Anmeldelse af 15 brætspil i Søndagsavisen

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Anmeldelse af 15 brætspil i Søndagsavisen

Post by akwlinka »

Mik wrote:Nej, det var ikke Mondo, men Qwirkle som vandt.
Det var derfor at jeg nævnede det.

Med hensyn til Rummikub og Scotland Yard var det sikkert de danske udgivere som brugte SdJ-logoet. Mht sidstnævnte kan det meget vel være blevet påtrykt æsken af Ravensburger selv. De har jo selv udgivet spil i diverse lande (inklusive DK) i flere perioder. Og Jumbo har muligvis gjort det samme med Rummikub.

Legetøjsbranchen havde selv deres eget umulige logo. Og det var i denne forbindelse at jeg mener at de begik en stor fejl for mange Herrens år siden, at de ikke tog ved lære af SdJ. Det er det AW & co. måske ad åre kan råde bod på. Jeg frygter blot at tiden måske ikke er så gunstig for brætspil i dette årtusinde som i sidste. Det vil formentlig nok tage længere tid at indarbejde end for 30 år siden.

Mht. SdJ-juryens kortvarige flirten med spil for spillere: dette var pga. 3 medlemmer af juryen, som hurtigt blev presset ud igen. I 70% af tiden har målgruppen haft en lavere fællesnævner.
Jeg er blevet tabt.
Vil du have at Guldbrikken anbefaler de spil som åbenbart er for svære for folket at forstå, eller...?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Anmeldelse af 15 brætspil i Søndagsavisen

Post by Stony »

akwlinka wrote:Jeg er blevet tabt.
Vil du have at Guldbrikken anbefaler de spil som åbenbart er for svære for folket at forstå, eller...?
Jeg tror I gør det fint. Det var mig der missede at I kårede Mondo som familiespil og ikke 7 Wonders. 7 Wonders blev jo kåret som voksenspil. Hvilket jeg i øvrigt mener er en relevant skelnen.
Sidst spillet:
Image
Post Reply