Page 1 of 2

Civilization VI

Posted: Sun Aug 21, 2016 1:35 pm
by Stony
Så er der præcis to måneder til juleaften. :)

Det er forudbestilt, og jeg regner med at tage dagen fri fra arbejde. Hvilket slet ikke burde være nødvendigt. På sådan en dag, bør der være international helligdag. :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=FTyIjGrmKw8

Re: Civilization VI

Posted: Sun Aug 21, 2016 9:43 pm
by Sir William
Puha, ser meget lovende ud men også meget anderledes fra tidligere udgaver.

Har spillet talløse timer Civ V, så må jo så bare også eje VI.

Men synes ikke rigtig jeg fik noget indtryk af teknologi delen i den film andet end, at det så ud som om at det udviklede sig parallelt, så man forskede flere forskellige teknologier af gangen alt efter ens bys udvikling.

Nå, må jo bare vente.

Re: Civilization VI

Posted: Sun Aug 21, 2016 10:40 pm
by Stony
Hvis du søger efter Civilization VI på Youtube, finder du en del andre videoer. Teknologi-delen kan man også få et indblik i, selv om alting jo stadig kan nå at blive ændret inden release.

Den største forskel er at der nu er to tech-træer, som har hvert sit fokus.

Dertil kan du opnå et boost i en given teknologi, ved bestemte begivenheder. Eksempelvis hvis du nedkæmper en enhed med ranged attack (jeg mener de brugte Slinger som eksempel), vil du kunne få et boost i udvikling af Archer.

Re: Civilization VI

Posted: Thu Sep 29, 2016 1:22 pm
by DrMercy
Må håbe de har lært noget fra lanceringen af Civ 5... 8) det var en katastrofal version de dér fik released :(

Men ja, Civ 6 ser super ud på så mange punkter. Virker virkeligt som nogle gode ideer med 2 træer (tech og kultur), den måde hvorpå man kæmper om at få great people, den måde hvorpå hele goverment systemet virker og at byerne nu ogå flytter ud af bymidten :)

Re: Civilization VI

Posted: Tue Oct 11, 2016 9:19 pm
by Lyng
DrMercy wrote:Må håbe de har lært noget fra lanceringen af Civ 5... 8) det var en katastrofal version de dér fik released :(

Men ja, Civ 6 ser super ud på så mange punkter. Virker virkeligt som nogle gode ideer med 2 træer (tech og kultur), den måde hvorpå man kæmper om at få great people, den måde hvorpå hele goverment systemet virker og at byerne nu ogå flytter ud af bymidten :)

Ja det nye distriktssystem virker rigtig interessant.

Re: Civilization VI

Posted: Tue Oct 18, 2016 6:28 am
by Stony
Så kan der preloades i Steam. Men det er selvfølgelig kun relevant, hvis man er den lidt utålmodige type... :D

Re: Civilization VI

Posted: Tue Oct 18, 2016 8:23 am
by Stony
...og jeg kan se at der i Europa bliver låst op for spillet natten mellem torsdag og fredag når klokken slår midnat i England. Så det giver kl. 01.00 i Danmark. Det gider jeg så nok ikke sidde oppe og vente på, så det må blive fredag morgen.

Re: Civilization VI

Posted: Tue Oct 18, 2016 5:47 pm
by Taibi
Jeg er også lige hoppet på og har pre-loadet.

Men, nej, jeg venter heller ikke oppe på at spille. :D

Re: Civilization VI

Posted: Sat Oct 22, 2016 10:13 am
by Sir William
Spændt på at høre, hvad I synes?

Re: Civilization VI

Posted: Sat Oct 22, 2016 12:11 pm
by thomassvan
Bedste Civ so far ud fra de par timer jeg nåede at spille i går.

Det er lang tid siden jeg har været tvunget til at tænke så meget over udviklingen af byer.

Re: Civilization VI

Posted: Sat Oct 22, 2016 1:22 pm
by Taibi
Jeg har ikke haft tid til at spille endnu - plus - worst timing ever - så har jeg fået problemer med min muse-arm... :?

Re: Civilization VI

Posted: Mon Oct 24, 2016 10:04 am
by Stony
Rigtig godt førstehåndsindtryk. Jeg har dog et par enkelte minusser i bogen. Jeg synes ikke AI'en har ret meget at prale over. Jeg tog lige et prøve spil, og kastede mig derefter ud i mit første "rigtige" spil. Jeg lagde ud med sværhedsgraden "King", og er på ingen måde udfordret. Der er dog flere niveauer, så der er håb endnu.

Til gengæld tager AI'en ret lang tid til sine ture, så hvis man selv er i en fase, hvor de fleste ting bare kører lidt af sig selv, kan der godt være nogle ture hvor man bare trykker "Næste tur", og så går der rask væk 30 sekunder med at AI'en laver sine træk. I hvert fald på kort med mange modstandere. Så kan man trykke "Næste tur" igen, og vente 30 sekunder mere. :x

Jeg håber det er noget de fremadrettet kan få gjort noget ved.

Re: Civilization VI

Posted: Fri Nov 11, 2016 9:38 am
by SmiteMeister
Jeg har prøvet et 7 personers spil, og det var enormt sjovt og helt uden fejl i en weekend. Alle tidligere civs har før eller siden haft nedbrud i multiplayerspil som gjorde det umuligt at fortsætte på et tidspunkt, bare ikke civ6! virkeligt godt.

Men der stadig mange dumme bugs. Fx. erklærede kineserne krig imod mig, selvom jeg selv var kineser. Men disse bugs er ikke ødelæggende og jeg går stærkt ud fra de vil blive rettet.

AI'en derimod er ELENDIG! og der skal virkeligt noget arbejde til fra firaxis side til at rette op på den. Fuldstændig clueless troppebevægelser og produktion af ting og sager og åndsvage diplomatiske udmeldinger som ingen mening giver. Der er jeg mindre optimistisk, om det vil lykkes dem at bringe dem op på en en bare nogenlunde standard.

Re: Civilization VI

Posted: Fri Nov 11, 2016 9:49 am
by Stony
Jeg synes AI'en over årene generelt har været for nedadgående. Jeg gætter på at det er efterhånden som man har introduceret flere ting, der skal regnes ind i det store billede, at overblikket skrider, og det bliver sværere at regne sig frem til den optimale beslutning. Jeg har læst mig frem til, at det faktisk er muligt at tweake det meget, og at det med stor sandsynlighed også vil blive gjort. Jeg krydser fingrene. Jeg mangler kun at vinde over AI'en på allersværeste niveau. De andre har jeg slået. Desværre.

M.h.t. At der blev erklæret krig fra Kina mens du selv spillede Kina, tror jeg ved hvad der skete. Jeg har selv oplevet det. En civilisation du har mødt erklærer krig, og de har en allieret du endnu ikke har mødt. Så kommer krigserklæringen fra denne allierede ikke fra dem, men "fra dig selv". Jeg gætter på at det er en fejl der bare skal ryddes op.

Re: Civilization VI

Posted: Fri Nov 11, 2016 9:55 am
by SmiteMeister
Ja, der er mange alm. bugs som skal irones væk, dem er jeg ikke så bekymret for. Men den dybt åndsvage ai kan jeg bare ikke forstille mig kan blive særligt god :(

Kan man vinde deity level med andet end krig? For det er netop i krig at ai'ens begrænsninger er størst.