Foreningen "Udfordrerne" i Svendborg

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Foreningen "Udfordrerne" i Svendborg

Post by Danny »

"Udfordrerne" i Svendborg er en forening for brætspillere, rollespillere (pen-og-papir-rollespil - altså ikke live-rollespil)og figurkrigsspiller (Warhammer, Mordheim og andet), kan man spille brætspil. Medlemstallet ligger på ca. 30 medlemmer og kontingentet er på 150 kr. om året, hvilket jo ikke er for dyrt.
Vi er for tiden 5 brætspillere, der mødes 2-3 gange om måneden. Og det foregår på weekend-dage. Når vi mødes, bruger vi ca. 5 timer på at spille. Vi spiller både store og små spil og lette og komplicerede spil. Vi spiller altså stort set alt.

Hvis man er interesseret i at spille brætspil i Svendborg, så er man mere end velkommen til at kontakte foreningens formand, der er mig, enten pr. e-mail: dannywilliamrasmussen@hotmail.com eller tlf: 62800125.
Foreningens lokaler finder man i Musikkens Hus på Dronningemaen 57 i Svendborg (det er den store gule bygning i svinget lige efter biblioteket)

venlig hilsen
Danny Rasmussen, formand i foreningen "Udfordrerne"
Last edited by Danny on Sun Nov 26, 2006 2:16 am, edited 1 time in total.
Danny Rasmussen
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Danny

Det er jo interessant at høre om, hvordan andre får arrangeret tilstrækkelige spillemuligheder :).

Men bare for nysgerrighedens skyld, såh ... hvordan er kønsfordelingen i jeres spilleklub?
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Hej Helle

Blandt de 5 brætspillere finder vi kun 1 kvinde, men 20% er da heller ikke helt dårligt. En anden ting, som jeg selv synes er interessant, er aldersfordelingen blandt brætspillere. Jeg har en idé om, at den typiske brætspiller er omkring midt i trediverne. Hos os i Svendborg er vi 4 mænd, der vist nok alle er i trediverne. Nu er jeg af den gamle skole, der ikke kommenterer en dames alder, men jeg kan fortælle, at vores kvindlige brætspiller som ganske lille har oplevet 2. Verdenskrig. Så brætspil er altså ikke kun for store drenge!
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Siden jeg skrev her sidst, er der sket ting og sager i Svendborg. Vi er nu kommet op på at være 7 brætspillere. Jeg kan næsten ikke få armene ned af bare begejstring. Og vi arbejder stadigt støt på at profilere os selv og blive store.
Danny Rasmussen
Post Reply