Claustrophobia

Her har man som bruger mulighed for at anmelde, beskrive eller give sit førstehåndsindtryk af et spil
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Claustrophobia

Post by Frouvne »

Claustrophobia

Grotterne under byen New Jerusalem har igennem længere tid været hjemsøgt af dæmoniske væsner. Det må der sættes en stopper for. En gruppe dødsdømte fanger sendes under byens præsts ledelse ned for at rydde op i grotterne. Det der venter dem er måske værre end den skæbne de var gået imøde, hvis de var forblevet i det kummerlige fængsel…

Claustrophobia er et typisk dungeon crawl-spil for to spillere, hvor den ene spiller styrer præsten og hans hjælpere i deres kamp imod de dæmoniske væsner som den anden spiller styrer. Spillet er scenarie-baseret, så opsætning og målsætning er forskellig fra spil til spil. Det betyder også, at det nogle gange er lettere at styre den ene part, nogle gange den anden. Men med forskellige målsætninger føler begge parter sig som oftest presset til at yde lidt ekstra.

Claustrophobia er et fornemt eksempel på et spil, hvor man med relativt simple regler kombineret med varierende opsætning og et par kortbunker, der dels tilføjer tilfældige hændelser og dels udstyr, kan levere et spil der er let tilgængeligt men som samtidig oser af stemning. Spillet kan spilles på 45 minutter og leveres med seks scenarier, der dog kan spilles igen og igen. Endvidere er der en del ekstra scenarier tilgængeligt online. Og hvis man ikke kan få nok eksisterer der også en udvidelse der udover ekstra figurer tilføjer flere kort, flere tiles til at konstruere grotterne af og ikke mindst yderligere 12 scenarier.

I en periode har min 10-årige søn og jeg ikke spillet særligt mange brætspil, men her er et spil, vi igen begge kan gribes af. Det er et super-hyggeligt spil og efter et spil eller to er opsætningen absolut overskuelig. 45 minutter er også lige tilpas til at der på den ene side er lidt dybde i spillet og på den anden side at det ikke bliver for langt. Et spil der får vores begges varmeste anbefalinger!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Claustrophobia

Post by Gunness »

Fedt spil, som burde komme noget mere på bordet :)
Jeg er spændt på at prøve den opdaterede udgave, som en af mine venner har backet. Det burde ankomme inden for kort tid.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply