Co-op - hvad kan du anbefale?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
paragondk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Oct 08, 2012 12:32 pm

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by paragondk »

Trine spillene er rigtig gode co-op spil. Virkelig gode, faktisk. Start dog med etteren, da den for nylig har fået en grafik-opdatering så den er næsten ligeså smuk som toeren.

Diablo 3 er også en mulighed. Civilization og Beyond Earth hvor man er på hold sammen.

Min kone og jeg spiller også en del adventure-games sammen, men vi har også spillet Xcom spillene, hvor vi styrer nogle af soldaterne hver især.

Spelunky er mit favoritspil for tiden, og det kan også spilles co-op.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

paragondk wrote:Trine spillene er rigtig gode co-op spil. Virkelig gode, faktisk. Start dog med etteren, da den for nylig har fået en grafik-opdatering så den er næsten ligeså smuk som toeren.

Diablo 3 er også en mulighed. Civilization og Beyond Earth hvor man er på hold sammen.

Min kone og jeg spiller også en del adventure-games sammen, men vi har også spillet Xcom spillene, hvor vi styrer nogle af soldaterne hver især.

Spelunky er mit favoritspil for tiden, og det kan også spilles co-op.
Tak for forslagene! Jeg tror, jeg satser på Trine-spillene i første omgang... medmindre han lokker mig til at investere i Diablo 3, som han selv foreslog (det er bare ikke på Steam, hvilket irriterer mig).
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by netsapiens »

Andrea wrote:
paragondk wrote:Trine spillene er rigtig gode co-op spil. Virkelig gode, faktisk. Start dog med etteren, da den for nylig har fået en grafik-opdatering så den er næsten ligeså smuk som toeren.

Diablo 3 er også en mulighed. Civilization og Beyond Earth hvor man er på hold sammen.

Min kone og jeg spiller også en del adventure-games sammen, men vi har også spillet Xcom spillene, hvor vi styrer nogle af soldaterne hver især.

Spelunky er mit favoritspil for tiden, og det kan også spilles co-op.
Tak for forslagene! Jeg tror, jeg satser på Trine-spillene i første omgang... medmindre han lokker mig til at investere i Diablo 3, som han selv foreslog (det er bare ikke på Steam, hvilket irriterer mig).
Drop Diablo og spil Path of Exile eller Torchlight 2 istedet. Ikke at Diablo er dårligt, men Path of Exile er gratis og mindst ligeså "interessant" og har samme udfordring. Torchlight 2 har bare fedt artwork, og løser samme problemer også, men har ikke samme varige tiltrækning. Og så er de begge på Steam :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

netsapiens wrote: Drop Diablo og spil Path of Exile eller Torchlight 2 istedet. Ikke at Diablo er dårligt, men Path of Exile er gratis og mindst ligeså "interessant" og har samme udfordring. Torchlight 2 har bare fedt artwork, og løser samme problemer også, men har ikke samme varige tiltrækning. Og så er de begge på Steam :)
Torchlight har jeg prøvet, men jeg må indrømme, at jeg hurtigt kedede mig - det blev for ensformigt. Path of Exile kender jeg ikke, så det må jeg hellere tjekke ud.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by netsapiens »

Jeg skammer mig over at have glemt at nævne Chariot i den her tråd :(

https://www.youtube.com/watch?v=nkDhEfEOEmI
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

netsapiens wrote:Jeg skammer mig over at have glemt at nævne Chariot i den her tråd :(

https://www.youtube.com/watch?v=nkDhEfEOEmI
Nuttet! :mrgreen:
User avatar
Sheisserick
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 43
Joined: Sat Nov 02, 2013 7:26 pm
Location: Nordjylland
Contact:

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Sheisserick »

Hvis ikke det skal være First Person Shooters, kan jeg varmt anbefale, den nye version af klassikeren: "Bionic Commando Rearmed".

Man spiller på samme computer, med Splitscreen hvis man bevæger sig for langt fra hinanden. Flere steder kræves der teamwork for at komme videre.
Rub me for good luck
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

Sheisserick wrote:Hvis ikke det skal være First Person Shooters, kan jeg varmt anbefale, den nye version af klassikeren: "Bionic Commando Rearmed".

Man spiller på samme computer, med Splitscreen hvis man bevæger sig for langt fra hinanden. Flere steder kræves der teamwork for at komme videre.
Det må jeg tjekke. Tak for tippet :)

Jeg kan i øvrigt røbe, at vi er gået i gang med at spille Diablo 3.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Sir William »

Andrea wrote:
Sheisserick wrote:Hvis ikke det skal være First Person Shooters, kan jeg varmt anbefale, den nye version af klassikeren: "Bionic Commando Rearmed".

Man spiller på samme computer, med Splitscreen hvis man bevæger sig for langt fra hinanden. Flere steder kræves der teamwork for at komme videre.
Det må jeg tjekke. Tak for tippet :)

Jeg kan i øvrigt røbe, at vi er gået i gang med at spille Diablo 3.
Så skal du være opmærksom, hvis du bruger et AMD grafikkort. Gik selv i gang for nylig - med mit opdaterede AMD grafikkort - og når man kommer til 2. del af historien, den del med kejseren, er der et område hvor det ikke er muligt at komme igennem. Skærmen fryser - men du kan stadig bruge din figur - på de computere med AMD kort. Det er et kendt problem og der er et workaround, hvis det frister.

Jeg er selv strandet der med min heksedoktor og det er rimelig øv!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by Andrea »

Sir William wrote: Så skal du være opmærksom, hvis du bruger et AMD grafikkort. Gik selv i gang for nylig - med mit opdaterede AMD grafikkort - og når man kommer til 2. del af historien, den del med kejseren, er der et område hvor det ikke er muligt at komme igennem. Skærmen fryser - men du kan stadig bruge din figur - på de computere med AMD kort. Det er et kendt problem og der er et workaround, hvis det frister.

Jeg er selv strandet der med min heksedoktor og det er rimelig øv!
Tak for advarslen! Det har jeg ikke, så jeg håber, jeg er safe :)
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Co-op - hvad kan du anbefale?

Post by SmiteMeister »

Clandestine
Post Reply