Kort review af DungeonQuest

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
Post Reply
fealthas
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Tue Mar 11, 2014 10:36 pm
Favoritspil: Runebound 2nd Ed., Dungeon Saga, Arkham Horror the card game, Space Hulk
Location: Aarhus

Kort review af DungeonQuest

Post by fealthas »

Det Negative:
Som at spille russisk roulette med en trommelpistol bestående af ti kamre hvoraf de 9 er fyldt:
Hvis man endelig vinder kan man ikke føle sig stolt.
Man har lige overlevet et utroligt stupidt foretagende og har blot været svine heldig. :shock:

Det Positive
De 6 helte som følger med spillet kan også bruges til spillene Runebound og Descent. :D
Sturmmann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 77
Joined: Sun Jan 13, 2013 1:04 pm
Been thanked: 1 time

Re: Kort review af DungeonQuest

Post by Sturmmann »

Jeg vil give dig ret i, at der en del held i spillet.
De gange jeg har spillet det, har dette dog været til stor morskab for spillerne.

Selve kampsystemet er kort baseret, og her er held ikke den primære faktor.
Det minder lidt om avanceret sten/saks/papir.

Afhængig af hvordan man vinder spillet, kan dette vel nydes på forskellige måder. :-)
Du er stadig en vinder, hvis du står på den rigtige side af døren, selvom du ikke har mest guld.

Da det ikke tager lang tid at spille (20-30 min), er det et fint filler game, når man venter på forsinkede spillere.

Og ja det er genialt, at de har leveret spillet med regler til helte i andre spillesystemer.
Det kræver dog, at man har disse spil. :-)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kort review af DungeonQuest

Post by Mik »

Jeg hæfter mig især ved at det er et svensk spil som har holdt sig populært siden det udkom i 1985. Så til næste år kan det fejre 30 års jubilæum!
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Kort review af DungeonQuest

Post by 40crew »

Mik wrote:Jeg hæfter mig især ved at det er et svensk spil som har holdt sig populært siden det udkom i 1985. Så til næste år kan det fejre 30 års jubilæum!
Tak for at minde mig om at jeg fylder 30 næste år.. :cry:
Image
Post Reply