War of the ring Collectors Edition

Her kan man diskutere og efterspørge strategier til konkrete spil såvel som foretage mere generelle diskussioner om strategi og taktik.
Post Reply
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

War of the ring Collectors Edition

Post by TheFatH0BBIT »

Hej.

Hvad er jeres strategi når i spiller som shadow player WotR (Collectors Edition)?

mvh
Thomas
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by qute »

TheFatH0BBIT wrote:Hej.

Hvad er jeres strategi når i spiller som shadow player WotR (Collectors Edition)?

mvh
Thomas
Bremse ringen så meget som muligt og indtage Minas Tirith, så fellowship ikke kan slappe af der :D
Men det kommer jo også an på hvad den gode spiller foretager sig :wink:

Som free people vil jeg prøve at flytte ringen 2 gange per tur.

Håber det hjælper
Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by TheFatH0BBIT »

Er Minas Tirith så det første sted du sætter et angreb ind? Synes tit at det bliver nogle svære kampe der. Hvilke nation smider du krig først, og hvor længe venter du før du tager den i krig?
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by qute »

TheFatH0BBIT wrote:Er Minas Tirith så det første sted du sætter et angreb ind? Synes tit at det bliver nogle svære kampe der.
Ja. Der er jo en kæmpe hær lige ved døren.
Og rohan synes jeg også er nogenlunde at indtage.

Som Sauron skal man passe på med at angribe med for få styrker eller angribe dobbelt ved at nedgradere en elite unit.
Noget af det vigtigste er også at sørge for at Free people spilleren overholder reglerne! :D
Det lykkedes mig desværre altid at snyde ved at skaffe nye enheder før nationen er i krig :evil:

TheFatH0BBIT wrote: Hvilke nation smider du krig først, og hvor længe venter du før du tager den i krig?
Free people?
Rohan og Minas Tirith.


Hvad er dine erfaringer? :D
Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by TheFatH0BBIT »

Hvad mener du med at angribe dobbelt? Stopper du et siege angreb efter første runde, for ikke at skulle af med en elite?


Som Shadow player vil jeg gerne minimere modstanderens terninger = moves. Derfor vil jeg helst undgå at han kan få Gandy the white eller Galadriel i brug (samt at minimere galadriels brug af ringe til at fjerne øjne). Aragon kan jeg ikke gøre så meget ved, da han er temmelig nem at få. Derfor vil jeg helst ikke have nogen minions ind i spillet, eller sauron i krig før jeg er klar til at indtage Lorien. Min tanke er at 1 terning for gandy/galadriel, er en for stor procentvis forøgelse i forhold til den ekstra terning som sauroman/the whitch king giver til shadow player. Balrog'en giver jo en uden at free people kan få en. Således kan man holde forholdet på 8 terninger til shadow player mod de godes 4 (5 med aragon), i største delen af spillet.

Så derfor vil jeg gerne starte med at bruge min haladrim, så har jeg hurtigt taget Dol Amrot og Pelegir, og kan opruste mod nord. Samtidig har han kun fået Gondor i krig. Denne strategi afhænger bare meget af de event cards man trækker, og er derfor ikke nødvendigvis særlig god.

Som Free people player, sørger jeg for at flytte ringen mest muligt, mens det "bare" handler om at holde ud :D
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by qute »

TheFatH0BBIT wrote:Hvad mener du med at angribe dobbelt? Stopper du et siege angreb efter første runde, for ikke at skulle af med en elite?
Nogle gange ja. Der er tid nok i min mening.
Der er et max på 10 units per felt. Jeg har oplevet mange gange at shadow player angriber en gang for meget og så free people angriber ud af borgen og udrydder 3-4 enheder med hjælp fra et kort.
Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by TheFatH0BBIT »

okay.

I hvilken rækkefølge tager du dine nationer i krig (som shadow player)? Og har du nogle tanker om hvornår du sætter diverse minions ind?
User avatar
Bagginzz
Posts: 5
Joined: Fri May 06, 2011 2:26 pm

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by Bagginzz »

TheFatH0BBIT wrote:Hej.

Hvad er jeres strategi når i spiller som shadow player WotR (Collectors Edition)?

mvh
Thomas

Jeg plejer bare at vinde over ham jeg spiller med - det går helt af sig selv... :D
Jeg siger kun to tal: 8 og 2... :lol:
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the ring Collectors Edition

Post by TheFatH0BBIT »

some people... :evil:
Post Reply