Le Havre

Her kan man diskutere og efterspørge strategier til konkrete spil såvel som foretage mere generelle diskussioner om strategi og taktik.
Post Reply
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Le Havre

Post by Helvard »

Forleden lykkedes det at samle 3 andre til et spil le Havre. Jeg har spillet en enkelt gang 4 spillere og et par gange 2 spiller herhjemme, så jeg så frem til at prøve nye strategier. Jeg gik (lidt for meget) op i at lave nogle dyre varer der kunne shippes, for det meste steel og coke (og hides som et bi-produkt). Min kammerat fokuserede næsten kun på bygninger og vandt stort.

Jeg sidder tilbage med lidt den samme følelse som efter Puerto Rico, at der er for lidt incitament til at fokusere på shipping, da det er bygninger man tjener de store penge ved. Hvad er jeres erfaring med dette? Skal jeg bare vænne mig til at Le Havre er (endnu) et bygge-spil og ikke et shippe-spil?

Jeg er dog stadig rigtig glad for at spille Le Havre, jeg synes der er rigtig mange taktiske overvejelser og er helt sikkert ikke færdig med at spille det, nu er mission så bare at blive god til det :)
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Le Havre

Post by Aratar »

Jeg tror ikke, man kan sige, at Le Havre er et shippingspil. Til gengæld er shipping-bygningen en meget vigtig bygning, som kan give et godt supplement af point. Min erfaring er, at man helst skal have point fra lidt af hvert for at kunne vinde, fortrinsvis bygninger, gerne med bonuspoint, og så lidt fra shipping og skibe oveni.
Image
User avatar
Helvard
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon May 01, 2006 4:12 pm
Favoritspil: Agricola, Le Havre, Race For The Galaxy, Carcassonne, Twilight Struggle
Location: Århus C
Contact:

Re: Le Havre

Post by Helvard »

Nej, det er nok det jeg skal vænne mig til. Som en co-designer sagde det på BGG, så er Le Havre ikke et shipping-spil, men et spil om ships..

Nå, men adopt, adapt and improve som Monty Python ville sige det, så jeg skal lige have lidt flere spil under vesten for at komme med næste vurdering...så er udfordring at finde nogen der vil spille det med mig :)
Thomas Helvard, Århus
Mejlgade for Brætspil
Min Spilsamlig
--------------
Image
Post Reply