interesse i en Magic: The Gathering draft?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

Jeg ved jo at der er et par mennesker på forum som spiller eller har spillet MtG, og da jeg selv er stor fan af spillet, tænkte jeg om det var på tide at jeg arrangerede en draft turnering.
Jeg forestiller mig at jeg køber en komplet booster box, som vi drafter fra. Ved slutningen af turneringen tager jeg bare de rares der nu engang var i æsken, og sælger tilbage til faraos eller fantask, så jeg kan få lidt af pengene tilbage, så burde den samlede udgift være til at bære.
Alternativt kan vi blive enige om at hver mand betaler for at være med, og så deler vi bunken i vinderrækkefølge

Uanset, så kræver det at vi er 8 mand til at spille. en draft fungerer så absolut bedst med præcist det antal. Vi plejer at spille alle mod alle, så man får spillet med sit fremstillede deck mindst 7 gange.

Hvis det har din interesse, så post lige et reply, så ser jeg om der er interesse nok til at stable det på benene.
Skulle der sidde nogen der gerne vil lære at spille spillet, så sig til, jeg lærer det gerne fra mig, men hvis man ikke har reglerne forstået og under huden, så er en draft ikke måden at lære det på :)

Forventede deltagere:
Frouvne
Tobias
Brian (ikke reg. på GG)
Netsapiens
adam
Lasse (ikke reg. på GG)
Last edited by netsapiens on Mon Jul 13, 2009 8:52 am, edited 3 times in total.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

Det blev jo ikke mødt med den store jubel, for snart halvandet år siden, men det skal da ikke afholde mig fra at genopfriske tilbuddet.

Altså: Hvis jeg kan finde i alt 8 personer, mig selv inklusiv, så vil jeg gerne stable en magic draft på benene.
Det plejer at tage det meste af en dag, og har de gange jeg har gjort det, været vanvittig hyggeligt.
Folk der har interesse kan poste her, så kan vi jo se om jeg kommer højere end den ene der viste interesse sidst :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Frouvne »

Det jeg da prøve! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Tobias »

Jeg er også fristet. Count me in.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

En ven, som jeg af uransaglige årsager ikke har presset til at registrere sig på GG, er også vældigt interesseret i at deltage, så nu er vi fire.
Den oprindelige post er opdateret med en forventet deltagerliste.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
adam
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Sun Jul 16, 2006 10:58 pm
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by adam »

Jeg er også frisk på at prøve kræfter med draft
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Frouvne »

Noget kunne tyde på, at der begynder at være håb for at arrangementet vil kunne blive gennemført! :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

Jeg tror jeg uden problemer kan skrabe de sidste tre sammen hvis det endelig skal være, men jeg vil gerne give muligheden til GG brugere inden jeg åbner for sluserne til mine gamle draft buddies :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Helle »

Altså jeg har en fætter ..... :D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

Skal jeg opdatere den første post med "helles fætter" eller har han et navn? :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Helle »

netsapiens wrote:Skal jeg opdatere den første post med "helles fætter" eller har han et navn? :)
Næh, jeg vil opfordre ham til at bruge sin konto herinde og tilmelde sig, hvis han er interesseret - hvis det er ok - jeg tænkte bare, at du i første omgang sigtede efter nogle af de mere aktive brugere ????
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by VideoJakob »

Er meget fristet, men er jo stadig nybegynder og har ikke helt fod på det hele endnu, så jeg venter lige lidt. Måske næste gang. :-D God kamp dog.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by Frouvne »

VideoJakob wrote:Er meget fristet, men er jo stadig nybegynder og har ikke helt fod på det hele endnu, så jeg venter lige lidt. Måske næste gang. :-D God kamp dog.
Håber, at der bliver basis for at gentage arrangementet! Et par af os har ikke spillet i særlig lang tid - men de første hundrede spil er til gengæld hurtigt blevet spillet. Så det kan da godt være, at det er en fornuftig disposition at hoppe over første gang, men vi er altså nogle, der ikke har spillet siden vi var fjorten ... og heller ikke har nået at bruge hele vores formue på kort... endnu... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by VideoJakob »

Frouvne wrote:
VideoJakob wrote:Er meget fristet, men er jo stadig nybegynder og har ikke helt fod på det hele endnu, så jeg venter lige lidt. Måske næste gang. :-D God kamp dog.
Håber, at der bliver basis for at gentage arrangementet! Et par af os har ikke spillet i særlig lang tid - men de første hundrede spil er til gengæld hurtigt blevet spillet. Så det kan da godt være, at det er en fornuftig disposition at hoppe over første gang, men vi er altså nogle, der ikke har spillet siden vi var fjorten ... og heller ikke har nået at bruge hele vores formue på kort... endnu... :wink:
Hæhæ, håber så sandelig også at det bliver en succes. Spiller det for tiden på xbox360 ( har ikke købt et eneste kort endnu IRL ), og bliver langsomt bedre.... meget langsomt.... hæhæ. Men næste gang er jeg med, hvis det er inden for rækkevidde, og hvis jeg får lammetæv, så må jeg jo bare blive officiel kaffehenter. Griner. :-D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: interesse i en Magic: The Gathering draft?

Post by netsapiens »

@Helle
Næh, hvis fætteren vil med, så er han da velkommen, jeg synes ikke jeg vil for-fordele nogen specifikt. Hvis jeg ville det, så havde de allerede modtaget en pm-invitation :)

@allan
Jeg ville også synes det var mægtigt hyggeligt hvis det kunne gå hen og blive en gentagen aktivitet, bare en gang imellem. Jeg synes stadig draft af magic er noget nær idealet.

@videoJakob
Hvis man vil lære Magic, så er draft et absolut FREMragende værktøj til det. Du skal ikke lade din manglende viden holde dig tilbage fra at deltage. Det er jo ikke mere alvorligt end at vi ikke spiller med turneringsregler, så der er rig mulighed for ups'er, "må jeg lige gøre det om", og rådgivning både før, under og efter. Draften her er tiltænkt så vi kan have en hyggelig dag, evt. kan nogen der har lyst, få udvidet deres kortsamling lidt, eller vi kan prøve at slutte af med at begynde at bygge en Cube.
Kom frisk, hvis du har mod på det :)


(sidenote: da jeg i sin tid lærte at spille Magic, var det inde i Faraos hvor vi draftede om tirsdagen. Jeg havde lært reglerne, og satte mig prompte til bords med en håndfuld spillere der alle var fast inventar på pro tour, og mindst en havde et danmarksmesterskab. Det vidste jeg selvfølgelig ikke, men jeg lærte meget hurtigt en masse :) )
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply