Seneste anmeldelser her på siden

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

I de seneste dage er følgende fem spil blevet anmeldt her på siden:

6 Nimmt! af Wolfgang Kramer (1994)

Attika af Marcel-André Casasola Merkle (2003)

Conquest of Planet Earth af Jason Hill (2011)

Forbidden Island af Matt Leacock (2010)

Friedrich af Richard Sivél (2004)

Alle anmeldelserne er tilgængelige via vores forside.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

... siden da er beskrivelser af følgende spil kommet til:

- Schnapp zu!

- King of Tokyo

- Flix Mix

- Mansions of Madness
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Jonezy »

King of Tokyo kom da lige på min radar. Ligner en sjov og hurtig filler. Godt arbejde Frouvne. :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Jonezy wrote:King of Tokyo kom da lige på min radar. Ligner en sjov og hurtig filler. Godt arbejde Frouvne. :)
Takker! Godt at høre, at de bliver læst og måske endda kan inspirere lidt! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Stunke »

Har I en skabelon I gerne vil have anmeldelserne skrevet over, eller kan man tilbyde i den form man nu en gang selv synes passer en bedst?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Har I en skabelon I gerne vil have anmeldelserne skrevet over, eller kan man tilbyde i den form man nu en gang selv synes passer en bedst?
Jeg syntes, at der kan være god argumenter både for og imod brugen af en skabelon. P.t. har vi ikke en sådan, men jeg vil ikke udelukke, at den dukker op på et tidspunkt. Så lige nu skal du være hjertens velkommen til at skrive anmeldelser i præcis det format, der passer bedst til dit temperament og din skriveform. Anmeldelser kan enten postes i denne sektion eller sendes til kontakt@germangames.dk. Er du eller andre interesserede i at skrive på lidt mere fast basis, vil det være muligt at få et fast login til portalen, så man selv kan poste anmeldelserne. Jeg gør dog også gerne dette arbejde. Skriv en besked til mig, hvis der er behov for et login, så finder vi ud af det! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Stunke »

Ok, jeg laver et write-up på twilight struggle, Call of Cthulhu;LCG og Commands and Colours; Ancients (med tiden, det bliver ikke lige i dag alt sammen). Så må vi se om formatet kan bruges.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Ok, jeg laver et write-up på twilight struggle, Call of Cthulhu;LCG og Commands and Colours; Ancients (med tiden, det bliver ikke lige i dag alt sammen). Så må vi se om formatet kan bruges.
Det vil jeg se meget frem til! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Brichs »

Ja, jeg har i hvert fald også tænkt mig at få smidt nogle anmeldelser over bordet snart. Eventuelt også nogle tilbageblik på ældre spil.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Helle »

Brichs wrote:Ja, jeg har i hvert fald også tænkt mig at få smidt nogle anmeldelser over bordet snart. Eventuelt også nogle tilbageblik på ældre spil.
Det lyder rigtigt dejligt. Faktisk er det lidt sjovt for mig at læse om et spil, som det sidste du anmeldte - du peger på alle de ting, der gør, at jeg tænker ... uaha nej da. Men alligevel er det svært ikke at blive smittet en lille smule af din begejstring.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Ja, jeg har i hvert fald også tænkt mig at få smidt nogle anmeldelser over bordet snart. Eventuelt også nogle tilbageblik på ældre spil.
Det lyder rigtig dejligt! :D Selvom mange af os herinde er meget fokuseret på de aller-nyeste spil, er der ikke nogen grund til at tro, at alle andre har det på samme måde. Og særlig folk der kommer til hobbyen vil jeg da langt hellere anbefale et spil, der har vist sin soliditet. Endvidere er min fornemmelse at spillene løbende har en tendens til at blive et hak mere komplicerede. Det virker måske ikke så voldsomt for os, der i forvejen spiller mange spil og derfor kender de fleste af de mekanikker, der bliver blandet, men for ny-tilkomne kan det nok være voldsomt at kaste sig over en del af de nyere kreationer. Så at noget er lidt ældre er absolut ikke et minus i min bog.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Siden sidst jeg skrev om nye anmeldelser er der kommet anmeldelser/beskrivelser af:

- Pickomino
- En Garde
- Bombay Bazar
- Dvonn
- Hansa
- Bucket King
- Battlestar Galactica
- Akaba
- Innovation

Alle anmeldelser lægges på forsiden, så hvis man ikke allerede anvender den som indgang til germangames.dk, vil jeg på det varmeste anbefale, at man gør det.

I den samme perioder er der endvidere kommet diverse nyheder og en artikel: Krigsspil – en introduktion.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Helle »

Og jeg kan se, at der er tilføjet en anmeldelse af Tide of Iron også.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Siden min sidste opdatering er følgende anmeldelser / beskrivelser blevet tilføjet:

- Armada
- Affentanz
- Tide of Iron
- Ara
- Mr. Jack Pocket
- Stein auf Stein
- The Castles of Burgundy
- Zoff im Zoo
- Taj Mahal
- Ur
- Red November
- Little Kid, Hide!
- La Strada
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Seneste anmeldelser her på siden

Post by Frouvne »

Takket være nogle ihærdige skribenter og en stabel gamle anmeldelser fra den tidligere portal, sker der meget på forsiden for tiden. Der er nu yderligere kommet anmeldelser/beskrivelser af:

- Zapp Zerapp
- Many Animals
- Age of Steam
- The Very Clever Pipe Game
- Arkham Horror
- Can’t Stop
- Lord of the Rings: The Confrontation
- Age of Steam Eastern US / Canada Expansion Set
frouvne, administrator

Image
Post Reply