:05 am
Location: Slangerup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: A trip down memory lane

Post by RasJer »

Tak for tippet, jeg vil straks gå igang med at søge...
Man kan godt gå hen og savne gummiknapperne på den lille maskine :-)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: A trip down memory lane

Post by Gunness »

Jeg spillede en hel del Lords of Midnight på min C64, uden dog nogensinde at blive rigtig god til det. Tror ikke helt jeg havde tålmodigheden til det langsomme tempo. Siden har jeg leget med Doomdark's Revenge via Spectrum-emulator. Synd, at Singleton aldrig fik lavet Eye of the Moon færdig.

Til gengæld fik han lavet de to Midwinter-spil til bl.a. Amiga, og det var rendyrket sandkasse, dengang i de tidlige 90'ere.

Jeg har altid været fascineret af de programmører, der formåede at komme kæmpe spiloplevelser ned på næsten ingen plads på de tidlige computere. Elite, The Sentinel (10.000 baner på 20K på en BBC!) og ikke mindst Lords of Midnight. Jeg mener... kig lige på kortet over spillet på en ydmyg 8-bit maskine. Wow :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: A trip down memory lane

Post by netsapiens »

Jeg forlænger din memorylane (og din aften) med Internet Arcade
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: A trip down memory lane

Post by Stony »

Arcade spil var noget jeg dyrkede før jeg selv fik computer. Men de siger mig ikke rigtig noget idag.

@Gunness: The Sentinel, der kan du få en gratis klon på PC'en: http://johnvalentine.co.uk/zenith.php?art=index
Og hvis du har fornøjelse af det, er der mulighed for at donere lidt til manden bag spillet lidt længere nede på siden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: A trip down memory lane

Post by Gunness »

Jeg har prøvet pc-klonen, men holder mig til Amiga-versionen, da jeg synes atmosfæren er bedre i den. Har også spillet på BBC og C64, men der er opdateringen simpelthen for langsom. Men selve konceptet er eminent, synes jeg.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply